Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejd halvtid - lev fuldtid

Side 1 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet visket i øret af mere end én pipfugl at jeg er gammeldags.

Det er ikke moderne mere, at knokle og samle en stor pose penge sammen, så man kan blive økonomisk uafhængig og lave noget andet end at arbejde. Jeg er faktisk så gammeldags at jeg forsørger min yngre kone. Ja, du læste rigtigt, hun arbejder ikke. Hun har godt nok to dages arbejde som censor på en makeup skole én gang om året, men det er mere hobby end arbejde. Hun bruger megen af sin tid på at sørge for at jeg er i fineste form. Bl.a. giver hun mig massage, så jeg kan gå mine 10km på golfbanen to gange om ugen.

I stedet for at sælge mit VIP kursus på at tjene mange penge, siger pipfuglene at jeg skal sælge det på: "Arbejde 10 måneder om året og hold 2 måneder fri". Slutmålet er: "Arbejd halvtid - lev fuldtid". Er det sådan 99% af alle Aminoer føler?

Ja, jeg er nok en gammel dinosaur, og skulle måske luske ind i min mørke hule og blive der, til der en dag bliver sendt bud efter mig.

Flemming

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:56

Jeg er meget enig. Det er derfor at vi i 41concepts arbejder ca. 6 måneder om året og "leger" den resterende tid. Leger dækker over at vi prøver at realisere vores egne vilde idéer (med variende success Smile), uddanner os og holder ferie. 

Man kan selvfølgelig sige at vi arbejder hele tiden, men vi skal reelt kun fakturere kunder ca 6 måneder om året (per konsulent). Så det kan skam lade sig gøre at nyde livet og forfølge sine egne projekter.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 20:01

Jeg er også helt enig og netop derfor flytter jeg med kæresten til Indien.

Der har vi mulighed for at arbejde et par dage om ugen og ellers realisere vores drøm om at nyde en anden del af verden og selvfølgelig også hinanden.

Største prøvelse bliver om jeg bare sådan uden videre kan skære min nuværende 60 timers arbejdsuge ned til 20-25..

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 21:49

Forfatter:
Hun bruger megen af sin tid på at sørge for at jeg er i fineste form. Bl.a. giver hun mig massage, så jeg kan gå mine 10km på golfbanen to gange om ugen.

Ved sku ikke lige om jeg har ondt af hende eller er misundelig på at du har én der 'gider det' Wink 

:-) Dorthe

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53

Rønlund:

Jeg er også helt enig og netop derfor flytter jeg med kæresten til Indien.

Der har vi mulighed for at arbejde et par dage om ugen og ellers realisere vores drøm om at nyde en anden del af verden og selvfølgelig også hinanden.

Største prøvelse bliver om jeg bare sådan uden videre kan skære min nuværende 60 timers arbejdsuge ned til 20-25..

Jeg vil, som Holger Danske sidde vagt, når alle talenterne går på halv tid eller forlader Danmark. Der må være enkelte tilbage der kan holde gang i hjulene.

Flemming

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:54
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Ja man skal bare liiiiigge købe din bog til ca. 200,- kr. - så garantere du "nemme penge"

Hvis jeg havde en femmer for hver gang jeg hørte den slags, så behøvede jeg ikke engang arbejde på halv tid mere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:32

Kristoffer W Hansen:

Ja man skal bare liiiiigge købe din bog til ca. 200,- kr. - så garantere du "nemme penge"

Hvis jeg havde en femmer for hver gang jeg hørte den slags, så behøvede jeg ikke engang arbejde på halv tid mere.

Hvis cyberpace tæller med, så kan du stoppe med at arbejde NU! og resten af livet ;D

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:46

Så ville sparegrisen blive tung meget hurtigt ^

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:14

For mig er det pt vigtigt at arbejde lidt mindre end normalt, da jeg valgte at have min datter hjemme to dage om ugen mandag og fredag. For mig er det vigtigt at vi kan have det sjovt og lære hinanden bedre at kende - Jeg har nu været hjemme med hende i 6 måneder og om yderlige 6 måneder skal hun fuldtid i børnehave.

Jeg spare da også lidt penge på børnepasningen da vuggestuer er meget dyrt i London - £950 fuld tid og £600 for 3 dage og så skal man selve have bleer med!

Jeg er så også heldig at arbejde inden for en branche hvor jeg selv kan bestemme hvornår jeg skal arbejde og kan derfor let lægger et par timer om aften eller i weekenden hvis der er behov.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:30

Forfatter:
Jeg vil, som Holger Danske sidde vagt, når alle talenterne går på halv tid eller forlader Danmark. Der må være enkelte tilbage der kan holde gang i hjulene.

Jeg er ikke enig med dig, principielt mener jeg at det kun kan gavne en person at bo uden for Danmark nogle år.

Udover oplevelsen som kan være meget stor, så lære man mange nye ting, man får samlet livserfaring og jeg mener at der er en stor chance for at man vil få mere ud af et 3 års ophold i Indien end 3 år på et universitet (med mindre man læser til Læge, atomfysiker eller lignende).

Herudover kommer der med garanti 25 ny muligheder når man bor i Indien således man kan ende op med at få massage og spille golf 3 gange om ugen :-)

Rejs, rejs, rejs det kan ikke gå for hurtigt....

Side 1 ud af 7 (69 indlæg)