Jeg er blevet visket i øret af mere end én pipfugl at jeg er gammeldags. Det er ikke moderne mere, at knokle og samle en stor pose penge sammen, så man kan blive økonomisk uafhængig og lave noget andet end at arbejde. Jeg er faktisk så gammeldags at jeg forsørger min yngre kone. Ja, du læste rigtigt, hun arbejder ikke. Hun har godt nok to dages arbejde som censor på en makeup skole én gang om året, men det er mere hobby end arbejde. Hun bruger megen af sin tid på at sørge for at jeg er i fineste form. Bl.a. giver hun mig massage, så jeg kan gå mine 10km på golfbanen to gange om ugen. I stedet for at sælge mit VIP kursus på at tjene mange penge, siger pipfuglene at jeg skal sælge det på: "Arbejde 10 måneder om året og hold 2 måneder fri". Slutmålet er: "Arbejd halvtid - lev fuldtid". Er det sådan 99% af alle Aminoer føler? Ja, jeg er nok en gammel dinosaur, og skulle måske luske ind i min mørke hule og blive der, til der en dag bliver sendt bud efter mig. Flemming
|
Jeg er meget enig. Det er derfor at vi i 41concepts arbejder ca. 6 måneder om året og "leger" den resterende tid. Leger dækker over at vi prøver at realisere vores egne vilde idéer (med variende success ), uddanner os og holder ferie.
Man kan selvfølgelig sige at vi arbejder hele tiden, men vi skal reelt kun fakturere kunder ca 6 måneder om året (per konsulent). Så det kan skam lade sig gøre at nyde livet og forfølge sine egne projekter.