Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejd halvtid - lev fuldtid

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 05:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ønsker, drømme, mål og visioner. er jo vidunderlige. Det er jo det, som skaber drivkraften til, at nå dem. Men inden, man når topmålet af sine livsværdier og sætter nye mål..  Er det en god ide, at vide hvordan man gør, hvilket midler der skal til og hvilket afsagn det koster osv. Så hvorfor ikke gøre som i sporten, lære af dem som har opnået topresultater og selv gøre det endnu bedre. Så er da rimelig sikker på, at Flemming ikke får lov at sove længe i sin hule.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:04

Jeg blev iværksætter, fordi jeg ikke kan lade være! Jeg arbejder hele tiden, elsker det og er vild med at udtænke nye idéer og føre dem ud i livet, nogengange med god succes, og andre gange ikke så meget...  Faktum er, at det kan godt være, det er trenden at skrue ned for arbejde og op for oplevelserne, men det er slet ikke noget for mig.  Jeg har rejst over hele verden som yngre og har boet i udlandet, og kan da kun anbefale det, da det også har gjort mig til den person, jeg er idag - og jeg rejser da stadig til udlandet et par uger  hvert år - men da arbejder jeg også altid, ubevidst, kigger efter muligheder, får nye ideer osv :-)   Så jeg arbejder mere end fuldtid og lever også mere end fuldtid (synes jeg selv), og ville ikke bytte for de der trendye halvtids projekter :-) Mvh Pernille 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 08:37

snc:

Jeg blev iværksætter, fordi jeg ikke kan lade være! Jeg arbejder hele tiden, elsker det og er vild med at udtænke nye idéer og føre dem ud i livet, nogengange med god succes, og andre gange ikke så meget...  Faktum er, at det kan godt være, det er trenden at skrue ned for arbejde og op for oplevelserne, men det er slet ikke noget for mig.  Jeg har rejst over hele verden som yngre og har boet i udlandet, og kan da kun anbefale det, da det også har gjort mig til den person, jeg er idag - og jeg rejser da stadig til udlandet et par uger  hvert år - men da arbejder jeg også altid, ubevidst, kigger efter muligheder, får nye ideer osv :-)   Så jeg arbejder mere end fuldtid og lever også mere end fuldtid (synes jeg selv), og ville ikke bytte for de der trendye halvtids projekter :-) Mvh Pernille 

Yes  Super kommentar. Pernille.

Vi er alle forskellige, og nogle stræber (som vi kan læse i de forangående indlæg) efter at arbejde halvtid, eller tjene så meget at de kan gå rigtig tidlig på rigtig - rigtig  meget førtid - førtidspensionWink - Og det er der jo ikke noget galt i. Vi har jo alle vores motiver og prioriteringer.

Jeg fik bare en tanke da jeg læste indlægene igennem - hvorfor er det "man"  (os her på amino), gerne vil være selvstændige, starte et firma, tumle med udfordringer 24 timer i døgnet osv??  Er det for at tjene en masse penge, og så kunne trække sig tilbage, eller er det fordi vi er født med et cvr nummer og derfor ikke kan lade være? Bevæggrundene er jo selvfølgelig lige så forskellige, som vi er. - Men tanken svævede bare lidt rundt i hovedet på mig i aftes - hvorfor gør JEG det?

Jeg har for et par år siden prøvet at sælge mit "livsværk" (et firma som jeg havde startet fra bunden og haft i 10-12 år). Jeg fik en fornuftig sum penge for det - ikke så jeg kunne leve resten af livet - men dog en håndfuld år. Det var sjovt, afslappende, sundt og jeg fik overskud til at se og tænke nye tanker, efter jeg var blevet "arbejdsløs". Men jeg kan da bare se her 2½-3 år efter, at jeg er da allerede igang igen med forskellige projketer. Altså - jeg kan ikke lade være, jeg skal åbenbart være "entreprenør". Smile .

Uanset din prioritering - så held og lykke med den.

Birger

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59

Dorthe Kornerup:

Forfatter:
Hun bruger megen af sin tid på at sørge for at jeg er i fineste form. Bl.a. giver hun mig massage, så jeg kan gå mine 10km på golfbanen to gange om ugen.

Ved sku ikke lige om jeg har ondt af hende eller er misundelig på at du har én der 'gider det' Wink 

:-) Dorthe

Hej Dorthe

Du får lige et svar fra min kone Rassima:

Jeg kan godt lige, hende Dorthe, hun ikke ved, om at hun har ondt af mig eller, om hun misunder mig! He-he-heee! Skriv hende, at jeg har aldrig haft så meget tid til min Personlige udviklings program, og læse så mange bøger om Filosofi og Livets Indre Dimensioner, og bare TÆNKE_TÆNKE_TÆNKE, det kræver også tid! Og, jeg vil hellere forkæler min elskede Mand med en lækkert kropsmassage, så han holder sig i form, (også i sexform), og får masser af tid til Selvudvikling! Og , som min mand forsikreder mig helt fra starten af vores samliv: Skat, du vehøver ikke bekymre dig om økonomien!!!! Det har du mig til det! Behøver jeg siger mere? Med kærlige tanker til alle kvinder i hele verden!!!!!!!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03

snc:

Hej Pernille

Flot at du tør skrive her, at du går imod den trend der åbenbart er. Du kunne blive en god elev.

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

BMøllerC:

Jeg fik bare en tanke da jeg læste indlægene igennem - hvorfor er det "man"  (os her på amino), gerne vil være selvstændige, starte et firma, tumle med udfordringer 24 timer i døgnet osv??  Er det for at tjene en masse penge, og så kunne trække sig tilbage, eller er det fordi vi er født med et cvr nummer og derfor ikke kan lade være? Bevæggrundene er jo selvfølgelig lige så forskellige, som vi er. - Men tanken svævede bare lidt rundt i hovedet på mig i aftes - hvorfor gør JEG det?

Jeg har for et par år siden prøvet at sælge mit "livsværk" (et firma som jeg havde startet fra bunden og haft i 10-12 år). Jeg fik en fornuftig sum penge for det - ikke så jeg kunne leve resten af livet - men dog en håndfuld år. Det var sjovt, afslappende, sundt og jeg fik overskud til at se og tænke nye tanker, efter jeg var blevet "arbejdsløs". Men jeg kan da bare se her 2½-3 år efter, at jeg er da allerede igang igen med forskellige projketer. Altså - jeg kan ikke lade være, jeg skal åbenbart være "entreprenør". Smile .

Uanset din prioritering - så held og lykke med den.

Birger

Tak Birger og det glæder mig at der findes folk som dig og Pernille. Det jer er ude efter med mit indlæg er at få bekræftet, at de fleste yngre i dag prioriterer fritid højere end profit. Mere fritid kræver vel ikke den store uddannelse, mere profit er noget jeg har forstand på og kan hjælpe med, men få har dette ønske. Jeg mener heller ikke at det ene er bedre end det andet, men er meget interesseret i argumenterne for og imod at tjene mange penge.

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20

Min drøm og det jeg arbejder for er at have så mange penge som muligt, og fuld handlefrihed.
Frihed til at gøre præcis hvad jeg vil. om det er spille counterstrike i 1 uge i træk, eller arbejde 80 timer, eller tage til maldiverne på ferie, eller tage flyvertifikat og købe et fly og en lystyacht.

Jeg har store drømme. Jeg vil leve freeway livsstilen.  Og det knokler jeg hårdt for.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:31

Greyzone:

Min drøm og det jeg arbejder for er at have så mange penge som muligt, og fuld handlefrihed.
Frihed til at gøre præcis hvad jeg vil. om det er spille counterstrike i 1 uge i træk, eller arbejde 80 timer, eller tage til maldiverne på ferie, eller tage flyvertifikat og købe et fly og en lystyacht.

Jeg har store drømme. Jeg vil leve freeway livsstilen.  Og det knokler jeg hårdt for.

Samme her.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:34

Greyzone:

Jeg har det nøjagtig lige så dan. I øvrigt har jeg læst Flemmings bog, og til trods for titlens måske rigelige sammenhæng med rene svindel-projekter på nettet, så synes jeg, at jeg fik en del ud af det, sidetallet taget i betragtning. Kan godt anbefales.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:37

Yep bogen er god nok, har også læst den.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)