Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Ltd. (Limited) selskab i England

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærlig talt, synes jeg du er lidt af en tudeprins.

Selvom du virker venlig og oprigtig i dine indlæg, synes jeg ikke du svarer på de spørgsmål, der stilles, selvom det egentlig burde være simpelt for dig.

Hvorfor ikke bare fyre jeres argumenter for et Ltd afsted. Istedet for at henvise til en hjemmeside. Det er ikke særlig kundevenligt og andre brugere på sidelinje får et helt forkert indtryk af det. Det virker lidt som om at du bare er en stand-in der ikke har viden inden for området, og det er sku ikke særlig betrykkende..

Dette er sagt med al respekt og et råd til at skabe bedre fundament her i tråden samt forhåbentlig større salg.

Ordsproget: You aren't selling a service, you are selling a result! - kunne godt bruges her.

Iøvrigt, spændende forretning - god vind.

Hilsen JVA

Tilmeldt 28. Apr 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:17

Det var et af de sjovere indlæg :-) Tudeprins? Ka ikke lige se hvilken context du får det fra, men ok.

De spørgsmål der bliver stillet mener jeg nu jeg svarer på, eller henviser til hjemmesiden - de spørgsmål der stilles hvor spørgsmålet åbenlyst fremgår af hjemmesiden er der jo ingen grund til at jeg sidder og gentager.

Ja, hvis jeg blot kunne få løn for at være stand-in, så sagde jeg da ikke nej tak til det - hvis bare lønnen var god ;-)

Nu har min pointe i snart alle mine indlæg været at jeg ikke mener denne tråd er det rigtige til denne diskussion - og det holder jeg fast i. Også derfor jeg ikke vil bevæge mig ud i nogle større argumenter og salgstaler, som jeg ved blot vil skabe en større diskussion i tråden - folk følger sig åbenbart tvunget til at kommentere :-)

Men tak for hilsen og ligeover med den gode vind. Nu må jeg vist heller handle som jeg siger og stoppe med at debattere dette emne i denne tråd.

Bedste hilsner

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:36

Dinovo:

Kommentaren omkring SKAT og filialer hører vi ofte - vi har efterhånden oprettet en del selskaber, både engelske og danske mm., og procentvis mener jeg ikke SKAT interesere sig synderligt meget mere for filialer end for danske selskaber (og heldigvis for det da, for det er jo imod EU's ånd og frie markeder).

Bedste hilsner

jeg har såmænd heller ikke lyst til at bruge flere ressourcer på denne tråd men når du siger noget som er direkte forkert så må jeg reagere. Har du selv været ansat i Skat ? Vi er jo nogle stykker herinde der har en mangeårig baggrund fra Skat. Jeg er selv en af dem og jeg kan fortælle dig at Skat bestemt interesserer sig for mere for filialer af udenlandske selskaber end for danske selskaber. Af den simple årsag at de kræver oversatte regnskaber, stiftelsesdokumenter m.v. (det gør Erhvervs- og Selskabsstyrelsen også). Disse services tilbyder I også men det er jo en merudgift for kunden i forhold til at stifte en dansk virksomhed/selskab og det er formentlig noget af det bøvl som Nikolaj, der har været møllen igennem omtaler.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 08:48

Hvis du kan lidt ensgelsk er det langt nemmere og billigere at oprette dit limited company her:
http://www.companieshouse.gov.uk/

Med hensyn til fordele ved at have et limted company er jo skattetekniske;) Du opretter et firma i bahamas eller et andet skatteparadis med tilhørende bankkonto selvfølgelig.. dette firma skal så stå som ejer af det engelske limited company, som så opretter en filial i dk:)

Hele konstruktionen betyder at man har samme rettigheder som et aps i dk;) Altså intet personligt ansvar ved konkurs:) Og man kan samtidigt ganske lovligt kanalisere sit overskud til bahamas eller andre steder;)

Den lidt pænere model er at droppe bahama firma og konto, og i stedet oprette en bankkonto i UK og betale en lavere skat der end i DK;)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:09

Hvad skulle ideen være i at kanalisere overskuddet til Bahamas når det først er blevet beskattet i Danmark. Der er heller ikke meget ved at have et limited company i udlandet hvis man som ejer/bestyrelse bor i Danmark. Så er der nogle som lader andre stå som selskabets ledelse. Nogle ydelser som de her nævnte firmaer også udbyder men hvem vil lægge ledelsen/råderetten over sit selskab i hænderne på andre ? Jeg ved så godt at nogle vil sige at det kun er fiktivt men så er vi jo også fremme ved at det ikke er holdbart.  

Sagt med andre ord; Vil man lave en holdbar løsning så skal man som selskab betale skat i DK når ledelsen/aktionærerne bor i DK og indvindes selskabets overskud via en dansk filial så er den danske beskatning allerede givet derved.

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 10:00

Siger bare at det kan lade sig gøre at kanalisere overskuddet til en udenlandsk konto uden om skat ganske lovligt hvis det er det man ønsker.. Man kan f.eks gøre ligesom samtlige multinationale firmaer i dk ala coca cola  og MCdonalds, købe sine vare af det engelske firma til overpris således et evt overskud kanaliseres til udlandet, det er såmænd ikke så svært hr. skattekonsulent..
Vil dog aldrig anbefale en sådan løsning da jeg mener at alle skal betale deres lovpligtige skat i DK så systemet kan køre rundt..

Kan dog sagtens anbefales at oprette et limited company med en filial i DK, for at få de fordele som der er ved et Aps. bare billigere:)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 10:05

Hej!

Jeg må sige det er en skide god idé, fordi det er der helt sikkert mange der kunne have brug for hjælp til.

- Gó stil Smile

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:16

B345:
Siger bare at det kan lade sig gøre at kanalisere overskuddet til en udenlandsk konto uden om skat ganske lovligt hvis det er det man ønsker.. Man kan f.eks gøre ligesom samtlige multinationale firmaer i dk ala coca cola  og MCdonalds, købe sine vare af det engelske firma til overpris således et evt overskud kanaliseres til udlandet, det er såmænd ikke så svært hr. skattekonsulent..

Velkommen til det 21 århundrede. Det er jo netop ikke en lovlig model som du nævner. Det er vel 10 dage siden Shell blev dømt for at anvende  ulovlig såkaldt transfer pricing (Fakturere med overpris til Danmark) og fået en efterregning på adskillige millioner kroner.

Så på den igen B345 - der er ingen let vej til at undgå beskatning - kun en masse der sælger drømmen om det!

Hvorfor så døje med et Ltd. når du uden de samme udgifter kan stifte et SMBA og opnå samme fordele?? Huh?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:05

Præcist også det svar jeg ville have givet. Vi behøver jo bare at sige ligningslovens § 2 og det er ikke problemfrit. Når de danske skattemyndigheder kommer og anfægter afregningspriserne som værende for høje og forhøjer den danske filials indkomst; Hvem siger så at udlandet følger med og nedsætter tilsvarende. Så er der nemlig dømt ballade. Så jo det er ganske svært og worst case er at man får en beskatning som bliver højere end den danske skat som man ville komme til at betale via et dansk ApS eller SMBA for den sags skyld 

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 11:36

Svare jo også a tjeg ikke vil anbefale det, men jeg kan dog sagtens anbefales at oprette et limited company med en filial i DK, for at få de fordele som der er ved et Aps. bare billigere:)

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)