Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Ltd. (Limited) selskab i England

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

B345:
Siger bare at det kan lade sig gøre at kanalisere overskuddet til en udenlandsk konto uden om skat ganske lovligt hvis det er det man ønsker..

Kom nu.......Ovenstående var din påstand!!!

B345:
Kan dog sagtens anbefales at oprette et limited company med en filial i DK, for at få de fordele som der er ved et Aps. bare billigere:)

Hvorfor skal man betale adskillige tusinder kroner for at opnå en beskyttelse  som kan laves for under 1.000 DKK i Danmark??  Dine råd byggerikke på økonomisk rationalitet men luftkasteller.....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:43

Jeg syntes godt nok der er nogle som er ude på dybt vand her. En ting er at man måske er villig til at løbe personlige risici men at opfordre andre til at kaste sig ud i det uden at have noget som helst at have det i skriger til himmelen. Big Smile  Glem alt det sludder om at det kan lade sig gøre at kanalisere penge til Bahamas eller andre eksotiske steder. Det kan det ganske enkelt ikke hvis man skal følge den danske skattelovgivning herunder også reglerne om transfer-pricing afregningspriser (arms-/længdeprincippet).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra danmark
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 31
Fra  Borntours Feriehus udlejning Skrevet kl. 23:16

Skattekonsulenterne:
Det er jeg 100% enig i. Handler det om at man vil drive virksomhed fra udlandet, eksempelvis UK er det mest naturlige naturligvis at stifte et Ltd i England.

Dvs. at hvis man har en virksomhed der udlejer ferieboliger i danmark og udlandet,
så vil det måske ligefrem være en fordel at gøre det i et Ltd selskab ?

www.marisolvillas.com Ejendomme på Costa Blanca

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 23:22

Egentlig ikke nej. Uanset om det er et dansk eller et engelsk selskab er det alene aktiviteten vedr. den danske udlejning der skal beskattes i DK. I den situation ville jeg vælge ud fra hvor anpartshaveren hører hjemme og hvor aktiviteten er størst. 

Fra danmark
Tilmeldt 14. Apr 09
Fra  Borntours Feriehus udlejning Skrevet kl. 23:28

dvs. det man skal gøre er at oprette et Ltd selskab der ejer et dansk selskab der varetager den udlejningen med ejendomme belligende i DK,så man bliver beskattet af evt. overskud i danmark, moms er der såvidt jeg husker ikke noget af.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:29

Bent,

Det må et eller andet sted afhænge af om man formidler feriehuse eller om det er egne feriehuse? Hvis du sidder i UK med en hjemmeside og formidler ferieboliger rundt omkring i Europa vil det vel ikke udløse skattepligt til Danmark for et engelsk firma?

Henrik

Fra danmark
Tilmeldt 14. Apr 09
Fra  Borntours Feriehus udlejning Skrevet kl. 23:36

Henrik Krogh:
Det må et eller andet sted afhænge af om man formidler feriehuse eller om det er egne feriehuse? Hvis du sidder i UK med en hjemmeside og formidler ferieboliger rundt omkring i Europa vil det vel ikke udløse skattepligt til Danmark for et engelsk firma?

I mit tilfælde er jeg udenlansk bosat, jeg ejer idag et selskab i aps form der ejer ferieejendomme der bliver udlejet i DK,
vi udlejer også andres boliger i DK, mit spørgsmål kommer fordi vi vil gerne udvikle foretningen med udenlandske ejendomme,
de udeblandske ejendomme kommer til at udgøre ca. 75 - 85 % af af den samlede portefølje.

Hjemmesiden vil selvfølgelig både være .dk og com + andre, alt afhængigt hvad der er nødvændigt, hvilken skattebetydning dette har,
aner jeg faktisk ikke, eller om det har nogen overhovedet ?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:17

nimije:
hvilken skattebetydning dette har,
aner jeg faktisk ikke, eller om det har nogen overhovedet ?

Det er nu ikke så lige til. Hvis der skal fastlægges et driftsted for en virksomhed som formidler ydelser, er der en del faktorer der gør dig gældende. Hvordan sælger du, er det kun via internettet eller har du fysisk kontor mv.

Hvor i verden det bedst kan betale sig at lægge et firma som dit  afhænger også af hvor meget du er villig til at gøre for at understøtte et fast driftsted og skal ses i forhold til udgifter der er forbundet med at vælge en selsakbskonstruktion i udlandet.

De engelske Ltd'ere kan være fristende, men også den nye selskabslovgivning i Tyskland kan være attraktiv - og der er intet krav om at virksomheden skal drives fra Tyskland (minimum er en postadresse og et kapitalkrav på 1€).

En ting som også burde være afgørende for dit valg af selskab er dine kunders forventinger, herunder de markeder som du sælger til.  Det korte af det lange - ja du kan måske spare lidt på skatten ved at lægge det i eksempelvis UK, men omkostningerne ved at holde administrationen af et Ltd. kørende er ikke gratis.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 01:48

Henrik Krogh:

Bent,

Henrik

Enig. Formidling kan umiddelbart ikke sidestilles med et dansk driftssted når formidlingen sker i udlandet, selvom ejendommene ligger i DK. Det var nok noget man kunne overveje at få bindende svar på. Men taler vi om udlejning af egne danske ejendomme er det noget andet.

Fra danmark
Tilmeldt 14. Apr 09
Fra  Borntours Feriehus udlejning Skrevet kl. 10:37

Henrik Krogh:
men også den nye selskabslovgivning i Tyskland kan være attraktiv - og der er intet krav om at virksomheden skal drives fra Tyskland (minimum er en postadresse og et kapitalkrav på 1€).

Dem kender jeg ikke, kan du uddybe eller smide et link ?

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)