Det er jeg 100% enig i. Handler det om at man vil drive virksomhed fra udlandet, eksempelvis UK er det mest naturlige naturligvis at stifte et Ltd i England. Nu skriver Dinovo jo bare i sit svar til Nikolaj at det er de færreste der har mulighed, og lyst, til at smide minimum 125.000 efter et dansk ApS selskab. Det kunne jo tyde på at man mener at dette er et godt substitut til et dansk selskab med dansk aktivitet For mig at se så glemmer man jo at de 125.000 kr. som indskydes i et dansk ApS, ikke er penge man smider med. Det er penge man bevarer, i form af et indskud, der kan anvendes til køb af aktiver i selskabet. Jeg personligt har den holdning at kan man ikke som virksomhed rejse 125.000 kr. i form af likvider eller værdier, bør man måske overveje om virksomheden overhovedet er moden til at blive drevet i selskabsform. Så hellere starte op personligt og gennemføre en omdannelse så snart det skønnes muligt.
|
Skattekonsulenterne:Jeg personligt har den holdning at kan man ikke som virksomhed rejse 125.000 kr. i form af likvider eller værdier, bør man måske overveje om virksomheden overhovedet er moden til at blive drevet i selskabsform
ENIG