Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Ltd. (Limited) selskab i England

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er jeg 100% enig i. Handler det om at man vil drive virksomhed fra udlandet, eksempelvis UK er det mest naturlige naturligvis at stifte et Ltd i England.

Nu skriver Dinovo jo bare i sit svar til Nikolaj at det er de færreste der har mulighed, og lyst, til at smide minimum 125.000 efter et dansk ApS selskab. Det kunne jo tyde på at man mener at dette er et godt substitut til et dansk selskab med dansk aktivitet Big Smile 

For mig at se så glemmer man jo at de 125.000 kr. som indskydes i et dansk ApS, ikke er penge man smider med. Det er penge man bevarer, i form af et indskud, der kan anvendes til køb af aktiver i selskabet.  Jeg personligt har den holdning at kan man ikke som virksomhed rejse 125.000 kr. i form af likvider eller værdier, bør man måske overveje om virksomheden overhovedet er moden til at blive drevet i selskabsform. Så hellere starte op personligt og gennemføre en omdannelse så snart det skønnes muligt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:24

Skattekonsulenterne:
Jeg personligt har den holdning at kan man ikke som virksomhed rejse 125.000 kr. i form af likvider eller værdier, bør man måske overveje om virksomheden overhovedet er moden til at blive drevet i selskabsform

ENIGYes

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det godt nok ca 2½ år siden jeg skrev det indlæg, men jeg holder ved: fatter ikke pointen i LTD hvis man alligevel opererer i DK?
Lad for alt i verden være med at lytte en sælgeren af LTD selskabet og kontakt i stedet en uafhængig rådgiver som betaler et par tusinder for at give dig en vurdering af, hvad der tjener dig bedst.

Det er rendyrket idioti blot at lytte til en sælger på det område, for sælger fortæller (naturligvis) ikke om de negative konsekvenser - og lige omkring firmastruktur, oprettelser, regnskaber m.m. er det min erfaring at forkerte valg kan være mere dræbende end alle andre forkerte valg du kan tage som selvstændig.
Tro mig, jeg har selv været idioten.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 28. Apr 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:51

Først vil jeg lige sige; skal vi ikke holde denne diskussion ude af denne tråd - dette er en tråd omkring "Jeg har et godt tilbud.." og diskussion er derfor off-topic.

Dernæst vil jeg sige at de holdinger og meninger der beskrives her er ofte nogle vi møder - om et ltd med eller uden filial er det rigtige for en person afhænger helt af forholdene. Jeg møder ofte den, meget forkerte, holdning at et ApS eller A/S pr automatik er mere værd end et Ltd selskab - hvilket ikke kunne være mere forkert. Om kunderne skulle stille sig undrende overfor hvorfor det drives i et Ltd selskab møder jeg meget sjældent - heldigvis da, for der er intet at frygte. SMBA vs Ltd? SMBA er absolut et alternativ, ingen tvilv om det - men en meget ukendt selskabsform, som jeg forstiller mig langt flere folk vil stille sig undrende overfor ifht et Ltd selskab.

Nu tilbyder vi ikke kun Ltd selskaber, men også flere forskellige selskabsformer (heriblandt også danske) - vi hører gerne vore kunder om deres krav og deres situation, og ud fra dette rådgiver vi. Så at skære alle sælgere over en kam syntes jeg er lige hårdt nok - jeg skal dog ikke lægge skjul på at der inden for denne branche ER mange sælgere som udelukkende tænker økonomi og ikke rådgivere deres kunder korrekt, og derfor blot er intereseret i at sælge deres produkt, og det er selvfølgelig meget uheldigt, da det er med til at give os andre et dårligt ry, desværre.

Men som nævnt i starten af tråden - lad os holde denne debat uden for denne tråd.

Bedste hilsner

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:58

Dinovo:

Først vil jeg lige sige; skal vi ikke holde denne diskussion ude af denne tråd - dette er en tråd omkring "Jeg har et godt tilbud.." og diskussion er derfor off-topic.

Bedste hilsner

Jeg mener så ikke at diskussionen er off-topic. Jeg vil til enhver tid fraråde iværksættere og andre bosiddende i Danmark at etablere udenlandske selskaber hvis formålet er at drive virksomhed i DK, og når der så dukker sådan et salgstilbud op, hvad det vitterligt er, så tillader jeg mig da at råbe jagt i gevær.   

Samtidig må jeg også undre mig over dine bemærkninger om at I også tilbyder andre selskabsformer, heriblandt også danske. Det står der mærkeligt nok intet om på jeres hjemmeside. Tværtimod står der en masse om hvorfor man bør vælge at etablere et LTD fremfor et ApS.

En anden ting man må undre sig over, er at Bitzy.dk er ejet af et dansk ApS. Hvorfor ikke via et engelsk LTD når det nu er så fordelagtigt ?  

Vedr. det her med rådgivning om selskabsformer. Hvad er iøvrigt din baggrund for at gøre det Dinovo Big Smile

Tilmeldt 28. Apr 06
Skrevet kl. 13:57

Så er vi jo blot uenige - dette forum er for "Gode tilbud", ikke "General diskussion" eller lign. Derfor er det off-topic. Du er velkommen til at starte en ny tråd i et relevant fora.

At du vil fraråde alle til at starte udenlandske selskaber hvis de vil drive det i DK er jo din holdning - bestemt ikke min :-)

Det er korrekt at der intet står om andre selskabsformer på bizsy.dk - dette skyldes den meget simple årsag at bizsy er målrettet vores Ltd kunder. Vi har andre sites til andre selskabsformer. Når folk kontakter os, vil vi så rådgive omkring det.

Og ja, bizsy.dk er ejet af et dansk ApS selskab - det er ingen hemmelig, og det ligger vi jo heller ikke skjul på. Det er fordi at det i vores tilfælde var den optimale løsning - i vores tilfælde (jeg siger det gerne flere gange :-)) - for andre kunder er det måske et Ltd selskab der ville være en fordel.

Mht hvad min baggrund er, har jeg svært ved at se relevansen - men der bliver ikke lagt skjul på hvad baggrunden er (læs gerne vores site). Vi har rådgivet i mange år inden for området, både i ind og udland, og en af parterne bag bizsy er statsautoriseret revisor. Men læs gerne vores site - du er velkommen derinde, der er næsten svar på alle de spørgsmål du har stillet her ;-)

Og dermed EOD - start gerne en ny tråd, men lad venligst være med at benytte denne.

Bedste hilsner

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 19:41

Det skal jeg såmænd nok - Jeg har givet udtryk for hvad jeg mener om det (og den holdning står jeg bestemt ikke alene med).

Tilmeldt 28. Apr 06
Skrevet kl. 19:47

Det er du skam også i din fulde ret til - hvis vi alle var enige i denne verden ville den da være ret kedelig :-)

God vind

Bedste hilsner

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:12

Hej Dinovo,

Nu udløb dit tilbud jo for et par år siden. For det andet, så er Amino et debatforum og vil man ikke tage en debat om det man tilbyder, så må man rykke en annonce i avisen istedet for.

De ting som Bent nævner er i allerhøjeste grad ikke off-topic, men relevant for tråden og for Amino i det hele taget.

Når det er sagt, så er mit eget selskab et UK Ltd. og det skyldes at vi driver handel over hele verden og set i det lys, så er det for os bedst med et UK Ltd. Ingen kender danske, svenske eller norske selskabsformer ude i verden, men et UK Ltd kan de forstå. Når vi samtidig driver trekanthandel, hvori DK slet ikke indgår, så passer det endda endnu bedre ind i vores struktur.

Jeg ville ikke selv anbefale en dansk virksomhed at oprette et UK Ltd og en dansk filial. Skattemyndighederne klapper ikke ligefrem i hænderne over det og det er bøvlet, hvis din primære virksomhed foregår i Danmark.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 28. Apr 06
Skrevet kl. 23:23

Lige præcis, det er et debat forum - og jeg byder enhver debat mere end velkommen. Men der er også regler for et debat forum. Jeg er selv af den gamle skole hvor use-net var kongen, og der var (og er) meget specifikke topic regler - stick to the subject or start a new thread. Dette emne handler om en virksomhed som vil give rabat til andre amino brugere - at nogle brugere så vil byde ind og sige at de ikke mener ens produkt er noget værd i selv samme tråd, mener jeg helt klart er off-topic. Men som stated andetsteds i tråden, så er vi heldigvis ikke alle af samme overbevisning om alting.

Kommentaren omkring SKAT og filialer hører vi ofte - vi har efterhånden oprettet en del selskaber, både engelske og danske mm., og procentvis mener jeg ikke SKAT interesere sig synderligt meget mere for filialer end for danske selskaber (og heldigvis for det da, for det er jo imod EU's ånd og frie markeder).

Bedste hilsner

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)