Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lader I kunderne selv vælge mellem fx GLS og PostDk?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Vil det sige at jeg vil kunne give mine kunder valgmuligheden? Men så bliver det jo pludselig en privatpakke og ikke en erhvervspakke....

Du kan lade det komme an på en prøve !!

Her på Samsø kommer alle pakker via GLS ud til samtlige, erhverv som private og dem der ikke er hjemme kan få pakken stillet, hvis det står på fragtbrevet.

Det er noget med ansvar på pakkerne som overgår til afsender eller modtager ved bortkomst.

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 12:18

Simona - Uniquebook:

Jeg har dog oplevet, at en nyansat post ikke har turdet sætte den, så jeg må tage til posthuset i min lille landsby og finde ud af at pakken først ankommer efter kl 18 - til nærmeste storstad, SÅ JEG MÅ HENTE DEN IMORGEN ELLER EFTER WEEKENDEN Angry Men det er heldigvis sjældent...

Ja, hvor svært kan det være..

Det habdler om tillid og en ny postmand tør ikke sætte en pakke hos en kunde han ikke kender og det er korrekt.

Bed din leverandør om at påføre fragtbrevet, " må stilles i skuret "

Nemt, ik´´

mvh

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 12:21

LANTHER:
Derfor er GLS Pakke Shop et godt alternativ, da de dækker det meste af Danmark med lange åbningstider og weekender.

Det har du helt sikkert ret i. Det er altid godt med alternativer og ikke mindst konkurrence. Det jeg siger er at vi ikke bør udelukke muligheder for kunden,, bare fordi vi butikker er bange for at ændre på tingene. Jeg tror gerne, at kunder vil have valgmuligheder, for at få den service, der passer bedst ind i deres liv og derfor er KUNDEN der skal i fokus og ikke hvad der kan være besværligt for os.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 12:29

Simona - Uniquebook:
derfor er KUNDEN der skal i fokus og ikke hvad der kan være besværligt for os

God pointe, men jo flere muligheder, des flere fejl laver man som afsender..

Ellers er valgmuligheder at foretrække som kunde, og det ville jeg også selv foretrække, da jeg køber en del på nettet.

mvh

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:41

Lytter lige med - har selv tænkt det samme, om det ville give flere ordrer, hvis folk selv kunne vælge.
Vi bruger dhl(køres ud af posten) og har primært erhvervspakker, men har tænkt om vi skulle have gls også, som en valgmulighed for kunden.

Har dog to bekymringer..
For det første er det mere besværligt, så skal man bruge to pakkeprogrammer, have to afhentninger hver dag osv.
For det andet får man vel får bedre pris ved at samle det hele ved én speditør..

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:42

Jakodan:

Har dog to bekymringer..
For det første er det mere besværligt, så skal man bruge to pakkeprogrammer, have to afhentninger hver dag osv.
For det andet får man vel får bedre pris ved at samle det hele ved én speditør..

Her kan jeg give dig helt ret som leverandør, men som kunde ville jeg få en bedre service ved at kunne vælge selv.

Men normalt tænker man ikke så meget som forbruger på andet end, hvor skal jeg hente min pakke og er det for besværligt, ville man nok vælge en  anden shops.

mvh

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 13:04

LANTHER:
Ellers er valgmuligheder at foretrække som kunde, og det ville jeg også selv foretrække, da jeg køber en del på nettet.

I den forløbne tid, har jeg spurgt de kunder, som jeg har talt med, om de kunne tænke sig selv at kunne vælge mellem fx 2 forskellige distributører.

De generelle svar var, at hvis den ene var billigere end den anden, ville de nok vælge den billigste.

På et spørgsmål om de ville foretrække DHL eller GLS fremfor PostDanmark, var det tydeligt, at de fleste ikke kendte andre en PD.

Så konklusionen for mig må være, at jeg nok ikke vil indføre "frit valg" for kunden. 
Og det er ikke af hensyn til mig som afsender, men mere hensynet til kunderne, for ved de hvad de skal vælge?
Nogle ved det nok, men bestemt ikke ret mange.

En anden ting er, at man jo helst ikke mo forstyrre kunden for meget i selve salgsprocessen, og det gør man nok ved at indføre valg mellem distributører.

Min egen erfaring, som privat webshopper er, at jeg egentlig er ligeglad med, hvem der kommer med mine pakker, bare jeg får dem.

Fra sønderjylland
Tilmeldt 27. Mar 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:25

Mange kunder kan jo spørge om de må få pakker leveret på deres arbejdsplads, istedet for privat,

dermed vil de altid få deres pakker med hjem, skal ikke selv køre ekstra for at hente, eller bruge tid på

at ringe når de kommer hjem, fordi der ligger en seddel i postkassen om at fragtmanden/TNT/GLS/DHL/3D, eller

hvad de nu alle hedder, som leverer pakker ud.

jer er selv chauffør, og det hamrende irriterende at skulle ud på landet med en pakke køre 20 min for så at finde ud at de ikke er

hjemme, ØV,

Her kan i som sender gods måske også spare penge :)

mvh

Jan

en glad chauffør

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)