Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lader I kunderne selv vælge mellem fx GLS og PostDk?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville være interessant at høre, om nogen af jer webshop-indehavere lader kunderne selv vælge mellem forskellige distributører.

Hvad er jeres erfaring med det?

Har I selv nogen økonomisk fordel ved det?

Kan kunderne finde ud af det?

Ved I noget om, hvorfor en kunde vælger netop den valgte?

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 10:37

Interessant emne. Vi giver ikke kunden mulighed for at væge og bruger som standard Post DK. Til større ting kan vi dog godt bruge en fragtmand eller selv køre varen ud, hvis det er lokalt.

Pt. overvejer vi GLS pakkeshop, men det kommer lidt an på, hvor administrativt besværligt det bliver i forhold til en eventuel besparelse på fragten, der kan komme kunderne til gode.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:40

Nu ved jeg ikke hvordan post DK behandler pakkerne, men da jeg var chauffør ved GLS, behandlede ungarbejderne absolut ikke pakkerne med respekt !!

Spiller fodbold med pakkerne, kaster dem som om de spiller basketball ( kassebilerne var mål ).

Ved ikke hvordan det er nu, men var godt nok ingen respakt for tingene dengang!

Mikkel

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 10:45

Jeg tror du skal passe på med at give kunderne for mange muligheder i købeprocessen.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 10:51

Jeg hægter mig lige på denne tråd - vil gerne høre folks erfaringer Smile

Om en god måneds tid bliver vores valgmuligheder således:

PDK privat 49,00

PDK erhverv 39,00

GLS privat 39,00

GLS erhverv 39,00

Jeg tror godt kunderne kan finde ud af det - men har en fornemmelse af at de stadig vil vælge PDK fordi det er hvad de kender bedst.

I forbindelse med indhentning af priser hos GLS, vil jeg lige gøre opmærksom på at der er temmelig store forskelle på udlandspakker hos de to udbydere. Skræmmende at PDK leverer en pakke til schweiz for ca. 330 kr mod GLS til ca. 135 kr..... der blev jeg altså lidt overrasket alligevel Surprise

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 11:08

Jeg sender ikke selv pakker, så jeg svarer som privatkunde.

Jeg har lige bestilt tøj til mig selv hos BonaParte og her har de valgmuligheden om PDK og GLS. De har også valgmulighed om at man med PDK kan spare kr. 5 ved at hente pakken på posthuset. Jeg er så doven, at jeg stadig vælger PDK, da jeg ikke gider hente pakken Embarrassed.

Jeg tror, at mange efterhånden kender GLS og derfor ville jeg tage denne mulighed med. En anden mulighed er døgnboksen, som mange også efterhånden er obs på, da man kan hente pakken på alle tidspunkter af døgnet - også weekend, hvis man ikke kan være hjemme når pakken kommer, og når posthuset har lukket i weekenden. Så denne mulighed bør også tages med.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 11:11

Mikkel:
Spiller fodbold med pakkerne, kaster dem som om de spiller basketball ( kassebilerne var mål ).

Det lyder godt nok foruroligende, Mikkel. Hos PDK er der så mange, der stjæler indholdet i pakkerne, hvilket jeg slås meget med, da jeg sender CD'er. Surt, specielt for andre, der sender pakker med større værdier.

Det er næsten ikke til at finde ud af om man skal vælge pest eller kolera...Hmm

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 11:17

Simona - Uniquebook:

Mikkel:

Det lyder godt nok foruroligende, Mikkel. Hos PDK er der så mange, der stjæler indholdet i pakkerne, hvilket jeg slås meget med, da jeg sender CD'er. Surt, specielt for andre, der sender pakker med større værdier.

Det er næsten ikke til at finde ud af om man skal vælge pest eller kolera...Hmm

Hej Simona.

Ja der er jo også tyveri ved GLS. Det med at tage kasser ned under båndet og når bilerne så er kørt tager de kasserne ud i deres private biler. Sjovt nok nye alufælge på bilen og andre dyre ting med et.. Alle gør det selvf ikke der er jo også gode mennesker der behandler tingene med repakt samt ikke tager dem med hjem.

Det er desværre for nemt og snyde med de små fine scannere..

Mikkel

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:30

Simona - Uniquebook:
En anden mulighed er døgnboksen, som mange også efterhånden er obs på, da man kan hente pakken på alle tidspunkter af døgnet - også weekend, hvis man ikke kan være hjemme når pakken kommer, og når posthuset har lukket i weekenden. Så denne mulighed bør også tages med.

Ja, den kære døgnboks fra PD...

Men sender man en PC eller lille PCskærm kan den ikke være i boksen.

Døgnboksen kan kun tage små pakker og man skal stadig bevæge sig hen hvor der evt. er en.

Desværre er der endnu ikke ret mange døgnbokse, så pointen går lidt fløjten her.

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:33

Mikkel:

Hej Simona.

Ja der er jo også tyveri ved GLS. Det med at tage kasser ned under båndet og når bilerne så er kørt tager de kasserne ud i deres private biler. Sjovt nok nye alufælge på bilen og andre dyre ting med et.. Alle gør det selvf ikke der er jo også gode mennesker der behandler tingene med repakt samt ikke tager dem med hjem.

Det er desværre for nemt og snyde med de små fine scannere..

Mikkel

Selv om det syntes nemt, går den ikke i længden, for man registrerer dog mangler, når kunder klager og så går man tilbage til båndet og fanger skurkene, for det er ret nemt idag med tidsstyring på pakkerne.

mvh

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)