Min Google Analytics er opsat til bl.a. at vise, hvor kunderne falder fra i købsprocessen. Målingerne viser, at ret mange falder fra på den side, hvor kundeoplysninger som navn, adresse m.v. skal indtastes. De gennemfører simpelhen ikke processen. Kan det være Hvordan ser det ud hos jer - oplever I det samme fænomen? Er der nogen, der kan give en god forklaring herpå? |
Nu kender jeg ikke din platform, men jeg kan nikke genkendende til at der stort set altid er frafald i denne del af processen, indtil man finder den rigtige individuelle formel for hvad der lige præcis er nødvendigt for dine kunder...
Der er, med mine erfaringer, intet universalt svar på hvad der er godt for alle, men specielt antallet af felter der skal udfyldes og mangel på tilstedeværelse af information omkring levering/betingelser/kundeservice også videre kan have en god effekt.
Det eneste jeg kan opfordre dig til, er at gå i testmode og teste forskellige tiltag i din checkout-proces.
Hvis du ikke allerede ved det, afholder Morten Vadskær en gang imellem Google Website Optimizer kurser, der er rigtigt gode til at give dig en mulighed for selv at teste din egen hjemmeside eller netbutik. Jeg ved ikke om du allerede har været på det, men hvis ikke var det måske en rigtig god ide.
man kan skrive sig på nyhedsbrevslisten her
http://www.v4d5.net/gwo-kursus/
og få direkte besked når Morten igen er klar til at holde et kursus.
-Karsten