Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics viser frafald af kunder i købsprocessen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Min Google Analytics er opsat til bl.a. at vise, hvor kunderne falder fra i købsprocessen.

Målingerne viser, at ret mange falder fra på den side, hvor kundeoplysninger som navn, adresse m.v. skal indtastes. De gennemfører simpelhen ikke processen.

Kan det være
a) fordi kunder bare lige skal prøve shoppen?
b) fordi siden er for indviklet at udfylde?

Hvordan ser det ud hos jer - oplever I det samme fænomen?

Er der nogen, der kan give en god forklaring herpå?

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 10:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kender jeg ikke din platform, men jeg kan nikke genkendende til at der stort set altid er frafald i denne del af processen, indtil man finder den rigtige individuelle formel for hvad der lige præcis er nødvendigt for dine kunder...

Der er, med mine erfaringer, intet universalt svar på hvad der er godt for alle, men specielt antallet af felter der skal udfyldes og mangel på tilstedeværelse af information omkring levering/betingelser/kundeservice også videre kan have en god effekt. 

Det eneste jeg kan opfordre dig til, er at gå i testmode og teste forskellige tiltag i din checkout-proces. 

Hvis du ikke allerede ved det, afholder Morten Vadskær en gang imellem Google Website Optimizer kurser, der er rigtigt gode til at give dig en mulighed for selv at teste din egen hjemmeside eller netbutik. Jeg ved ikke om du allerede har været på det, men hvis ikke var det måske en rigtig god ide. 

man kan skrive sig på nyhedsbrevslisten her 

http://www.v4d5.net/gwo-kursus/

og få direkte besked når Morten igen er klar til at holde et kursus. 

-Karsten

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 10:13

Hej Knud,

Jeg har lige prøvet at teste processen. Synes det er lit mærkeligt, at der ikke kommer nogle købsbetingelser op, som kunden skal acceptere, inden man kan gå videre.

Hvis det er en DanDomain shop du har, så har du også mulighed for at få produktbilleder på bekræftelsen. Det tror jeg er en god idé, så man lige en sidste gang får bekræftet, at det er det rigtig produkt, man køber.

Undrer mig lidt, at I skilter noget mere med den flotte Trust Score. Fordi man er nordjyde behøver man ikke at være beskeden Wink

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:49

Det er meget generelt, at det er her kunderne falder fra - men hvad jeg kunne tænke mig at vide er HVAD de falder fra til. I processen til et mål, kan du jo se under Kanalvisualisering i Google Analytics, hvor de forsvinder hen på websitet. Nogle gange er det jo sådan, at der dukker spørgsmål op i hovederne, som vi af naturlige årsager ikke kan vide, MEN vi kan gætte os til dem udfra deres handlinger (eller spørge direkte ved "frafald"). Hvis brugeren f.eks. springer fra til FAQ, Leveringsbetingelser, Persondatapolitik eller anden, så er det fordi der er noget de er interesseret i at vide... Dette kan du minimere i købsprocessen ved at informere løbende gennem processen OG fjerne menuen de kan klikke på for at komme væk fra det trin de er midt i :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 10:53

Hej Marcel. 

Jeg er meget enig med dig, at det er en vigtig del til at bestemme hvad der kunne være et problem med dette step, men jeg må så igen sige, at selvom det virker som om at "det eneste" man skal gøre er at linke til sine salgs og leveringsbestemmelser, så kan måden du gør det på, og teksten du bruger betyde flere hundrede procents forskel i performance - 

derfor - test det.... 

test det...

test det..

:D

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:00

Vi er helt enige Smile personligt ville jeg lave Salgs- og leveringsbetingelserne i et slags pop-up vindue eller i en fold-ud-tekst, så brugeren ikke bliver smidt andre steder hen. Og ALT skal naturligvis testes igen og igen og igen og... You get it Wink

Men jeg skrev nu heller ikke, at "det eneste" der skulle gøres var at indsætte sine salgs- og leveringsbetingelser, men at man kunne løse noget af det ved at informere brugeren og ved at fjerne forstyrrende og unødvendige elementer.

/Marcel Fuursted

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 11:11

Igen - 100% enig. 

Det eneste der gør jeg ikke giver specifikke råd til hvad man kan gøre, er fordi det vil individuelt og samlet have en uoverskuelig indvirkning på checkout flowets performance... og den eneste måde man kan dokumentere hver enkelt tiltags effekt, er ved at måle det... 

Det kan godt være man kan lave et par ændringer og konverteringen så stiger, men det betyder jo ikke det er dine ændringer der har gjort det, og en ændring kan måske have givet dig +200% performance og en anden -100% performance... resultatet vil stadigt være +100% men man kunne så have haft +200% havde man testet det og set hver enkelt ændrings påvirkning på bundlinjen...

Der er visse tilfælde hvor jeg ikke rådgiver folk til at teste, og det er når trafikken ikke er god nok. Det nytter ikke noget det tager 1 år at færdiggøre en test, fordi der kun kommer 1-2 personer igennem checkoutflowets første del, pr dag... så rådgiver jeg folk til at få meget mere trafik ind, eller at lave tests der styrker det flow der kommer før checkout'en. 

Jeg kan godt forstå at folk er irriteret over at miste handler i et checkout flow, fordi der skulle man tro at kunderne havde besluttet sig. Jeg ved bare at nogle gange er det de mindste ændringer og måden man sætter et komma der gør hele forskellen, og derfor skal det testes.. kan man ikke det fordi man ikke har nok trafik, handler det først om trafikken og dernæst om konverteringen. 

-Karsten

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:28

Hej igen
Min konverteringsprocent, ligger iflg. "Målkanal" på Analytic mellem 6 og 10 %, så det i sig selv, er vel godt nok - sådan helt generet.

Jeg kan lige oplyse, at det er en standard Scannet-shop, så det med billeder på produktbekræftelsen er desværre ikke muligt, selvom det lyder godt

Lise:
min testhandel, kommer der en acceptmulighed frem. 
Og købsbetingelserne skal man selv hente, hvis man vil se dem.
Skulle det ikke være ok?

Hvad mener du med din bemærkning om TrustPilot?
Driller du eller mener du at vi ikke 'blærer' os nok?

Karsten:
Ja, jeg må se at lære mere om Analytic, for jeg er ikke sikker i, hvad jeg laver.
Jeg eksperimentere lidt med bind for øjnene.

Marcel:
Hovedparten falder fra kundeoplysningssiden, og går til noget der hedder: /order.asp. - som er den side, hvor de falder fra - mystisk !
Du skriver: "... fjerne menuen de kan klikke på for at komme væk fra det trin de er midt i :)"
Det er lige præcis dette punkt der genere mig, når jeg selv handler i andre webshops - men heldigvis virker tilbagepilen i browseren jo.

Karsten:
Du skriver: ". . . Jeg ved bare at nogle gange er det de mindste ændringer og måden man sætter et komma der gør hele forskellen"
Det, og andre ting du og de øvrige skriver, giver mig ideer til at foretage småændringer - en ad gangen.
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 12:49

Hej Knud.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men der er forholdsvis mange steps ( ca .8) før jeg kommer til kort oplysninger.

Din lille telefonapplikation, som udfylder mine oplysninger opdagede 3-4 sek. efter at jeg havde tænkt "hold fast  det er mange felter"

Så eventuelt skjul nogle af felter og lad dem åbne op ved behov.

Og når jeg kommer til kortoplysningerne, så mangler jeg at kunne se, hvad det er jeg køber. Der står kun beløb.

Lige min hurtige indskydelse.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:19

Knud S.:

Hej igen
Min konverteringsprocent, ligger iflg. "Målkanal" på Analytic mellem 6 og 10 %, så det i sig selv, er vel godt nok - sådan helt generet.

Det er svært at svare på :) Vi aner jo ikke hvor du starter fra; om det er gennem processen fra indkøbskurven eller om det er fra besøgende på sitet (tilfældig side) til mål :)

Knud S.:

Marcel:
Hovedparten falder fra kundeoplysningssiden, og går til noget der hedder: /order.asp. - som er den side, hvor de falder fra - mystisk !

Det er fordi siden bliver genindlæst så snart der er nogle der bruger "Hent oplysninger" funktionen... I følge Google Analytics så forsvinder de faktisk. Derfor får du nogle skæve tal. Hvis du benytter dig af en AJAX formular i stedet (f.eks.) så genindlæser den ikke hele siden på ny, men opdaterer live ;)

/Marcel Fuursted

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)