Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes du om vores rykkerprocedure ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

På Bryllup.dk sælger vi annoncer og vi har oplevet en ubehagelig stigning i mængden af annoncører, der ikke betaler deres regninger.

Vi føler os derfor nødsaget til at "skrue bissen på" men jeg vil gerne lige tjekke med jer, at vi stadig er inden for det lovlige og forsvarlige.

De fleste af vores kunder betaler årsannoncer i månedlige bidder af få hundrede kroner, så jeg er meget ked af at skulle bruge 3-4 bilag (påmindelse, rykker og incassotrussel) hver måned pr. annoncør for at få de små beløb ind.

Jeg påtænker at gøre sådan når betalingsfristen overskrides:

1. Påmindelse til kunden i venlig tone uden gebyrer eller trusler - dog med forklaring om at der i tilfælde af udstedelse af rigtig rykker vil blive pålagt 100 kr. i gebyr samt 2% rente/md samt at hele det udestående beløb (altså resten af annonceperioden) forfalder til omgående betaling

2. Rykker 1 til kunden hvor der tilskrives 100 kr. i gebyr samt 2% rente/md. samt forklaring om at annoncen lukkes med følgende 350 kr. genåbningsgebyr, hvis vi når til rykker 2 samt at hele det udestående beløb forfalder til omgående betaling

3. Rykker 2 til kunden hvor der igen tilskrives 100 kr. i gebyr samt 2% rente og 350 kr. i gebyr for lukning/genåbning af annoncen. Ligeledes en forklaring om at sagen ved rykker 3 sendes til incasso samt at hele det udestående beløb forfalder til omgående betaling) 

4. Rykker 3 inkl. gebyr og renter for det fulde beløb (dvs. hvis kunden mangler at betale 6 mdr á 300/md, forfalder  1800 kr. til betaling (plus tilskrevne gebyrer)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 13:33

Kommentarer modtages gerne :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37

Det er da fint og rimelig standard som jeg ser det. Der er ikke så meget at rafle om og fint med en lille påmindelse, for mange gange har folk jo bare helt oprigtigt glemt det :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:47

Jeg mener ikke at man må lukke for tjenesten, før rykker 3. Men er ikke sikker!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:57

Lundsby:

Jeg mener ikke at man må lukke for tjenesten, før rykker 3. Men er ikke sikker!

Hvis det er erhvervskunder så kan man skrive det i betingelserne. Så må man "alt"

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:02

Du må lukke for tjenesten så snart betalingsfristen er udløbet.

De fleste vælger dog ikke at gøre det for at undgå at miste kunden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 15:57

klp29:

Kommentarer modtages gerne :)

Hej

Hvorfor har du valgt at have hele  1stk betalings påmindelse + 3 stk. rykkere  ? er det ikke at give lidt for langt snor

Vær opmærksom på regler vedr. rente tilskrivning. Så vidt jeg husker må du først tilskrive renter 30 dage efter forfald  hvis andet ikke fregår af dine leveringsbetingelser.

Mvh

Ravn

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:40

Du kan faktisk nøjes med en enkelt rykkerskrivelse, hvis du virkelig vil være agressiv.

I den rykkerskrivelse skal du så blot gøre opmærksom på, at hvis den ikke betales inden x-antal dage, så ryger sagen til Inkasso.
Det er også det man kalder et inkassovarsel. Og der behøver ikke, juridisk set, at være sendt andre forudgående rykkere.

Men det er de færreste som vælger at være så agressive.

Du kan læse lidt om mine egne overvejelser i disse tråde:

Dette er mine generelle råd:
http://www.amino.dk/forums/p/66053/409775.aspx

Denne er indeholder en interessant synsvinkel på danskere og det at give kredit:
http://www.amino.dk/forums/t/67522.aspx

/Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)