På Bryllup.dk sælger vi annoncer og vi har oplevet en ubehagelig stigning i mængden af annoncører, der ikke betaler deres regninger. Vi føler os derfor nødsaget til at "skrue bissen på" men jeg vil gerne lige tjekke med jer, at vi stadig er inden for det lovlige og forsvarlige. De fleste af vores kunder betaler årsannoncer i månedlige bidder af få hundrede kroner, så jeg er meget ked af at skulle bruge 3-4 bilag (påmindelse, rykker og incassotrussel) hver måned pr. annoncør for at få de små beløb ind. Jeg påtænker at gøre sådan når betalingsfristen overskrides: 1. Påmindelse til kunden i venlig tone uden gebyrer eller trusler - dog med forklaring om at der i tilfælde af udstedelse af rigtig rykker vil blive pålagt 100 kr. i gebyr samt 2% rente/md samt at hele det udestående beløb (altså resten af annonceperioden) forfalder til omgående betaling 2. Rykker 1 til kunden hvor der tilskrives 100 kr. i gebyr samt 2% rente/md. samt forklaring om at annoncen lukkes med følgende 350 kr. genåbningsgebyr, hvis vi når til rykker 2 samt at hele det udestående beløb forfalder til omgående betaling 3. Rykker 2 til kunden hvor der igen tilskrives 100 kr. i gebyr samt 2% rente og 350 kr. i gebyr for lukning/genåbning af annoncen. Ligeledes en forklaring om at sagen ved rykker 3 sendes til incasso samt at hele det udestående beløb forfalder til omgående betaling) 4. Rykker 3 inkl. gebyr og renter for det fulde beløb (dvs. hvis kunden mangler at betale 6 mdr á 300/md, forfalder 1800 kr. til betaling (plus tilskrevne gebyrer) |
Kommentarer modtages gerne :)