Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden

Side 10 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Tak for dit indslag - så blev det lidt mere klart for mig, hvad der foregår hos jer pt. Det var også kun et spørgsmål om, om der rent faktisk skete noget, da der jo ikke har været meget synlighed udadtil indtil videre.

Men det er bestemt positivt, at I arbejder på sagen.

Smile

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:18

Hej Lars

Jeg vil også hilse jer velkommen på Amino.

Jeg synes, at det er et stort og vigtigt skridt, at I nu kommer ud og debatterer med jeres brugere og kunder.

Det er jeg helt sikker på er til gavn for alle parter på den lange bane.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:57

Debat, dialog og lytten på markedet er godt - men handling er endnu bedre :)

Udefra kan det godt undre mig lidt, at eHandelsfonden ser ud til at operere ligeså "tungt", som nogle af de største Amerikanske børsnoterede selskaber jeg har arbejdet for, på trods af at de hverken er ligeså store, tunge eller børsnoterede.

At teste værdien af at have eMærket på et website er altså ikke så kompliceret. Det samme gælder brugerundersøgelser og eyetracking analyser. Det er både reletivt let, ikke særlig dyrt og tilgængeligt via mange forskellige leverandører, der kan gå i gang med det samme. Jeg har svært ved at se, at der skulle være nogen objektiv logisk grund til at det skal tage måneder og år at sætte igang.

Når det ikke sker får man således en stærk mistanke om, at det er fordi at eHandelsfonden måske godt ved, at det bliver virkelig svært at bevise, at der faktisk er en målbar værdi af eMærket - fordi der nok slet ikke er det. Og det reducerer måske motivationen for den type tests. Det er blot et gæt....

Ud af de mange forskellige kritikpunkter der er bragt op er de tre vigtigste for mig nok:

1) Dobbeltrolle
Jeg har meget svært ved at se hvordan man kan være både forbrugernes og virksomhedernes mand. Det er svært at stå 100% på forbrugernes side, når man er afhængig af frivillige tilmeldinger og bidrag fra virksomhederne. Og det er svært at være virksomhedernes mand, hvis målet er at beskytte forbrugerne. Og en "mediator" rolle er der jo ikke tale om.

2) Urimelige krav
Der stilles en masse krav, som der ikke er lovgrundlag for - f..eks. de store bogstaver i betingelser (og jo, det var lige præcis det vi i et enkelt tilfælde fik påkrav om) og bankoverførsel. Disse krav kan være med til at reducere virksomhedernes konverteringer og omsætning. Og det er jo læigesom ikke målet for en virksomhed.

3) Manglende dopkumentation for effekten
Der mangler helt dokumentation for, at forbrugerne handler mere i eMærkede butikker, vælger butikker fra der ikke er eMærkede eller generelt giver en højere konvertering.

Jeg er ikke af princip imod mærkningsordninger. For eksempel synes jeg at Smiley ordningen er fin, men den er også fundamentalt anderledes bygget op - der er ingen dobbeltrolle problemer og den forholder sig alene til gældende lov.

Jeg kan også sagtens have respekt for intentionerne med eMærket og de gode folk der konkret arbejder med det på eHandelsfonden. Jeg er nok bare bange for, at hele grundkonstruktionen for ordningen er forkert. Og det er jo ikke bare sådan at lave om på ...

Ved at satse meget hårdt på at rette op på de andre faktorer - der ikke har direkte med konstruktionen at gøre, kunne der dog kompenseres noget for det. Men det har vi så bare ikke set ske endnu - og det synes jeg så er meget rimeligt at "brokke" sig lidt over set i lyset af af ordningen nu har kørt siden 2002 :)

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:11

Hej Helle og andre interesseret,

Jeg vil først være på sidst på eftermiddagen så skal nok svare på alle indlæg, det bliver bare ikke lige her til formiddag og eftermiddag :-)

Men jeg kan lige svare på dit spørgsmål - Helle

Det følger af Forbrugeraftalelovens § 20, stk. 2, at risikoen for varens hændelige undergang først overgår til forbrugeren ved udløbet af den 14 dages fortrydelsesret.

Det vil derfor ikke være korrekt, at forbrugeren tager ansvaret/risikoen for en vare under forsendelsen, hvis denne vælger fragt med brev.

Så helt korrekt - . Du tager dermed selv ansvaret for at pakken når frem til dig, da den så ikke er forsikret-  En sådan fraskrivelse vil ikke stå i overenstemmelse med loven.

Har du mulighed for at sende os et link til denne butik, så vi kan tage fat i dem ?

V/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:17

Hej Lars og Dirch,

Velkommen til Amino! Det er positivt at I stiller op til offentlig debat på denne måde. Jeg har et par forslag:

1. Var det ikke en idé for ehandelsfonden, at hyre DeMib til at stå i spidsen for disse tests og forbedring af jeres produkt? Han har mange gode idéer, og er skide dygtig indenfor e-handel.

2. Måske kunne I samtidig nedsætte en Aminogruppe med potentielle virksomheder i jeres målgruppe, som  samarbejder med jer om at finde et produkt, der lever op til kravene fra jeres potentielle kunder? Jeg tænker her på nogle af aktører som rammer målgruppen; Boysen, Helle, Simona, mv. Måske 5-10 virksomheders input er nok.

3. Endelig bør I sætte fokus på, hvad det er som får forbrugerne til at handle og hvilken effekt e-mærket har i dag på forbrugeren. Dernæst undersøge hvilken effekt e-mærket har på salget i e-shoppen. Herunder kunne laves A/B tests, mv.

Der skal en del struktur til for at nå frem til det rigtige resultat, og det er dejligt at høre, at I arbejder på det.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:
Var det ikke en idé for ehandelsfonden, at hyre DeMib til at stå i spidsen for disse tests og forbedring af jeres produkt?

Tak for tilliden, men det vil jeg ikke anbefale :)
Jeg er ekspert i søgemaskiner - ikke i tests og analyser. Så det er nok bedre at overlade det til nogle der ikke laver andet

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:22

Dirch:
Har du mulighed for at sende os et link til denne butik, så vi kan tage fat i dem ?

Hej Dirch

Jeg sender gerne en pb med et link. Men du skal være opmærksom på at jeg blot kiggede for sjov. Det var den tredie shop i en lang række hvor der var »bid«. Jeg har ikke brugt yderligere tid på det.

Det er mere og mere almindeligt at netbutikkerne bruger denne metode, da fragtomkostningerne er urimeligt høje - og dermed ødelæggende for dansk internethandel generelt. Så selvom du får et link af mig - så vil jeg skyde i blinde på, at i hvert fald 5% af jeres medlemmer kører med samme princip.

Så det er blot at gå i gang fra en ende af Wink Rigtig god arbejdslyst - det er jo vigtigt at sådanne regler overholdes når man bærer mærket.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Der stilles en masse krav, som der ikke er lovgrundlag for - f..eks. de store bogstaver i betingelser...

Til e-handelsfonden:

Hvad er bevægegrundende for sådan et krav? Vi ved alle, hvor umulig en tekst er at læse, når alt er skrevet med stort.

Ligeledes er det indbygget i enhver, at SKRIVER MAN MED STORT SÅ BETYDER DET AT JEG RÅBER AF DIG - JA, JEG SKÆLDER DIG UD. SVARER TIL: NU ER JEG LØBET TØR FOR ARGUMENTER OG MÅ SKRIVE MED STORE BOGSTAVER FOR AT BLIVE HØRT.

Ovenstående er bare en lille test; men bliver du ikke selv irriteret over at læse sådan noget?

Det er ikke behageligt som webshopejer at blive tvunget til at skælde ud på sine kunder - det er ikke derfor man driver sin webshop.

Jeg betragter det helt hen i vejret, at I kan finde på at stille den slags krav - det er slet ikke i tråd med god Netiquette.

Citat: "Another rule is to avoid typing in all caps, which is considered to be the equivalent of shouting or yelling."

Venlig hilsen,

Christian

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:11

Hej DeMib,

Min tanke var ikke, at du skulle gøre det hele selv, men agere projekleder, med evnen til at kunne gennemskue om leverancen er god nok, og mulighed for at benytte sit gode netværk til folk, som netop er de bedste på hvert sit felt. Derudover vil du kunne tage det engagement og de gode idéer som du har med dig til projektet.

Ehandelselfonden vil gøre en god langsigtet investering i at hyre en dygtig mand på denne post. Dirch bør ikke stå alene med denne opgave. Dirch er forhåbentlig hyret pga. gode kommunikationsevner eller gode kontakter til pressen. Måske ved han en masse om personligt salg, men e-handel er tydeligvis ikke hans stærke side - endnu i hvert fald. Der er meget stor forskel på salg online og salg IRL.

MEN, spørgsmålet er måske nok mest, om du 1) har lyst til at bidrage professionelt til ehandelsfondens overlevelse og 2) ønsker at give ehandelsfonden det taktisk gode argument, at de nu har hyret deres største kritiker og samtidig måske én af verdens bedste online brandingeksperter, så "hvad kan vi gøre mere"... Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:50

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:
MEN, spørgsmålet er måske nok mest, om du 1) har lyst til at bidrage professionelt til ehandelsfondens overlevelse og 2) ønsker at give ehandelsfonden det taktisk gode argument, at de nu har hyret deres største kritiker og samtidig måske én af verdens bedste online brandingeksperter, så "hvad kan vi gøre mere"...

1) Jeg tager normalt de opgaver ind, som kunder er villige til at betale mig for indenfor de rammer jeg kan tilbyde og som jeg mener jeg er kvallificeret til at løse på en ordentlig måde. Det er ikke så meget et spørgsmål om jeg har "lyst til at bidrage" :)

2) Jeg er generelt set meget tilbageholdendemed at lade nogen som helst bruge min navn til at reklamere med deres service. Det vil nemlig kræve at jeg foretager en vedvarende overvågning af, om jeg fortsat kan stå inde for det og det er alt for omfattende og dyrt.

Side 10 ud af 13 (121 indlæg)