Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guava - hvem bruger dem?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorte Toft (nogen kender hende måske i forbindelse med IT Factory skandalen), tager i et blogindlæg fat på Guava, som jo er 'kendt' for reklamer på nettet.

Euroinvestor.dk debatteres firmaet yderligere.

Korte af det lange.. det ligner historien som vi netop er gået igennem med IT Factory.. en oppustet ballon som på et eller andet tidspunkt må punktere.

Derfor kunne det være spændende at høre om folk rent faktisk har købt ydelser af firmaet herinde på Amino.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:55

Der findes mange oppustede firmaer indenfor medicinal- og IT branchen. Så der er vel intet nyt i det...

Grunden til IT Factory skilte sig ud, var de "falske" underskrifter og leasing karusellen...

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 16:02

Fashion-Seller:

Der findes mange oppustede firmaer indenfor medicinal- og IT branchen. Så der er vel intet nyt i det...

Nå? Kan du da nævne nogle børsnoterede selskaber som er oppustet på samme måde i IT og medicinal branchen her i DK? Ja jeg kan ikke..

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:15

maelstrom:

Nå? Kan du da nævne nogle børsnoterede selskaber som er oppustet på samme måde i IT og medicinal branchen her i DK? Ja jeg kan ikke..

Altså hvis de er børsnoteret, så mister de jo værdien når sådan noget kommer frem... Men der er da flere selvskaber på børsen, som er visioner frem for business...

Og det omtalte selvskab Guana, er ik oppustet, det er bare vennetjenester og dele penge ud firma. Se evt hvem der deltager, så giver resten vel sig selv...

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 16:27

Vi har faktisk vores adwords og linkbulding hos Guava og har indtil nu været godt tilfredse med ROI. Men man bliver da lidt nervøs med sådan en artikel, og vi vil da nok overveje vores muligheder, når kontrakten skal fornyes om et par måneder.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 16:27

Selskabet har købt sig til sin omsætning - hvilket har kostet dem dyrt. De har så efterfølgende solgt fra. Jeg kalder dette oppustet fordi det er rent luft, hvilket jo også har vist sig siden hvor de opkøbte firmaer er solgt igen.

Jeg var selv med på vognen fra kurs 4-6 stykker og igen fra kurs 0,55 - men efter at have læst Dorte Tofts indlæg er jeg ikke helt så voverig igen.

Derfor kunne det være interessant at høre om der faktisk er nogen her på Amino som har været kunde hos Guava tidl. Notabene A/S

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:37

maelstrom:

Selskabet har købt sig til sin omsætning - hvilket har kostet dem dyrt. De har så efterfølgende solgt fra. Jeg kalder dette oppustet fordi det er rent luft, hvilket jo også har vist sig siden hvor de opkøbte firmaer er solgt igen.

Øhhh er Lundbeck så os oppustet? De køber patentet på et stof til 500 mio. 2 uger senere flopper stoffet og hele projektet lukkes og beløbet afskrives. Er det oppustet eller uheldig/dårlig forretning?

At det omtalte salg er foregået på en suspekt måde er en ting, men at kalde et selvskab oppustet uden videre belæg, er nu lidt at misbruge det ord...

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 16:52

Nej Lundbeck er ikke oppustet men det mener jeg som sagt at Guava er.

Medicinal firmaer værdisættes bl.a. på deres pipeline men i ligeså høj grad deres nuværende produktlinie og licenser. Medicinalfirmaer kører som regel med overskud.. !

Guava har købt det ene firma efter det andet til en høj pris. Det har så givet sig udslag i en stigende omsætning og medarbejderstab, men hvor er resultatet?

Jeg kalder noget oppustet når det er blæst for stort op og må springe på et tidspunkt. Hvis du ikke kan lide den betegnelse - dig om det, men undlad venligst at blande pærer og bananer sammen som Lundbeck og Guava. Lundbeck tjener trods alt penge.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:13

maelstrom:

Medicinal firmaer værdisættes bl.a. på deres pipeline men i ligeså høj grad deres nuværende produktlinie og licenser. Medicinalfirmaer kører som regel med overskud.. !

A hva? Langt hovedparten af verdens medicinalselskaber køre med gigantiske underskud. Det er kun de store der formår at tjene penge... Ellers start med at tjekke fondsbørsens selskaber og du vil blive ret overrasket!!!

maelstrom:

Guava har købt det ene firma efter det andet til en høj pris. Det har så givet sig udslag i en stigende omsætning og medarbejderstab, men hvor er resultatet?

Prøv at stille AP Møller det samme spørgsmål...

maelstrom:

Jeg kalder noget oppustet når det er blæst for stort op og må springe på et tidspunkt. Hvis du ikke kan lide den betegnelse - dig om det, men undlad venligst at blande pærer og bananer sammen som Lundbeck og Guava. Lundbeck tjener trods alt penge.

Du bruger et ord, som slet intet har med sagen at gøre. Så er det da klart at der vil blive stillet spørgsmålstegn ved det. Når det ik engang er samme konklussion Dorthe Toft kommer frem til, så må det vel betyde at du intet har misforstået teksten eller ordet "oppustet".
Og ja Lundbeck tjener penge, men det er på deprissionsmidler. De har da tabt en masse på alle andre midler i deres pipline!!! Du kan vel heller ik se hva Guava tjener på og hvor de taber penge. Du har kun det overordnet resultat...

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 17:32

Fashion-Seller:

A hva? Langt hovedparten af verdens medicinalselskaber køre med gigantiske underskud. Det er kun de store der formår at tjene penge... Ellers start med at tjekke fondsbørsens selskaber og du vil blive ret overrasket!!!

Du bruger et ord, som slet intet har med sagen at gøre. Så er det da klart at der vil blive stillet spørgsmålstegn ved det. Når det ik engang er samme konklussion Dorthe Toft kommer frem til, så må det vel betyde at du intet har misforstået teksten eller ordet "oppustet".
Og ja Lundbeck tjener penge, men det er på deprissionsmidler. De har da tabt en masse på alle andre midler i deres pipline!!! Du kan vel heller ik se hva Guava tjener på og hvor de taber penge. Du har kun det overordnet resultat...

Hvilke medicinalfirmaer taber penge her i DK? Jeg håber for denne diskussions skyld at du kender forskellen på medicinal og biotek firmaer... der er en væsentlig forskel! Igen - pærer og bananer..

Guava gik fra 77 ansatte til 193 fra forrige til sidste regnskabsår, omsætningen steg fra 81,4 mill til 269,9 mill mens et overskud blev forvandlet til et underskud på -37,8 mill. Igen - jeg kalder det oppustet og det vidner de senere frasalg bl.a. også om.

Guava Communications blev solgt for en ubekendt pris til Direktør Jakob Nyborg. Bemærk at Guava Communications var et af de overskudsgivende datterselskaber.. !

Der er kun nedskrevet for ca. 25 mill. i goodwill.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)