Ja beklager fik lige brugt et forkert ord. Det var selvfølgelig biotekselskaber jeg mente. Men vi er enige om, at der er foregået nogle mærkelige transaktioner med køb/salg af et selskab/selskaber til en i selskabets top. Det lugter langt væk, og det ser meget mystisk ud. Men mon ik sagen undersøges? Men at kalde det oppumpet er stadig forkert. Selvskabet sælger jo ik fiktioner og guld og grønne skove ud af til. De forholder sig til driften og det der af kommende underskud... |
Fashion-Seller:maelstrom:Hvilke medicinalfirmaer taber penge her i DK? Jeg håber for denne diskussions skyld at du kender forskellen på medicinal og biotek firmaer... der er en væsentlig forskel! Igen - pærer og bananer..
Guava gik fra 77 ansatte til 193 fra forrige til sidste regnskabsår, omsætningen steg fra 81,4 mill til 269,9 mill mens et overskud blev forvandlet til et underskud på -37,8 mill. Igen - jeg kalder det oppustet og det vidner de senere frasalg bl.a. også om.
Guava Communications blev solgt for en ubekendt pris til Direktør Jakob Nyborg. Bemærk at Guava Communications var et af de overskudsgivende datterselskaber.. !
Der er kun nedskrevet for ca. 25 mill. i goodwill.
Ja beklager fik lige brugt et forkert ord. Det var selvfølgelig biotekselskaber jeg mente.
Men vi er enige om, at der er foregået nogle mærkelige transaktioner med køb/salg af et selskab/selskaber til en i selskabets top. Det lugter langt væk, og det ser meget mystisk ud. Men mon ik sagen undersøges?
Men at kalde det oppumpet er stadig forkert. Selvskabet sælger jo ik fiktioner og guld og grønne skove ud af til. De forholder sig til driften og det der af kommende underskud...
Så langt så enige - jeg tror desværre bare snart filmen knækker på de opkøb de har lavet for at skabe stor omsætning og stordriftsfordele. De sælger et reelt produkt, men ud af til mener jeg at selve firmaet er oppustet eller oppumpet - kald det hvad du vil. Der bør komme nedjusteringer - dem de er kommet med pt. er ikke nok. Der vil også blive yderligere med nedskrivning af goodwill og jeg frygter en masse aktionærer bliver taget ved næsten. Læser man i regnskabet ser det jo fint ud - masser af omsætning. Men det gør det jo ikke til en success alene, der skal også tjenes penge.
Tror ikke helt vi bliver enige om beskrivelsen men det er altså min mening om sådant et firma som har købt sig til omsætning på den måde - oppustet.
Hav en god lørsdag skal snart hjem fra frivilligt overarbejde