Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Politiken bliver nu OpenSource ...

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

> Men ja det bliver dyrt både økonomisk og personligt for ham/politikken, men det er vel os fair nok!!!

Nu er Politiken jo en guldrandet forretning, så det overlever de nok :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:55

Det mest morsomme var, at i morges på tv2 go' morgen, havde de thøger i tlf og een fra forsvaret i studiet. Alt handlede om, hvor vidt det nu var farligt for riget eller ej - INTET om at Politiken har skidt på rettigheder og blot stjålet en bog ;o)

Det er dælme journalistik på højde med interviewet med "rudolf care" - produkter til en million, uden grund ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:55

Det lyder bare helt hen i skoven - det er da tydeligt, at der kommer et retsligt efterspil, hvis de ikke har fået lov af forfatter/forlag.

Mvh,

Christian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:57

Ja, det skulle man tro.....men her er lidt "sakset" fra JP

Ytringsfriheden kan få forrang

Til ritzau siger lektor Morten Rosenmeier fra Københavns Juridiske Fakultet, at det ikke på forhånd er sikkert, at forlaget vil få medhold i en retssag mod Politiken, sådan som retspraksis har udviklet sig.

Han påpeger, at ophavsret og ytringsfrihed reguleres - også af internationale regler og konventioner.

- Som udgangspunkt er der tale om en krænkelse af forlagets rettigheder. Men i de senere år har hensynet til ytringsfriheden undergravet ophavsretten mere og mere. Det er noget af en gråzone. Og jeg vil ikke udelukke, at hensynet til ytringsfriheden kunne få forrang, siger Morten Rosenmeier

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:05

Jeg er bare så forarget over det.

Jeg synes virkelig at de kortslutter retssystemet - de kunne jo vente til retten havde talt i morgen. Og derudover så stjæler de bare et andet forlags værk. Langt ude....

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 16:14

Det burde virkelig få en konsekvens for politiken ikke kun økonomisk, men også noget med at de skal idømmes en eller anden straf så de ikke må udkomme med en avis i 14 dage eller sådan noget (ved godt det ikke kan lade sig gøre)!

Og det som står i den bog, er fanme heller ikke særlig smart at smide ud til folk, når forsvaret en gang har sagt at det kan skade nationssikkerhed. Jeg har en bror som har været udstasioneret i Afganistan, og skal igen, og det er da ingen fordel overhovedet at afsløre noget om en mission (det går ud over vores soldateres sikkerhed) argh!!!!!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 16:22

Nicolai Christensen:

Det burde virkelig få en konsekvens for politiken ikke kun økonomisk, men også noget med at de skal idømmes en eller anden straf så de ikke må udkomme med en avis i 14 dage eller sådan noget (ved godt det ikke kan lade sig gøre)!

Ja, økonomiske konsekvenser........hmm......nå nej, det er jo vore egne penge. De får jo mange mange penge i statsstøtte hvert år ;o)

Nicolai Christensen:

Og det som står i den bog, er fanme heller ikke særlig smart at smide ud til folk, når forsvaret en gang har sagt at det kan skade nationssikkerhed. Jeg har en bror som har været udstasioneret i Afganistan, og skal igen, og det er da ingen fordel overhovedet at afsløre noget om en mission (det går ud over vores soldateres sikkerhed) argh!!!!!

Den med sikkerheden køber jeg overhovedet ikke - De er bare mavesure over at endnu en jæger vil tjene penge ;o) De er ikke kommet med noget som helst konkret til hverken forlag eller politiken. Det kunne de have gjort...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:23

Det må være meget simpelt hvad Politiken skal betale.

De har 416.000 læsere. Hvis man ganger det med en fortjeneste pr. bog på 50 kr. og ganger det med to, fordi de ikke havde spurgt først, så skal de af med 41 millioner kr. Det beløb finder jeg helt fair og det burde vel få dem til at spørge først en anden gang.

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27

Synes bare politiken skal have lov til at betale deres 124.000 x 199 kr (eller hvad oplaget er på). Så skal de nok lade være med at dumme sig igen, selv for dem må 25 mio ud af budgettet kunne mærkes :-)

Derudover fatter jeg ikke deres holdning, er de ikke længere interesserede i at få tilsendt gratis presse eksemplarer af nye bøger? Deres egen troværdighed er da til at lukke op og skide i lige nu.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 16:28

Business:
Den med sikkerheden køber jeg overhovedet ikke - De er bare mavesure over at endnu en jæger vil tjene penge ;o) De er ikke kommet med noget som helst konkret til hverken forlag eller politiken. Det kunne de have gjort...

De kan jo hellere ikke bare komme med noget konkret til forlag eller politiken! For der er jo ikke nogen som skal vide det!

Du kan jo bruge eksemplet om at få en god ide, den deler du da hellere ikke med nogen? Før du selv har fået noget ud af det, eller selv ført ideen ud!?

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)