Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Politiken bliver nu OpenSource ...

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Det må være meget simpelt hvad Politiken skal betale.

De har 416.000 læsere. Hvis man ganger det med en fortjeneste pr. bog på 50 kr. og ganger det med to, fordi de ikke havde spurgt først, så skal de af med 41 millioner kr. Det beløb finder jeg helt fair og det burde vel få dem til at spørge først en anden gang.

Dbh Martin

Du er flink i dit regnestykke :)

Det er godt de ikke kommer til at afregne efter Amerikanske takster. Fra sagerne om musik ved jeg at de ofte beregner op imod 10.000 kr. pr. musiknummer - der jo i udsalg koster noget der ligner $1-2. Så hvis vi er lidt flinke, og regner med at bogen ville have kostet det samme som en CD, så skulle de (muligvis) i USA have betalt godt 4 milliader Big Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:35

Inden vi nu laver lynch af politikken, så syntes jeg godt nok i mangler beviser venner. Artiklen Mikkel referer til skriver "Og forlaget har protesteret mod Politikens optryk af den" (citat dr.dk) og intet andet.

Vi aner ikke om forfatteren er gået uden om forlaget og har lavet en million aftale med politikken.

Eller gør vi?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:47

Martin Thorborg:

Det er sjovt så mange ting man kan smide ind under "Ytringsfrihed". Der er ingen tvivl om at motivet er profit, det er til at brække sig over...

Dbh Martin

Det er sandt ... Hmmm,

- Politikens logik er: Den måde vi udnytter vores ytringsfrihed på er ved at putte blæk på papir ... Så derfor må det være lovligt, i ytringsfrihedens hellige navn, at vi putter lige det blæk på papir vi ønsker - også selvom de ord vi trykker er ophavsretsligt beskyttet af andre ...

- Jeg kender nogle der udtrykker sig bedst ved at slå - må de så gerne, i ytringsfrihedens navn banke deres kone og børn? Hvorfor skal deres ytringsfrihed knægtes af andres ret til ikke at få tærsk?

- Jeg kender nogle der udtrykker sig bedst med det der stikker ud mellem benene - må de så gerne kaste sig over alle kvinder? Går deres sexuelle ytringsfrihed ikke forud for et uskyldigt "nej" fra en af de der mange skønne kvinder?

- Jeg kender en kunstner der udtrykker sig bedst ved at brænde ting af - må han så ikke godt brænde Politikens hus ned i ytringsfrihedens navn?

Ja, ytringsfrihed må og skal naturligvis gå forud for alt andet :)

-------

For en sikkerheds skyld må jeg nok hellere lige understrege, at ovenstående indlæg kan klassificeres som: Ironi

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:51
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mange har i dag ikke kunne få fat på Politiken, men smarte hoveder har fundet ud af, at "artiklen" som indeholder hele bogen, kan findes på Infomedia.
Kræver et lille login, men alle uddannelsessteder giver dette til deres elever/studerende... og mange firmaer har adgangen dertil.

De har vel dermed også udbredt værket elektronisk?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:53

Hej

Der var jo også den mulighed at jurister har vurderet at der ville blive nedlagt fogedforbud mod bogen imorgen uanset indholdet, fordi det jo er ret svært for en dommer at tage stilling til "rigets sikkerhed" og derfor må sparke bolden ud til hjørnespark.

Det ville så være en forbrydelse for forlaget at have truffet en aftale om publicering af bogen når forlaget har modtaget en stævning, mens Politiken på sin side kan benytte "ytringsfriheden" som er et lige så diffust begreb som "rigets sikkerhed".

Så kan Politiken og forlaget efterfølgende "indgå forlig" hvor beløbets størrelse så afhænger af om bogen måtte udgives eller ej, og hvis forlaget har lavet et estimat over hvor mange bøger der ville blive solgt, kunne man lave forliget efter julehandlen. Der er jo ingen tvivl om at der er skabt interesse for bogen, og en bog i julepapir er nu lidt fiksere en en sektion fra Politiken Big Smile  

Så mon ikke vi bliver lidt klogere, senere.

/Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:04

Nicolai Christensen:

Business:
Den med sikkerheden køber jeg overhovedet ikke - De er bare mavesure over at endnu en jæger vil tjene penge ;o) De er ikke kommet med noget som helst konkret til hverken forlag eller politiken. Det kunne de have gjort...

De kan jo hellere ikke bare komme med noget konkret til forlag eller politiken! For der er jo ikke nogen som skal vide det!

Øhh........det står jo i bogen som begge er i besiddelse af ;o) - Den del af sagen er en joke imo.....

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:47

Nicolai Lønne:
Mange har i dag ikke kunne få fat på Politiken

Netop.... har selv rendt rundt og ledt efter den. Indtil jeg kom til en kiosk der havde sendt et bud til Politiken for at få en ny sending. Men jeg vil så lige sige at jeg HAR bestilt bogen. Vil bare være sikker på at jeg fik fat i "bogen" i tilfælde af at Forsvaret fik medhold. Jeg mener ikke at man skal hemmeligholde missioner som Jægerkorpset har udført for 8 år siden.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Mon ikke det er nu regeringen skal se på, om det er rimeligt, at man som privat fortsat skal finde sig i at blive ringet op af bladsælgere midt i aftensmaden når stort set alle andre ikke må?

Jeg har simpelthen ikke fattet at netop denne type virksomhed sammen med forsikringsselskaberne skal have lov til at genere folk privat.

Det er en gammel lovgivning, der burde ændres een gang for alle.

Mvh,

Christian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:45

Boysen:

Inden vi nu laver lynch af politikken, så syntes jeg godt nok i mangler beviser venner. Artiklen Mikkel referer til skriver "Og forlaget har protesteret mod Politikens optryk af den" (citat dr.dk) og intet andet.

Vi aner ikke om forfatteren er gået uden om forlaget og har lavet en million aftale med politikken.

Eller gør vi?

Thøger udtaler i Politiken i dag, at der ikke er indgået nogle afteler ifm. udgivelsen.....

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Business:

Boysen:

Eller gør vi?

Thøger udtaler i Politiken i dag, at der ikke er indgået nogle afteler ifm. udgivelsen.....

Dertil så er det sjældent at man som forfatter får sig et forlag der trykker, udgiver, korrekturlæser og ellers bruger tid på sin bog, uden at de sikrer sig nogle rettigheder - herunder at man ikke bagefter må finde sig en ny udgiver.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)