Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Politiken bliver nu OpenSource ...

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I ytringsfrihedens hellige navn har Politiken, som de fleste sikkert allerede har bemærket, valgt at "stjæle" en bog og udgive den i sin fulde version i dagens avis.

Jeg må derfor gå ud fra, at Politiken herefter ikke vil gøre noget ved folk der gør det samme med deres materiale...

Så fremover bør det være helt legalt at kopiere fulde artikler fra Politiken og f.eks. gengive dem her på Amino. Alt andet ville da være dybt dobbeltmoralsk - og sådan er dabgladene vel ikke...?

Jeg har skrevet et lidt længere indlæg om mit syn på denne sag på min blog, under overskriften "Damebladet Politikens syn på ophavsret"

Hvad ville DU sige til, at en avis tog en af dine bøger - eller andet ophavsretsligt beskyttet materiale, og bare kopierede det i deres avis?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:27

Hej Mikkel

Har intet bemærket... Er hjemme med 2 syge børn. Hvad har de gjort?

Michael

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:30

Hvis du tænder for News, så er du ikke i tvivl ;-)

(men kort fortalt, så har de udgivet en hel bog om jægersoldaterne som "tillæg", uden at have fået lov til det er hverken forfatteren eller det forlag, der havde rettighederne til bogen)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:34

Mikkel deMib Svendsen:

Hvad ville DU sige til, at en avis tog en af dine bøger - eller andet ophavsretsligt beskyttet materiale, og bare kopierede det i deres avis?

I tilfældet en bog må den passende reaktion vel være at sende dem en faktura på den profit man har på salg af en bog til normalpris gange avisens oplagstal. De har jo kopieret og solgt et tilsvarende antal eksemplarer af ens bog.  Hvis man vurderer, at deres tyveri går ud over salget af allerede producerede eksemplarer, må man også kunne viderefakturere en del af sine trykke- og distributionsomkostninger.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:37

Morale er godt, og dobbeltmorale noget lort...

Men det skulle vel næsten ske før eller senere hen, med den måde pressen laver egne love på. Men de kan vel bare sende en stor fed regning til Hr Seidenfarden... Det må være den nemmeste måde man ever kan sælge en bog på...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:41

Det er bare så langt ude.....

De stjæler en hel bog, ved at udgive den i 124.000 eksemplarer. Samtidg skriver de på pol.dk at de vil genere forfatter og forlag mindst muligt....men at det er vigtigt for ytringsfriheden!!!!!!!!!!!!!Surprise - I øvrigt har de ingen planer om kompensation ift. forlag og forfatter...........Altså rent tyveriNo

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:42

Business:

udgive den i 124.000 eksemplarer

Med andre ord så bliver bogen en Bestseller, og et meget meget meget dyrt bekendskab for Politikken... hehehe

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:43

> de kan vel bare sende en stor fed regning til Hr Seidenfarden...

Faktisk står han til en tur i brummen. Sidste gang de lavede samme nummer - i 1995 da de kopierede Ritt's bog, fik han en betinget fængselsdom. I denne sag er der tale om en gentagelse, så det burde udløse en ubetinget dom, hvis der skal være nogen som helst rimelighed til. Ellers forstår jeg ikke helt hvad en betinget dom er til for ...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:47

Mikkel deMib Svendsen:

> de kan vel bare sende en stor fed regning til Hr Seidenfarden...

Faktisk står han til en tur i brummen. Sidste gang de lavede samme nummer - i 1995 da de kopierede Ritt's bog, fik han en betinget fængselsdom. I denne sag er der tale om en gentagelse, så det burde udløse en ubetinget dom, hvis der skal være nogen som helst rimelighed til. Ellers forstår jeg ikke helt hvad en betinget dom er til for ...

Okay det kunne jeg ik lige huske, men var os kun en ung knægt dengang... Men ja det bliver dyrt både økonomisk og personligt for ham/politikken, men det er vel os fair nok!!!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:54

Det er sjovt så mange ting man kan smide ind under "Ytringsfrihed". Der er ingen tvivl om at motivet er profit, det er til at brække sig over...

Dbh Martin

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)