Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snepede TV2 Nyheder?

Side 11 ud af 15 (144 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper G:

> Men jeg er da 100% sikker på, at Jesper G fortæller os, hvad det er, jeg snakker uden om.

Jeg ville bare være en medløber til en forandring og så tænkte jeg det var en fin løsning at bebrejde dig det hele :-)

Big Smile Den æder jeg! Men pudsigt at jeg pludselig kom ind i en tråd på den måde og uden at have luftet en mening om den video her på Amino. Pigen er køn, budskabet er pubertært og jeg tror ikke, det har haft den ønskede effekt. Men det må tiden jo vise - kan hænde at København oversvømmes af elskovssyge ungersvende med en ubændig trang til hygge snart?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:58

Hej Hans

> Jeg føler mig ret sikker på, at der mangler nogle smileys i Jespers udfald.
> Elers er det da skudt helt ved siden af.

Det har du naturligvis ret i :-) Begge dele.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 04:13

jeg synes helt klart der hvor hun skød mest ved siden af, var da hun sagde de havde gjort det forbi DAnmark er ukendt i verden...

mindes i muhammed? pusher street droppede hård narko og den seneste kirke-gate?

Generelt synes jeg kampagnen er plat.

Thomas Kaarup

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:02
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:19

Mikkel deMib Svendsen:

Der er en yderst fornuftig kommentar i Markedsføring i dag:

Helt enig. Artiklen samler alle saglige argumenter og komprimerer dem på forbildedlig vis.

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:27

Pointen er jo netop det jeg hele tiden har sagt - kampagnen virker ikke (også selvom de ikke havde pillet den af)

"– Set lidt oppefra skal en viral succes konverteres til reel succes. Gør man ikke det, er pengene spildt, og kunden skadet. Nu ligner hele øvelsen en katastrofe, fordi kundens image er ødelagt, og det store potentiale er spildt. "

At få en masse visninger har INGEN SOM HELST værdi. Det er først når al den opmærksomhed konverteres til en handling - noget mere, at det skaber en værdi.

Og det er netop det der mangler i de fleste virale kampagner jeg har set. Det eneste de tilfredstiller er bureauernes selvfede selvtilfredshed over at SÅ mange vil se på deres skidt :)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 10:43

Danskere elsker at lege ih så frie: "De amerikanere er så skøre og puritanske", men sandheden er (IMO), at de fleste danskere er på vej ud ad den vej de elsker at hade så meget. Se bare hele Leth-affæren (uhhh nej en mand har haft sex med sin tjenestepige) og nu forargelsen over denne viralvideo (det er åbenbart uetisk at en kvinde prøver at finde faderen til sit barn?).

Ja, jeg synes al dette ståhej er latterligt - det positive er at hvis dette er så vigtigt, så så har vi det sku meget godt.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

...

Og det er netop det der mangler i de fleste virale kampagner jeg har set. Det eneste de tilfredstiller er bureauernes selvfede selvtilfredshed over at SÅ mange vil se på deres skidt :)

Der er nok nogen der er bitre :-) 

Fra et meget snævert synspunkt kan man måske godt give dig ret, ihvertfald er det jo åbenlyst for alle at "linket" mellem opmærksomhed og reel værdiskabelse er der stadig ikke rigtig nogen der har fundet. (heller ikke VisitDenmark, selvom de tidligere sagde det modsatte. 

Men nu er jeg jo en af de selvfede der sidder på bureau, og det er faktisk ikke med vores gode vilje at markedsføringen tager den drejning den gør, vi vil meget hellere lave strategisk velovervejede kampagner der giver en målbar effekt, det er nemlig den eneste måde  vi kan argumetere for værdien af vores eget arbejde (og så selvfede som vi er koster vi jo penge). Vores problem lige PT er at der er rigtig mange kunder der har en ide om at man kan lave et eller andet andet sjovt simpel viral stunt evt kombineret med nogle sociale medier... Det er nemlig billigt, og virksomhederne er gud hjælpe mig tilfredese med opmærksomhed. VisitDenmark var jo i Søndags også helt oppe og ringe over hvor meget omtalte den havde fået for så relativt få penge!

Det med at kreativtitet for kreativtetes skyld er for fedt, stoppede mere eller mindre i halvfemserne, i dag sidder der rådgivere og plannere på næsten alle bureauer, og vi vil alle sammen meget gerne lave noget der flytter varer, ellers ender det jo bare med at folk kommer til at tro som dig, og så går det hele jo istå

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:09

Jeg er skam ikke bitter - jeg er sur, og det er noget helt andet :)

Jeg har altid angrebet annoncehajer, småfuskere og andre der forsøger at nare penge fra folk for noget uden værdi. Og desværre er der store dele af reklamebranchen der lider af dette.

Problemet er i høj grad, at det er de samme bureauer der kæmper for at få budgetterne, som også opsætter kriterier for måling af effekten af deres arbejde. Og når der så ikke kan påvises nogen egentlig økonomisk gevinst af markedsføringen afskrives det hele som "dialog", "debat" eller "branding". Bullshit!

Et andet problem er, at alt for mange reklamefolk er alt for optaget af at lave noget de synes er sjovt, udfordrende og rigtig kreativt. De hader at lave "kedelige" kampagner - uanset at de måske virker 100 gange bedre end deres cafe-latte-pop-smarte pis. Jeg kan da også godt se, at det er sjovere at afspære hele Rådhuspladsen, for at skyde en spektakulær reklamefilm med internationale stjerne end det er at lave "500 gram hakket oksekød for en 20'er" film på en hvid baggrund. Spørgsmålet er bare, om kunderne skal betale, for det.

Der er ganske enkelt for mange reklamefolk, der tror de er kunstnere. Kunstnere var de så ike dygtige nok til at blive, og så søgte de ind i reklamebranchen, hvor de så kan sidde og spilde firmaers penge med deres lavkomiske parodier på rigtig kunst.

Det er det samme problem vi ser indenfor webudvikling - særligt når det styres af reklamebureauer. Alt for ofte er der alt for meget fokus på det grafiske udtryk, branding og en hel masse andet som man ikke tjener en skid på som eKøbmand. Mange af de shops jeg gennem tiden har haft med at gøre, som solgte mest og bedst var skide grimme. Dem ville de fine reklamegutter på bureauerne aldrig lave - så heller noget flot der konverterer af lort. Stil frem for resultater.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:01

Ok, lyder som om du enten er temmelig fordomsfuld, eller også har du ikke været særlig god til at vælge bureau. Selvfølgelig findes der reklamefolk der passer på din beskrivelse... Men det er jo heller ikke nødvendigvis alle bankfolk der er indbegrebet af ondskab, eller alle kommunalarbejdere der er dovne. 

Men fred med det, sig til hvis du skal bruge et bureau en dag, så skal jeg anbefale dig nogle der er pengene værd.

Side 11 ud af 15 (144 indlæg)