Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snepede TV2 Nyheder?

Side 12 ud af 15 (144 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver da ingen steder at det er alle reklamefolk. Lad nu være med at lægge mig ord i munden jeg ikke har sagt. Jeg skriver jo netop "alt for mange reklamefolk" og ikke "alle".

Men jeg er da glad for at du kan genkende billedet.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:16

Åh nej den sædvanlige reklamebranche bashing :)

Og så skal vi til definitionen af kunst igen. Der findes jo noget der hedder popkunst indenfor alle kunstarter. Og inden for den genre synes jeg da nok , der er blevet lavet noget kunst i reklamebranchen. Men klart reklamekunst er nærmest tvunget til at være pop(populær) kunst, det ligger implicit.

Jeg vil da også sige at , der findes for mange reklamefolk, der er mere højrøvede end de behøver at være, men at sige at der ikke er laves kunst i reklamebranchen er vidst mere en tilsnigelse end det er reel sandhed.

Kunst er ikke kun for neurotiske mennesker med et absurd, surrealistisk og mørkt syn på livet, men lige så meget en fortælling om de simple, smukke og dagligdags begivenheder i hverdagen. Et emne som min yndlingsforfatter William Blake plæderer for i hele sit kunstneriske virke. Der findes ikke kun mørke og tunge ting i livet, de lyse og lette er ligeså relevante.

At reklamebranchen så KUN viser den lette side, og at de er daglejere for mæcener, er en anden side. Men det har der nu også været fremragende kunstnere der har været , og er.

Her er et stykke dansk reklamekunst. Af en tidligere og nuværende stor kunstner, som desværre også lider af kunstnerisk mindreværd :

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 14:22

Ha ha.

Kan kun give demib ret. Synes det er fedt du siger tingene lige ud af posen !

Nu vil jeg drikke min pop-smarte-cola.

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:25

Af anden popkunst kan nævnes : Leonardo Da Vincis : Mona Lisa, Andy Warhol, The Beatles og Jeff Koons.

Bare lige for at tage nogle hurtige. Men jeg kan da godt give dig ret i, at de mest populære og mest udviklede kunstnere næppe ville arbejde for 3 Stjernet Salami. Der findes stor kunst, og knap så stor kunst

Her er endnu en god reklame synes jeg :

&NR=1">

&NR=1

Edit :

Man kunne også have den mistanke at som du siger Mikkel " Reklamefolk er folk der ikke kunne blive rigtige kunstnere " , at det faktisk dækker over " Bare det var mig der kunne lave reklamer, som var pisse sjove, som rigtigt mange mennesker kunne lide og som solgte ind i himlen. Men jeg laver bare SEO og får ikke dyrket mit kreative gen, så nu skal de have på munden "

Respekt for de gode i branchen, men ingen grund til at kalde dem geniale

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:29

Det hører nok mere til i en anden tråd, men NEJ, kunst og reklame er bestemt ikke det samme! Den eneste sammenhæng er det faktum, at der er rigtig mange der forsøgte sig som kunstnere (eller havde drømmen om det) og endte i reklamebranchen. Det kan der være mange gode og helt legitime grunde til, og det er da klart at disse forsmåede kunstnere enormt gerne vil have deres nuværende fag ophøjet til det de egentligt gerne ville - men aldrig kom til :)

Jeg synes filmen Derute - af Søren Fauli faktisk giver et meget godt - omend lidt karikeret, billede af problemet. Reklamebranchen æder og fortærer kunstnerspirer og spytter dem ud som nærringsløst affald, når de er færdige med dem. Jeg elsker den scene, hvor Fauli er endt helt nede i bunden, og skal lave platte TV-reklamer med slagtilbud, og sidder ude hos klipperen og råber de fladpandende (men effektive) budskaber ind i mikrofonen. Lydteknikere stopper ham og siger han ikke vil lave det med ordene: "Min kniv bliver sløv". Bedre kan det næsten ikke siges. Reklamearbejde sløver den kunstneriske kniv.

Naturligvis er der eksempler på gode kunstnere der har lavet reklamer - og også reklamefolk, der senere har "konverteret" til kunstnere og fået succes med det. Men de er forbandet få.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:35

"Reklamebranchen æder og fortærer kunstnerspirer og spytter dem ud som nærringsløst affald, når de er færdige med dem."

Og det gør musikbranchen, forlæggerbranchen eller andre brancher ikke ?

Jeg ved du kender til de kunstneriske brancher , men det gør jeg som sagt også. Og jeg må indrømme at jeg aldrig har været i en mere kynisk og "stikken knive i ryggen " branche end de kunstneriske. Ud af til  virker det som peace love & harmony, men det vidst også kun ud af til.

Derudover arbejder de 99% af alle kunstnere også med deres markedsføring, målgrupper osv, bevidst eller ubevidst allerede INDEN de overhovedet får en kontrakt. Jeg har aldrig oplevet en verden som kunstverdenen hvor IMAGE er alt eller intet. Altså ren markedsføring. Og det største markedsførings-trick kunstverdenen har lavet , var at få det til at se ud som om, at de ikke laver noget.

Men jo en anden tråd en anden dag. Havde lovet mig selv jeg skulle slappe af i dag. Vi snakkes ved

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:37

movement:

Af anden popkunst kan nævnes : Leonardo Da Vincis : Mona Lisa, Andy Warhol, The Beatles og Jeff Koons.

Man kunne også have den mistanke at som du siger Mikkel " Reklamefolk er folk der ikke kunne blive rigtige kunstnere " , at det faktisk dækker over " Bare det var mig der kunne lave reklamer, som var pisse sjove, som rigtigt mange mennesker kunne lide og som solgte ind i himlen. Men jeg laver bare SEO og får ikke dyrket mit kreative gen, så nu skal de have på munden "

Popkunst er ikke det samme som reklamer. Der findes mange stilarter indenfor kunsten, der til forveksling kunne ligne det, som reklamebranchen kopierer - men der er en meget svært definerbar forskel, som jeg tror alle der nyder god kunst godt kan se.

Jeg er ikke gået ind i SEO arbejdet, som en udløber af min kreative/kunstneriske baggrund og interesse - den ligger nemlig indenfor musik. SEO er "bare" en erhvervskarriere - en ren professionel passion, og det har jeg det helt fint med. Musikken er min kunst. Og jeg kan da bestemt godt savne, at kunne bruge mere tid på musikken end jeg kan i dag - men jeg var bare blevet træt af branchen efter at have levet af den i 15 år, og valgte derfor aty leve afr noget andet.

Så din teori om min motivation for at sige som jeg gør skyder helt ved siden af. Der gemmer sig ingen forsmået kunstner i mit arbejde med SEO. Det var da ellers et meget kreativt forsøg ... Cool

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:38

Jeg er specielt kreativ i mine angreb på andre mennesker, det har kunstnerne lært mig Cool

Vi snakkes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:22
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:59

Der vandt jeg vist lige et vædemål:D:D:D:D fantastisk