Hvad siger du Mikkel ? Dbh Martin |
Normalt optimerer jeg AdSense på sites, hvor jeg har lidt mere "fleksible" muligheder end på en debat som denne. Marketing-websites er desuden, generelt, et af de sværeste områder at optimere da alt for mange marketing-folk er reklame-blinde (en fag-nørd variant af sne-blindhed
) Når de endelig klikker er det ikke for at købe, men for at "se reklamen".
Ved optimering af AdSense er der to områder man kan sætte ind på: Det der kan ændres via AdSense koderne og de administrative interface, og det der kan ændres ved den måde som annoncerne indlejres på websitet. Det sidste kræver oftest lidt programmering - særligt når det drejer sig om et debat-system som dette.
Med AdSense optimering, som al anden reklame-optimering, er det graden af "forstyrrelse" man er villig til at acceptere der afgør hvor optimeret det ender. Jeg kan sikkert sagtens øge indtjeningen her med en faktor 100-300%, men spørgsmålet er om brugerne vil kunne lide det. Når man "lever" af return visitors, som her, er der trods alt grænser for hvor langt man kan gå ...
Men, hvis du er frisk på at fyre den af, Martin, og har lidt resourser hos udviklerne, så er jeg at frisk på at give et bud - du har nummeret :)