Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af Network Marketings image!

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Karise
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

JET:

Hej.

MLM/Network Marketing er en lovlig måde at distribuere produkter eller services på i Danmark. Pyramideopbygningen er ligeledes lovlig. 

Det fremgår også af dette afsnit fra Forbrugerombudsmandens vejledning:

"Det anses kun for at være pyramidespil, når den økonomiske gevinsthovedsagelig stammer fra indskud fra nye deltagere. Udenfor falder altså de egentlige salgsorganisationer, der er pyramidisk opbygget, de såkaldte Multi Level Marketing virksomheder jf. nedenfor."

Hvis moral og etik er i orden, er MLM en yderst effektiv distributionsmetode. Omvendt kan det være svært at gennemskue, hvis der ikke er reelle hensigter, da kompensationsplaner ofte er kompliceret opbygget.

 

Hej JET

Og velkommen til debatten og mange tak for dit citat og kommentar. Jeg er helt sikker på, at vi er rigtig mange, der hilser netop dig meget velkommen i kraft af din position som tidligere formand for Direkte Salgs Foreningen frem til 2007. Smile

Måske du kan kaste lidt lys over, hvorfor Direkte Salgs Foreningen er så tavse i den debat, der jævnligt husere i vores trykte medier?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Paragrafferne og reglerne er indviklet opsat og det er en indviklet sag at drive et MlM Multi level markedsføring , da markføring tit vil ligge på kanten af loven , eller lige over . Dette vil tit bevirke at markedsføringsloven overtrædes da i tit ligger på kanten af loven i MLM markedsførings .

Det er en udmærket markedsføringsform dog hører man for tit om loven bliver overtrådt eller man ligger på betænkelige grad tæt på at overtræde loven der gør at forbrugerombud manden holder øje med lovgivning og løbende vil revidere dem , som der står inden på forbrugerstyrelsen hjemmesiden.

Derved mener jeg i skal overholde loven og lade være med at gå til kanten af loven, for dette vil ødelægge MLM , som en fremtidige markedsføring form som ellers er en udmærket måde at markedsfører sit produkt på.Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Karise
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har bestemt en pointe, men det er ikke anderledes med almindelig markedsføring. Du ser igen og igen, hvordan store og kendte kæder indenfor elektronikbranchen mfl. (ingen nævnt ingen glemt) overtræder markedsføringsloven. Supermarkedkæder der sælger gammelt kød mm.

Alle skal opføre sig ordenligt og overholde loven - også MLM/NM.

Men det er også vigtigt, at vi begynder at fokusere på de gode ting i branchen og ikke kun ser efter hullerne i osten. Der er en tendens til, at man fremhæver snavs og skidt - og bevares - det er der rigeligt af.

Network Marketing er en fantastisk verden, men det er KANON hårdt arbejde, og man får INTET forærende. Så lad os sige tingene som det er og overholde loven. 

Mon ikke de fleste kan blive enige her?

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er absolut enig.

Personligt glæder jeg mig til at tage fat på 2010 - og nye udfordringer og muligheder i network marketing branchen.

 

 

 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:

Her er et sprit ny MLM firma som jeg tror kan gøre en forskel. Har lige været til møde og det lover godt. Alt efter reglerne og med godkendelser klar inden åbning. Måske er det noget for dig.

http://net-nyt.blogspot.com/2010/01/verdensnyhed-mlm.html

 

Der stod da kke flere informationer ,

Jeg forstår ikke din tekst f.eks dette her ? Jeg er selv tegnet op af nummer 3 i verden, så det er nu hvis du gerne vil være med fra start

Hvilken produkt sælger i ?

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Karise
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at putte ord i munden på Keld, men det er en meget almindelig anskuelse, at det skulle være en fordel at være blandt de absolut første.  Groundfloor Opportunity som det kaldes i branchen.

Det er dog som at spille Lotto. Det er kun en fordel, hvis man er rigtig heldig, og den virksomhed man har valgt at arbejde med overlever de første 4 år. 90% overlever ikke de første 2 år, og 90% af de resterende overlever ikke de næste 2 år. Det koster så ekstremt mange penge at starte og drive et Network Marketing firma, og der er 1000 ting, der kan spænde ben for projektet.Og det gælder også for B.... N

Men stor respekt for dem der tør bruge tid, energi og penge.

Dbh Jimmy

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Jimmy om at det er et lottospil - og hvis de ikke er godkendt i Danmark endnu, og det lyder som om det er noget med vitaminer eller lign. så kan processen være meget lang - da vi her i landet har nogle strammere regler på det felt, som i mange andre lande.

Men måske du er heldig :-)

Held og lykke

Lillian

 

Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt nytår til alle.

Succes i MLM handler ikke om at være heldig, hvis firmaet ellers har er et system som er baseret på at give medlemmerne kompetance.

Emnet for denne tråd er branchens image.

Hvad er det der skaber dårligt image?

Det er bl.a. skuffede mennekser, som har oplevet at realiteterne ikke svarede til forventningerne, at muligheden ikke var hvad de fik stillet i udsigt, da de startede op. Systemet kaldes "Numbers Game". Det er den gamle måde at finde ledere på. Man rekrutterer så mange som muligt og så ser man hvem der får succes. Det er måske kun 1 % og så har man altså skabt 99 %, som er utilfredse, fordi de føler sig som en fiasko og det er dem, som journalisterne elsker at interviewe.

Hvad skaber så et godt image?

Den nye æra er begyndt. MLM 2.0, hvor man tager ansvar for at coache dem man rekrutterer indtil de er kompetente i systemet, så de kan få succes. Det går måske nok lidt langsommere, men skaber et professionalt fundament og et langt bedre image.

Prøv at se her: http://www.instantpresenter.com/WebConference/RecordingDefault.aspx?c_psrid=EC51DD8984

Lad os skabe et "Transformational 2010" for MLM.

/Jens-Erik

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når jeg skriver at jeg er tegnet op af den 3 i verden så hænger det sådan sammen.

Nå nummer 1 tegner nr 2 op har de aftalt hvem der er nummer 3, fordi nummer 3, også hjælper med opstarten. Nummer 3 har valgt mig som den første, som han tegner op. Det er ikke sikkert jeg bliver nr. 4 da nummer 1 og 2 starter flere op som kommer til at lægge under nr. 3 men måske nr 4-10. Det er også lige meget om det er 4 eller 10, fordi hvis jeg kommer ind som nr 10 så er der 9 der lægger under mig da det ene ben er fælles.  

Der er ingen der er tegnet op i det rigtige system.

Håber det var svar nok.

Der køre i øvrigt en anden debat om dette her nye.

http://www.amino.dk/forums/t/78293.aspx?PageIndex=2

Keld

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)