Kære amino læsere og network marketing interesserede. Så er network marketing igen på forsiden af en avis, hvor udvalgte personer bliver fremstillet som "pyramide hajer". Jeg har brugt de sidste mange dage på at finde historier frem fra fortiden, hvor selskaber er kommet i pressen. Det er ret omfattende, for mange selskaber har været turen igennem i medierne. Faktisk findes der i Danmark ikke et eneste selskab, som har opnået succes, uden at de på et eller andet tidspunkt har været på forsiden! Historien er den samme hver gang, hvor man fremstiller selskaberne som ulovlige pyramideselskaber, hvor "bagmændene eller toppen af pyramiden" løber med alle pengene! I næsten alle tilfælde har man forbrugerrådet med indover, som også tager afstand! Det paradoksale er, at af alle de network marketing selskaber som har været gennem møllen, er der ikke et eneste selskab, som er lukket ned. Selvom der har været dårlig omtale, politianmeldelser, indlæg fra forbrugerrådet, sagsanlæg etc. så kører selskaberne videre og ryster omtalen af sig. Så network marketing er lovligt og kommet for at blive! Problemet er bare, at hver gang et team medlem laver en hovedløs gerning, så rammer det hele branchen! Jeg arbejder med network marketing! Jeg tager afstand fra pyramidespil, folk som lokker andre ind med falske løfter, løfter om produkter som kan kurere dit og dat, bonusplaner hvor kun toppen tjener penge, hardcore venehvervning, ulovlige selskaber, selskaber som ikke får anmeldt produkter, hvervemøder med psykologisk pres etc. Kort sagt tager jeg afstand fra hele skyggesiden ved network marketing! Så kære seriøse networkere! Hvordan får vi ændret Network Marketings image? Hvordan står vi sammen og viser folk, hvad det i virkeligheden går ud på? Hvordan står vi sammen om, at få alle de useriøse firmaer lukket? Hvordan står vi sammen om, at får uetiske team medlemmer blacklistet? Vi bliver nødt til at stå sammen! Hvor bliver Disafo af? Nogle ideer??? Med venlig hilsen.
Anders Petersen |
Disafo er jo lige præcis dem vi mangler på banen hver gang sådanne historier kommer på banen. For mig at se er det ikke andet end en kaffeklub, som mere er der af navn end af gavn. Det er snart rigtig mange år siden man så - bare lidt - presseaktivitet fra dem.
Jeg er ellers helt enig i det du skriver - godt formuleret.
Allan