Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af Network Marketings image!

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 3 person

Kære amino læsere og network marketing interesserede.

Så er network marketing igen på forsiden af en avis, hvor udvalgte personer bliver fremstillet som "pyramide hajer". Jeg har brugt de sidste mange dage på at finde historier frem fra fortiden, hvor selskaber er kommet i pressen. Det er ret omfattende, for mange selskaber har været turen igennem i medierne.

Faktisk findes der i Danmark ikke et eneste selskab, som har opnået succes, uden at de på et eller andet tidspunkt har været på forsiden! Historien er den samme hver gang, hvor man fremstiller selskaberne som ulovlige pyramideselskaber, hvor "bagmændene eller toppen af pyramiden" løber med alle pengene! I næsten alle tilfælde har man forbrugerrådet med indover, som også tager afstand!

Det paradoksale er, at af alle de network marketing selskaber som har været gennem møllen, er der ikke et eneste selskab, som er lukket ned. Selvom der har været dårlig omtale, politianmeldelser, indlæg fra forbrugerrådet, sagsanlæg etc. så kører selskaberne videre og ryster omtalen af sig.

Så network marketing er lovligt og kommet for at blive! Problemet er bare, at hver gang et team medlem laver en hovedløs gerning, så rammer det hele branchen!

Jeg arbejder med network marketing! Jeg tager afstand fra pyramidespil, folk som lokker andre ind med falske løfter, løfter om produkter som kan kurere dit og dat, bonusplaner hvor kun toppen tjener penge, hardcore venehvervning, ulovlige selskaber, selskaber som ikke får anmeldt produkter, hvervemøder med psykologisk pres etc. Kort sagt tager jeg afstand fra hele skyggesiden ved network marketing!

Så kære seriøse networkere! Hvordan får vi ændret Network Marketings image? Hvordan står vi sammen og viser folk, hvad det i virkeligheden går ud på? Hvordan står vi sammen om, at få alle de useriøse firmaer lukket? Hvordan står vi sammen om, at får uetiske team medlemmer blacklistet?

Vi bliver nødt til at stå sammen! Hvor bliver Disafo af?

Nogle ideer???

Med venlig hilsen.

Anders Petersen

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:29

Disafo er jo lige præcis dem vi mangler på banen hver gang sådanne historier kommer på banen. For mig at se er det ikke andet end en kaffeklub, som mere er der af navn end af gavn. Det er snart rigtig mange år siden man så - bare lidt - presseaktivitet fra dem.

Jeg er ellers helt enig i det du skriver - godt formuleret.

Allan

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Skrevet kl. 14:25

hej

er enig hvor bliver Disafo af, de må til at tage sig sammen, ellers må profferne stå sammen

her i danmark, en gang for alle, og lave en forening, som vi kan regne med tager aktion

når hovede løse journalister, ikke undersøger tingende før de skriver

mvh karsten

Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:32

Hej Anders

Som du ved, så er jeg fuldstændig enig med dig. Der er slet ikke noget at tage fejl af, de sorte får i branchen, dem som ikke kender noget til spilleregler og ethisk opførsel , skal blacklistes. En ide er måske, at finde frem til de debatører på amino, som deler vores opfattelse af MLM/NM og får dem samlet her i en gruppe. Nej, ikke for at skjule os, men for at diskutere emnerne igennem uden hele tiden at svare på indlæg af folk, som tydeligvis ikke ved hvad de snakker om. Ikke at jeg personlig har noget mod disse mennesker, men kunne de dog bare være saglig i deres synspunkter, så kunne man i det mindste få en dialog igang, men det kniber det tit og ofte med.

Så mit forslag til at starte meder, at danne en gruppe og arbejde videre med dine ideer.

Fortsat en god week-end

Michael

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino-MLM'er.

For en gangs skyld har jeg fået forvildet mig herind i MLM-debatten som jeg ellers bevidst holder mig fra Huh?.
Men jeg læste tråden og syntes at emnet var så godt at jeg også godt vi bidrage til tråden.

Først og fremmest vil jeg sige at jeg simpelthen afskyer pyramide-projekter og hvergang jeg hører eller læser noget der starter i stil med "Tjen sindsygt mange penge uden det store besvær", så stritter mine nakkehår og jeg kan mærke at jeg begynder at få nervøse trækninger omkring mit højre øje imens min hjerne simultan-tolker det til "lad mig tørre dig i røven for en masse penge hvis du er dum nok til at jeg kan lokke dig med på denne gallaj".

Jeg har til gengæld dyb respekt for rigtig Multilevel Marketing og jeg vil vove den påstand at det ligger meget tæt op af Social Media og dem som kan finde ud af at kombinerer disse to ting (med nogle rigtige virkelige produkter eller ydelser - ikke gøgler-svindel-fup-ting) vil kunne opnå kæmpe stor success.

Problemet er netop blot at Multilevel Marketing desværre er et område som lider rigtig meget af netop diverse gøglere. Og det går hårdt ud over dem som forsøger at drive en reel forretning. Men jeg syntes også at der desværre også er en del som faktisk har fundet på ganske udemærkede reelle koncepter, men som, formentenlig på grund af MLM's ry, har det med at luske rundt langs væggende og opføre sig hemmelighedsfuldt. Det gør de med stor sandsynlighed nok fordi de netop er bange for at MLM's blakkede ry skal smitte af på deres koncept. Men problemet er blot at når de gør dette, så opfører de sig fuldstændig ligesom svindlerne som netop også er meget hemmelighedsfulde fordi de ikke ønsker at folk skal gennemskue hvad det er de har gang i med at lokke folk ud i.

Så min opfordring til nogen som virkelig godt vil lave noget rigtig godt reelt baseret på MLM vil være følgende: VÆR ÅBEN OMKRING DET. Lad være med at rende rundt og være hemmelighedsfuld - og for himlens skyld: Aldrig, aldrig, ALDRIG slå det op som noget i stil med "Tjen masser af penge" eller "Det største siden ostehøvlen" eller "Tjen penge på din tante" og lignende.

Men bortset fra det, så er der desværre ikke nogen tvivl om at der ligger en stor udfordring til nogen om at få forklaret offentligheden at MLM ikke nødvendigvis er ensbetydende med svindel. Men problemer er så, at dem som jeg har læst og hørt gøre ovenstående forsøg, nærmest har optrådt fanatiskt omkring MLM og lovprist det i en grad hvor man som udenforstående begynder at overveje om personen er helt mentalt frisk. Og igen er det desværre netop det som svindlerne også gør med deres "koncepter". De lovpriser dem i en grad så svage personer hopper i med begge ben. Og det er det som de knapt så svage personer kan se - og derfor efterlader de personer, som vitterligt forsøger at overbevise om at MLM kan være fint nok, fuldstændig det samme indtryk - nemlig at der må være noget lusket omkring MLM.

Det var blot lige mine indspark. Nu vil jeg futte ud af MLM-debatten igen Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 8. May 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:51

Fin debat her, og ja der er store problemer.

En ting der irriterer mig enormt, er rekuterings metoder. Mange nægter simpelthen at sige noget om firmanavn, produkter før et personligt møde. Der ligger et hav af sider der ligner hinanden. Vær egen chef, tjen så og så meget osv.

Åbenhed vil helt klart hjælpe. Jeg ved godt det er en effektiv metode, da det er lettere at "sælge" en ide på tomandshånd hvis modparten ikke ved noget først.

Jeg tager ofte kontakt til folk der annoncerer på den måde og de mest hardcore af dem afviser mig da jeg ikke vil mødes før jeg får et firmanavn. Eftersom jeg har været aktiv i MLM siden 1992 kender jeg mange firmaer, og gider da møde op for at høre om FLP, Herbalife, ACN eller andre kendte firmaer som ikke interesserer mig.

DISAFO kan ikke rigtigt  bruges synes jeg da det er en gruppe netværkere der i så fald skal udmelde noget. Eneste effektive vil være en uvildig instans der blåstemplede korrekt mlm.

Per

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 10:12

Hej Per.

Vi er så enige! Det er i den grad med til at ødelægge branchen, når networkere snigløber venner og bekendte. Jeg har lagt mærke til, at mange selskaber nu er begyndt at kalde network marketing for People Franchise. Altså giver man Network Marketing et nyt navn i håb om, at så ser folk anderledes på det.

Vi går snart i luften med et nyt firma, og her kommer til til at lægge ekstrem meget vægt på korrekt adfærd. Folk skal overholde reglerne for anprisninger, markedsføringsmateriale skal godkendes, folk skal lære at invitere ordentligt i det hele taget skal vi være 100% ærlige og åbne. Det vil give os en langsom start, men på den lange bane, vil det være med til at styrke vores image i Danmark og resten af EU.

Vi burde arrangere en konference, hvor alle seriøse networkere mødtes for at lægge planer for en re-branding af network marketing. Få selskaberne til at spytte i kassen, lave en PR strategi, få forbrugerstyrelsen til at lave nye regler etc.

Tak for din deltagelse.

Hilsen

Anders

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 18:57

Hej Anders

Lige mine ord, jeg synes ofte at debatten her på amino bliver et spørgsmål om at hade eller elske branchen, hvilket synes jeg er vildt underligt, da jeg ikke tror at ret mange HADER automobil branchen, selvom jeg tror at over 50% af befolkningen er blevet, eller har følt sig snydt af et værksted eller en automobilsælger.

Jeg ser sådan på det, at når noget er i voldsom vækst (læs: mlm) - så er der nogle der vil profitere af det her og nu, bliver agressive, og derfor ikke overholder nogle grundlæggende etiske regler.

Desværre er der i DK en tendens til at de dårlige eksempler får lov at styre medierne, det er ikke kun i vores branche men generelt, så hvis man altid  tager mediernes/journalisternes indlæg for "gode varer" - så går alle med en anden hudfarve med kniv, alle unge drikker umådeholdent, alle rige mennesker er uden etik etc......

Det kunne være fedt med en konference/møde hvor vi seriøse networkere mødtes.

Jeg arbejder selv med et firma, hvor netop etik er i højsædet, der er åbne invitationer, alt ligger frem for offentligheden og hvor vi bygger på tilfredse kunder/distributører, og deres køb af produkter, og ikke agressive hvervninger og salgsmetoder.

Alle GLADE netværkere ønskes en god aften Smile

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 19:11

Hej Kortved.

Vi er meget enige, og jeg kender udmærket til dit firma, som bestemt er seriøst. Når alt kommer til alt, så har firmaerne et kæmpe ansvar for at styre deres team medlemmer. Her tænker jeg specielt på egen fremstilling af markedsføringsmateriale, claims, måde at invitere på, afholdelse af præsentationer etc. Hvis jeg skal komme med et eksempel fra mit eget firma, så er det strengt forbudt at lave sit eget materiale. Vi må heller ikke komme med income claims, med mindre vi samtidig gør folk opmærksomme på, hvad der kræves for at opnå en given indkomst. Alt hvad vi siger om produkterne, bliver styret af såkaldte Claim lists, som bliver godkendt at rette myndighed.

Som mangeårig leverandør til Matas, du kender sikkert Bidro til kvinder, så kender jeg alt til, hvor galt det kan gå, hvis ikke man styrer sin organisation. Det samme gør sig gældende i network marketing, så vores snarlige lancering i Danmark skal kontrolleres fra day 1!

Jeg synes, ideen om at holde en sammenkomst er super. Sammen med DSA kan man så lægge en plan for, hvordan vi sammen kan få tydeligere regler på området, så vi kan beskytte den enkelte forbruger.

Jeg kommer med et udspil på et tidspunkt!

Hilsen

Anders

Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:50

Per'  en sådan konference vil være et godt tiltag, men jeg tror desvære det ikke er nok. For det første så vil det kun være en lille del af MLM branchen som dukker op. Mange vil forsætte med det de altid har gjort.

En konferance vil heller ikke komme ud til hele befolkningen. Hvis man skal ændre befolkningens syn på MLM så skal der mere til og det vil være et langt sej træk. Måske taler vi om TV reklame fælles for hele branchen plus udsendelser om gode historier om MLM. Fokus på produkterne o.s.v..

Ligeledes kunne der laves fælles retningslinjer på skrift/ video, link, som sendes til alle medlemmer i alle MLM firmaer i DK.

Hilsen

Keld

---------------------------------------------------------

Sig ikke nej før du ved hvad du siger nej til.

www.bricksite.com/no_money

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)