Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af Network Marketings image!

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Toftlund
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lækker debat!

Anders, dit forslag om en sammenkomst er præcis det branchen har brug for. Selvom langt fra alle selskaber på det danske marked vil være tilstede til en sådan sammenkomst så må det da kunne give grobund til fremtidige tiltag.

DISAFO må og skal på banen, de er simpelthen ALT for usynlige i Danmark.

Er der en herinde der har en lektor/underviser i markedsføring i sit nærmeste netværk(ikke NWM) En sådan uvildig person som vil sætte sig ind i NWM ville kunne hjælpe os i en re-branding af branchen i Danmark.

Tak for en god tråd, endelig noget der er værd at følge med i.

Michael

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 09:28

Der er stadig en ting der skal tages højde for, og det er at pressen til stadighed har ret til at tilsvine alt og alle, uden etiske og moralske hensyn... Sålænge de upåagtet kan broadcaste deres version, i totalt redigeret version, sådan at deres vinkel kommer frem, så bliver det svært at komme over den barriere..

Efter min mening skal der et lovforslag på banen, der gør at pressen har pligt til at undersøge fakta, og ikke kun sensations stof...  Det er jo totalt urimeligt at pressen har lov til at bringe fragmenter, som de ovenikøbet har klippet sammen således at ting blot påvirkes den retning pressen ønsker det. Tag nu blot de seneste dages kritik af af vores kaffe..... flere steder er folk målløse over det der er sket her.....  fragmenter på fragment klippes sammen og udstiller en total forvrængning af både udtalelser og vurderinger.....    

Mit forslag er at der lovføres at medier skal inden redigering sendes pr. elektronisk form til den person dette nu måtte ramme, for efterflg. at have den komplette, uklippede version til rådighed. Og bliver dette ikke udført, vil pressen kunne pådrages bod..  Jeg føler at pressen har for står magt... Det kan jo ikke passe at pressen er vores 4. instans, som faktisk over ruler de 3 andre lovgivende og udøvende magter vi har..  Tænk her også på at pressen pga. deres ytringsfrihed har pådraget Danmark negativ opmærksomhed fra muslimske lande pga. pressens ret til at skrive lige nøjagtigt hvad de vil......

Slutteligt vil jeg også kommentere Disafo i denne sag.  Jeg er totalt skuffet over at Disafo er så længe om at reagere, at de reagerer så svagt og at de er så længe om at opgradere deres hjemme side....... Det er skammeligt at den instans som clearer selskaber jf. dansk lov ikke viser ansigt... 

Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:49

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Dejligt med en konstruktiv debat.

Jeg har ikke tidligere kommenteret indlæg om Network Marketing; men denne tråd er simpelthen så konstruktiv, at jeg må bidrage. Så dette skal være min debut på Amino.

Vi i Network Marketing branchen er i præcis samme situation som Franchising var i for mange år siden. Franchise blev dengang betragtet som pyramidespil og meget useriøst. Ja det var tæt på at blive forbudt. I dag er der ingen der har mistillid til Franchising, det er accepteret som en seriøs branche.

Hvorfor ikke lære af historien?

Grunden til at Franchising dengang var miskrediteret, var fordi de første franchisegivere kun havde fokus på at tjene penge ved salg af franchiselicenserne. De var helt ligeglade med om deres franchisetagere fik succes med deres forretning. Det var jo ikke deres problem.

Men det blev det. For alle de skuffede mennesker, som havde forventet den store succes (som var stillet dem i udsigt af franchisegiveren) var selvfølgelig utilfredse og pressen elskede at skrive om de stakkels mennesker, der var blevet lokket til at investere mange hundrede tusinde og derefter overladt til sig selv. Det gav hele branchen et dårligt image, som det tog år at rette op på.

Hvad var det så der gjorde, at Franchise med tiden blev accepteret og respekteret?

Tiden og den naturlige udvikling. Alle brancher gennemgår forskellige udviklingsfaser og hver fase har sine karakteristika.

1. Pionerfasen. Her bliver ideen født. Det er her pionererne skaber det grundlæggende koncept. Det er som en ny software i beta-udgave. Der er mange fejl og problemer, man ikke har taget højde for.

2. Entreprenør fasen. Nu kommer der gang i udviklingen. Der er store muligheder for økonomiske gevinst. Det tiltrækker folk med entreprenør egenskaber, som er risikovillige. De går efter at skabe vækst uanset omkostningerne og hver på sin måde. Mange mennesker bliver inspireret og tiltrukket af udsigten til gevinst, men kun få har succes og tjener penge. De fleste har ikke det drive, som kendetegner entreprenøren. Mange bristede illusioner og skuffede mennesker. Dårlig medieomtale, mangelfuld regulering fra lovgivernes side fordi branchen er misforstået som pyramidespil. Det resulterer i et dårligt image blandt offentligheden.

3. Vækstfasen. Nu er der kommet styr på systemerne. Der er nu fokus på at de mennesker der kommer ind, bliver kompetente og tjener penge. De stærke virksomheder, som håndhæver høj etik og moral blomstrer. De svage virksomheder overlever ikke. Den kategori af mennesker, som især tiltrækkes af branchen nu er de såkaldte Intraprenører(kortlink.dk/idea-sjaelland/6xay). Det er mennesker med trang til innovation, men med behov for systematik og tryghed. Mange får succes og tjener penge. Mange gode historier medfører positiv medieomtale og regulering via lovgivning sikrer at de brådne kar kan retsforfølges.

4. Modningsfasen. Få store selskaber dominerer branchen, som nu er veletableret og anerkendt.

5. Afviklingsfasen. Konkurrencen tiltager mellem de få veletablerede selskaber i branchen.

Som jeg ser det, befinder Network Marketing sig i overgangen mellem fase 2 og 3. Hvilket jeg synes fremgår af denne debat. Vi er nogle, der vil noget mere og bedre.

Vi er mange, som brænder for Network Marketing fordi det er en genial måde at distribuere produkter på og samtidig en mulighed hvor almindelige mennesker kan skabe en selvstændig virksomhed, som tilfredsstiller trangen til at leve det gode liv, og hvor det at gøre en positiv forskel for andre går hånd i hånd med personlig udvikling og friheden til at leve sit liv, som man ønsker.

Hvad kan vi så gøre for at fremskynde processen?

Hellere være rollemodeller end dommer. Vi har brug for et skift i branchen, så vi fokuserer på kvalitet i stedet for kvantitet. Hvor vi tidligere har fokuseret på at rekruttere så mange som muligt og se hvem der klarer sig, skal vi i højere grad interessere os for at dem vi rekrutterer, får den nødvendige støtte og bliver coachet på deres præmisser, så de bliver kompetente og får succes. Det tager måske lidt længere tid; men som Tina Dickow synger: Sometimes the fastest way to get there is to go slow”

Ingen velstand eller position kan vare ved, medmindre den bygger på sandhed og retfærdighed. Vi må bygge vores virksomhed på værdier som ærlighed, hjælpsomhed og omsorg for andre og ikke indlade os på noget, som ikke er til gavn for alle det berører. En negativ holdning overfor andre kan aldrig give succes. Vi må undgå had, misundelse, jalousi, egoisme og kynisme.

Vi må acceptere de forhold der er nu. Vi kan ikke forvente at andre gør jobbet for os. Vi kan ikke kræve respekt af medier, politikere eller andre, det må vi først fortjene. Det bedste vi kan gøre er efter min mening at skabe nogle resultater, som taler for sig selv.

Beklager men det ligner arbejde. Big Smile

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 12:01

Hej JET

Det er nemlig dejlig med en konstruktiv debat, og denne tråd har haft et godt forløb, uden alle de "bedrevidende" - jeg er meget enig med dig om at vi selv har det største ansvar for at sørge for et godt omdømme til MLM.

Derfor skal man ALTID sørge for at være ærlig - og huske på at dette er en forretning hvor der skal laves et stykke arbejde, for indtægten - men at man har muligheder i denne type forretning, som ikke andre kan give.

Netop eksemplet med franchise har jeg selv ofte brugt ifm. med skepsis'en overfor MLM's berettigelse.

Ha' en god søndag.

Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:36

Hej Jet

Du har ganske ret i at der skal satses på kvalitet frem for kvantitet. De masserekruteringer inderfor MLM branchen ligner for mig mest af alt vækkelsesmøder af en eller anden religiøs sekte hvor folk bagefter bliver sluppet løs, uden at de ved, hvad de gør og hvordan de gør. Nej, det er som du skriver, der skal kvalitet til for at skabe success. Min erfaring er, at du ikke kan coache mere end 3-5 ad gangen. Når så resultaterne viser sig i form af kompetente networker stiger respekten for branchen i det hele taget. Selv om sandheden i mange ører er ilde hørt, så vinder den i sidste ende alligevel.

Jo, vi skal bygge på sandhed og retfærdighed og vælge kvalitet frem for kvantitet., det giver den største succes i den sidste ende.Uden tvivl, det er hård arbejde, men det lønner sig.

God søndag

Michael

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:09

Hej alle.

Hvor er jeg glad for, at I alle deltager i denne debat, og jeg er spændt på at se, hvor den tager os hen!

Fik tilsendt dette klip via Facebook, og det er lige sådan noget, at vi har brug for!

http://www.youtube.com/watch?v=FEBAxiA9hqc

Mere af det...

Hilsen

Anders

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:20

hey alle

ja en rigtig god tråd, og en god debat, her er linket Anders

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 11:09

Når vi nu i denne tråd diskuterer image, så vil jeg sige - at det ikke kun er NM branchen der har brodne kar.... Som jeg plejer at sige, at fordi du har haft en dårlig oplevelse med en bilforhandler eller værksted, stopper man jo ikke med at købe bil, eller få den repareret man har...

Så hvis ALLE i NM branchen sørger for at opføre sig ordentligt (hvilket nok er utopi og tro) - så kan vi bare "drøne" derudaf - fordi HVIS man har en god etik og moral, og ser MLM som en hjælp til andre, i stedet for at andre er "sat i verden" for at hjælpe en selv - så er man nået langt.

Her et link til DR's nyeste "dårlig opførsel".

God dag til alle Cool

Bilforhandlere vildleder og chikanerer kunder

(15:31)

De autoriserede forhandlere og værksteder bruger ufine metoder for at fastholde kunderne, der oven i købet må betale voldsomme overpriser for service og reparation.

Fra Toftlund
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:55

Hej alle der læser denne tråd.

Her er et par af de helt store problemer som jeg ser det. Hvordan kommer vi dem til livs?

Du bliver inviteret til kaffe hos din gode ven og lige pludselig kommer der en person som skal lave en præsentation og du er nu tvangsindlagt. Denne adfærd har givet branchen mange problemer. Hvorfor er der så mange hemmelighedsfulde netværkere der snigløber deres venner for at få dem til at se eller lytte til en præsentation. Skammer de sig, tror de ikke nok på konceptet eller er det noget helt tredje der er grunden til denne adfærd.

Netværksselskaber hvor det koster MANGE penge at starte op. Personligt er jeg stor modstander at en tvungen startpakke til XXXX kroner. Er det rimeligt at tegne én op der køber for XXXX kroner som ikke har nogen mulighed for at sælge varerne fordi vedkommende bare ikke har sælger-genet og derfor brænder inde med varerne. Det har givet mange mennesker en meget negativ oplevelse af branchen.

STORE månedlige kvalifikationskrav er ligeledes et problem. Du skal købe varer ind for XXXX kroner for at være kvalificeret til bonus. Du bruger nu penge for at holde omsætningen i netværket oppe. Selvfølgelig skal du selv være forbruger af selskabets produkter for at være en troværdig representant men skal du virkelig fylde dit skab op måned for måned med produkter du ikke får brugt. Dette skaber uhyggeligt agressive sælgere og det er da noget vi alle hader som pesten. Det har også givet branchen et dårlig navn.

Er der nogen derude der har kommentarer til dette så er jeg meget interesseret i at høre jeres mening.

Tak for en rigtig konstruktiv debat for en gang skyld. Er det muligt at dette kan udvikle sig til et møde mellem de af os som virkelig brænder for at ændre NWM's image i Danmark UDEN at det bliver til en et internt rekrutteringsmøde hvor alle prøvet at lokke de andre over i deres selskab? Dét ser jeg i virkeligheden som det største problem ved en sådan sammenkomst.

Mvh

Michael "Den Åbne"

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 16:20

Hej Michael "Den Åbne".

Jeg er enig med dig på rigti mange af punkterne.

Jeg ville også være negativ hvis jeg blev inviteret til kaffe ved en god ven, og så få stukket en forr. præsentation. DERFOR fortæl ALTID hvad det drejer sig om - nemlig en forretningsMULIGHED, med TRYK på mulighed - d.v.s. man får en præsentation, hvor ALLE spørgsmål er tilladt, og hvor man er lige gode venner bagefter - uanset om det er interessant eller ej. INGEN har jo glæde at have et samarbejde med nogen som ikke ØNSKER at opbygge forretning.

Personligt arbejder jeg med et firma hvor det IKKE koster noget at signe op, og der er altid 30 dages fuld returret (selv om man har brugt af produktet) - derudover 1 års returret hvor 90% af beløbet refunderes. Derudover så er det IKKE meningen at der skal købes ind til andet end eget forbrug, kunden køber direkte hos firmaet, som også leverer varen.

Hvad lager angår - så NEJ man bør ikke skulle købe op og fylde skabene, men KUN købe til eget forbrug - men det er også et rimeligt krav at man selv bruger produkterne som man gerne vil anbefale til andre, ellers giver det ikke mening at anbefale.

Jeg tror sagtens vi kan mødes, og fremlægge vores plan og forretning, og skulle det vise sig at nogen "hopper over" - ja så er der jo kun EN grund til det, nemlig utilfredshed med nuværende selskab, eller man kan se større muligheder i det andet selskab.

Aggressive sælgere er en "døende" race - især hvis man bygger netværk hvor det drejer sig om vedvarende salg. De aggressive kommer af at det meste af indtjeningen kommer fra sign op, salg af startpakker o.lign.

Det var lige et lille indspark herfra :-)

mvh

Lillian Pabst

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)