Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske iværksættere - I er nogle tøsedrenge

Side 3 ud af 12 (112 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 4 person

Interessant at man er nødt til at være så provokerende for at få "lidt" respons, ikk'?

Jeg ved naturligvis godt, at jeg generaliserer og simplificerer, og at mit arbejde uanset forståelse for håndværket aldrig vil falde i alles smag. Sådan er det bare. At nogen af mine overskrifter er negaivt ladede, som en af jer nævner, har ikke noget med sgane at gøre. Nogen gange er det den bedste måde at kommunikere et budskab på - ligesom min overskrift her. Men det er en længere forklaring.

 

Jepser Laugesen:

"Jeg har haft en af de bedste reklamemænd / tekstforfattere i branchen som min mentor og kan i kraft heraf lave reklame på et meget højt niveau".

Hvis du føler dig stødt af det, jeg skriver her, så er det vel så typisk dansk, som det overhovedet kan blive - man skal endelig ikke tro, man er noget. Som jeg skrev, er jeg ikke arrogant, jeg slår ikke mig selv på brystet, men du må forstå, at tekstforfatteri/reklame er et håndværk som alle andre brancher, ligesom din egen. Vi skriver ikke festsange. Der ligger meget mere i det end det.

 

T

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hey Thorborg... har du modtaget hans ordre ;.-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fatter bare ikke din harme. Hvis du ikke engang er i stand til at sælge dine egne tekster, med dine egne tekster, hvorfor skulle folk så købe dine tekster, for ikke at sælge deres egne produkter? ;-)

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:
At nogen af mine overskrifter er negaivt ladede, som en af jer nævner, har ikke noget med sgane at gøre. Nogen gange er det den bedste måde at kommunikere et budskab på - ligesom min overskrift her. Men det er en længere forklaring.
 

Som din potentielle fremtidige kunde fortæller du mig, at hvad jeg siger ikke har noget med sagen at gøre!
Og derudover er der tale om en længere forklaring - underforstået, at den vil du/gider du ikke at bruge tid på.

TT Tekstforfatter:
I modsætning til de fleste andre tekstforfattere har jeg rent faktisk indsat en del af mit bedste arbejde på min hjemmeside, men mange af jer tager jeg ikke den tid, der skal til for at studere det og prøve at forstå, hvad reklame kan gøre for jer - hvor meget tid, det kan spare jer for.
 

Jeg gjorde mig den ulejlighed, at tage mig tid til, at studere dine tekster og prøve at forstå, hvad DIN reklame kan gøre for mig. Men det har så ikke noget med sagen at gøre alligevel, kan jeg forstå.

Så nej tak, du får heller ikke mig som kunde.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg heldigvis i den heldige situation, at der trods alt er en hel del, der finder mig ved at google "tekstforfatter". Det er igennem Google og anbefalinger fra kunder, at jeg har fået flere og flere kunder. Det er herinde, at alt står stille. Jeg skal ikke sælge mig selv i form af "tråde" - mit arbejde taler for sig selv, hvad enten man kan se det eller ej. Hvis man ikke kan se det, er det jo heller ikke dig / jer, at jeg skal have som kunde. Så vil det jo alligevel kun blive et problematisk samarbejde. Mine kunder kender mig, og jeg får hele tiden flotte nye referencer. Jeg forsøgte udelukkende at ruske lidt op i tingene herinde. Jeg ønsker slet ikke nogen som kunde, hvis man ikke er åben overfor kritik.

Det her var primært en test for at se, om der for mig er noget formål med at poste herinde. Det er der tydeligvis ikke. Jeg fik fornyelig et stort landskendt rekrutteringsfirma som kande ved bare at kontakte dem uopfordret, og det må så være den fremgangsmåde, jeg vil følge fremover. Amino kan ikke betale sig. Men held og lykke til alle jer herinde.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TT Tekstforfatter:
Jeg har haft en af de bedste reklamemænd / tekstforfattere i branchen som min mentor og kan i kraft heraf lave reklame på et meget højt niveau, men til priser som er en 1/4 af, hvad et reklamebureau ville koster jer - og alligevel er det meget få som reagere på de tråde / posts jeg starter herinde.

Det er min opfattelse at iværksættere, der deltager på Amino først og fremmest er gør-det-selv folk - og ofte den grønne af slagsen. Det er selvfølgelig et udsagn, der udelukkende beror på min opfattelse og ikke fakta/demografiske data. Kan de skrive en tekst selv uden at punge ud med 850 kr./timen, så går de fleste den vej, selvom en professionel sandsynligvis ville kunne skabe bedre resultater.

Dit budskab er såmænd fint. Gennemsnitsiværksætteren betragter markedsføring som en udgift frem for en investering (omkostning). Dilemmaet opstår når markedsføringskanaler, metoder og "markedsføringseksperter" skal vælges. De færreste vil sige nej tak til en kampagne, hvor de for hver investeret krone får halvanden igen. Problemet er bare at der er ufattelig mange "Jeg kan det hele for det halve" typer i markedsføringsbranchen, så det dér skulle være en investering, kan reelt set hurtig blive til en udgift. Kombiner det med skarp fokus på (og ofte manglende) likviditet, så har du svaret på din undren.

Man kan jo eksempelvis være så uheldig, at den vakse tekstforfatter man lige har hyret, ikke evner at formidle sit budskab på en effektfuld måde - eller bare at dele sine tekster op i korte afsnit for at øge læsbarheden og dermed sandsynligheden for at modtagerne gider læse den for den sags skyld. Pun intended. ;-)

Som en anden opfordrede til: Kig lidt indad.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, set i det lys er mit tidligere indlæg helt til grin.

Nogle gange skal jeg være langsommere om at fare i blækhuset.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anette Sand/Regnskabsskolen:
Ja, set i det lys er mit tidligere indlæg helt til grin.

Det synes jeg ikke. Det er afsenderen der ikke har kommunikeret et forståeligt budskab?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TT Tekstforfatter:

 Men held og lykke til alle jer herinde.

Så vil jeg også ønske dig rigtig meget held og lykke fremover, Thomas

Farvel

Venlig hilsen

Christian

Side 3 ud af 12 (112 indlæg)