Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udvikling af ny webside/portal - hvem kan og hvad koster det?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Du er mere end velkommen til at kontakt mig på sl@inmobile.dk eller pr. telefon 88 33 66 99. Vi har en meget tæt tilknyttet udviklingsafdeling, som arbejder med følgende sprog: PHP, ASP og asp.Net (VB.net & C#).

Jeg vil forslå, at vi sætter os ned og skriver en kort kravspecifikation over alle ønskerne til portalen, dernæst renskriver vi en uddybet kravspecifikation (tilretter den, således alle ønsker og behov er med) og til sidst afgiver vi et tilbud på opgaven.

Hvis ikke du kontakter mig, så må du have held og lykke med opgaven Smile

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:51

Hej,

At klone en side er jo ingen sag hvis man vil betale...

Jeg tror du skal vurdere på hvad du gerne vil have med og hvad der er vigtigt for dig, og hvad du har tid til at fylde information ind i. En side som den du har nævnt har taget nogen tid at fylde information ind i og er det altsammen relevant for dig ? Hvor vil du skille dig ud, hvor vil du gøre det bedre ?

Jeg kan fra den side du nævner, udover alm. CMS funktionalitet se mange andre fx.
Vindatabase.
Medlemsdatabase
Gruppekøb
Vinsmagsningskursus
Vinauktion
Affliate prrogram
osv. osv.

Hvis jeg skulle vurder den side der er lavet, syntes jeg det er et skrækkeligt rodet design, der er svært underligt at finde rundt i, dårlig navigation om en gang rod. Det har givetvis kostet en bunke penge at få den lavet. Vil vurdere på 250.000 hvis det laves af et dansk bureau, 100.000 Hvis den er lavet med Dansk Projektleder og udenlandsk arbejdskraft. Men det kan være meget mere, fx. hvis der er bagud gående integration til Salgs og logistik systemer mm.

Vi kan begge dele - men vi vil kun lave det ordenligt. Et godt, Super godt grafisk design og layout kan koste fra 5000-50.000 alene ! dertil skal vi så arbejde med moduler, som vi kan udvikle successivt sammen med dig og dine interesser/ønsker og ønske om at kunne konkurrere på dine vilkår, og itakt med dit Budget

Du Skal ligeledes vælge hvilket CMS system det skal laves i - VIGTIGT, nogen er gratis andre knap så gratis... Nogen holder andre ikke..

En hjemmestrikket løsning er nok ikke løsningen for dig,  hvis du vil have en uddybbende snak så skal du være meget velkommen

vh.

Michael

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:13

Jeg udvikler hjemmesider i et gratis content management systemet Joomla og har gjort det i en årrække efterhånden. Din side kunne sagtens udvikles i joomla.

Min side www.joomlatutorials.dk er f.eks udviklet med programmet joomla. Fordelen ved dette Content management system er, at du løbende kan tilføje de moduler du har brug for. Dvs. du kan starte med at få sat et system om som jeg har på joomlatutorials.dk og så løbende tilføje eks. et forum eller noget i den stil.

Fordelen ved at bruge joomla er endvidere, at du kan finde rigtig mange programmører, der kan hjælpe dig med at udbygge netop dette system løbende.

Du nævner, at du vil have et system, der efterfølgende er nemt at redigere i. Jeg har en demoinstallation, som du kan få lov at logge ind i og kigge dig lidt omkring. På den måde kan du se administrationspanelet, prøve at tilføje og fjerne sider mm.

Herefter kan du jo så overveje, om det måske er joomla, som du skal bruge til at få lavet din hjemmeside. Der findes mange gode udviklere, der arbejder med joomla (og undertegnede er selvfølgelig en af dem ;P).

Tilføjelse:

En løsning, der er lavet fra bunden, som nævnt i andre indlæg i denne tråd, er som oftest den bedste. Her får du jo et hjemmestrikket system, der er tilpasset præcist dine behov. Disse løsninger er som oftest de bedste, men også de dyreste. Det du må gøre op med dig selv, er hvor mange penge du har gøre med og hvor store krav du har til dit system. En billig løsning til eks. 20.000 kr kan jo være god, men hvis den ikke opfylder dine krav, er det jo det samme som at smide 20.000 ud af vinduet. Det er jo - som med så meget andet - en cost/benifit analyse du må ud i.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bendtsen

Lundsby siger det rigtig godt! Jeg har lige brugt 3 min på at kigge vinforum.dk igennem og umiddelbart finder jeg:

• Forum
  • Webshop med kortbetaling
  • Blog
  • Auktion
  • Nyheder
  • Nyhedsbreve
  • og sikkert meget mere...

Det er fuldstændig urealistisk at få lavet en sådan løsning på 3-4 dage af én udvikler. Bare at få lavet en aftale med en specifikation der holder bare lidt, vil sikkert tage 3-4 dage (eller mere) for en rutineret konsulent der har klare retningslinier for hvad der skal specificeres.

Jeg mener heller ikke at 40.000,- på nogen måde får dig i mål her. Jo jeg ved at det komplette system kan sættes sammen af x-antal open-source systemer i mere eller mindre standardopsætning. 40.000 giver dig på en god dag måske 100 arbejdstimer ved et dansk udviklingshus, eller måske 200 i udlandet.

Lad os sige at det måske kan udvikles på 200 timer (hvilket jeg stadig er skeptisk over for). Min påstand er at det kan det kun hvis hvis der samtidig ligger et stort arbejde med kommunikation, afgrænsning af projektet, specifikationer og projektstyring.

Hvis du binder an med en der siger at det koster 5000,- så bliver projektet IKKE nogen succes for nogen af parterne.

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:08

Hej Amino

Måtte lige tage en af mine gamle tråde op igen, da det nu er blevet væsentlig mere aktuelt. Domæne navnet er på plads, så nu skal jeg se hvordan jeg kommer videre.

Krav specifikationerne er som sådan de samme som tidligere, altså lidt a la vinforum.dk dog meget lækrer design , samt at vi ville prøve og samle en gruppe vin forhandlerer, samt vin butikker der hver uge kunne uploaded "ugens køb" eller lignende, hvor de så hver især kom med 2-3 vine hver.

Jeg har ikke 250.000 kr. til dette projekt, så har jeg sagt det, men måske mindre også kan gøre det.

Håber og få lidt nyt input på baggrund af dette indlæg :)

Bendtsen

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 06:13

Hej Bendtsen

Efter at have kigget på vinforum, vinavisen og firstglass - har jeg regnet mig frem til at det vil tage mellem 300 og op til 350 timer at lave den side du ønsker, det vil så sige at du skal regne med en pris over 50.000,- men under 65.000,- her i Thailand

Med venlig Hilsen

Claus A Nielsen / CS-WEB
Lamplaimat , Thailand

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 09:27

Hej Claus

Tak for dit overslag, det er noteret - jeg vil dog gerne høre hvad andre har og tilbyde, før jeg beslutter mig endeligt.

Så håber og høre fra et par stykker mere :)

Bendtsen

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:11

Hej Bendtsen,

Vi kan godt lave en meget professionelt hjemmeside til dig, da vi er baseret i udlandet kan vi gøre det billigere end vores danske konkurrenter. Vi er forholdsvis nystartet man har mange års erfaring indenfor branchen. Vi vil gerne give dig et konkret tilbud, og muligvis tage en snak om de ting vi har lavet før, som kan være en god ting for dig. Hvis du er interesseret kan du gå ind på vores hjemmeside deandunn.com og udfylde vores online request formular.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Mvh Lars

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 12:16

Hej Bendtsen,

Dit projekt lyder interessant, og vi vil gerne være den partner - som hjælper dig i mål med projektet.

Du kan læse lidt om vores udviklingsprojekter her!

Hvis du har en kravspecifikation, eller noget der er beskriver dit projekt nærmere, vil det gøre det væsentlig lettere for begge parter.

Du kan kontakte mig direkte på hpe /a/ customerwise.dk

Mvh
Henrik 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:26

Hej Henrik

Er igang med at få sat det hele op, så jeg kan sende projektoplæg, krav specifikation mv til mulige samarbejds partnere, lige nu er mange af mine ting, på gule lapper, notat bøger mv. Da jeg sjovt nok synes man får de bedste ideer når man er væk fra computeren :)

Jeg sender dig noget snarest muligt.

Bendtsen

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)