Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde har brudt kontrakt - hvad gør jeg?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej skyldig,

Det er da fint, at du melder dig på banen, men jeg bliver nødt til at forholde mig til hvad der står i den indgåede kontrakt.

Efter 1 uge, hvor vi gentagende gange prøvede at opnå kontakt via telefon samt mail, som vi dog fik kvittering på var læst, satte vi normal rykkerprocedure i gang.

Vi ser jeres intentioner som gode, men det ændrer ikke faktum ved, at i holder vores udviklere hen i 2-3 uger før i bekender kulør - vel og mærket først da i modtog vores rykkerskrivelse.

Vi vil gerne indgå i en konfliktløsning, men vi bliver nødt til at forholde os til de udgifter der har været forbundet med opstarten af jeres projekt.

Vi beklager naturligvis at jeres koncept ikke har været bæredygtigt nok, men vi mener ikke det er fair, at vi skal bære udgiften for jeres manglende research eller fejltagelser.

Vi henvendte os udelukkende til andre aminobrugere med henblik på at få gode input til en løsningsmodel.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:05

skyldig:

...

Det er rigtigt at der ligger en kontrakt om udvikling af et produkt, men ifølge inmobile er der ikke blevet påbegyndt noget arbejde, og det er hele tiden via mail blevet oplyst fra søren at arbejde ikke ville begynde før betaling fandt sted.

Jeg mener på baggrund af disse ting at der ikke kan dokumenteres en udgift i forbindelse med den aftale der er lavet, og mener der må ligge en eller andet fortrydelsesret i dansk lov der giver mig muligheden for at sige stop og lave en annullering inden arbejdet er startet.

Hvis det var tilfældet - skulle det nok være skrevet med ind i kontrakten. Hvorfor så ellers indgå en kontrakt? - Spørgsmålet er jo så om InMobile ville have gået med til kontrakten hvis du havde sagt at du ville have en mulighed for stadigt at springe fra, såfremt din investorgruppe også sprang fra. 

-Karsten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

SørenLarsen:

Uden på nogen måde at skulle holde med nogen i sagen, så vil det nok være smartest for jer, at glemme sagen og komme videre. Så har i lært af disse fejltagelser og laver dem ik i fremtiden.

Modparten er et "LTD selskab", og jeg kan nemt gennemskue en løsning fra hans/deres side, som blot påføre jer ydeligere udgifter, men ingen kompensation for det udførte arbejde...

Smid aldrig gode penge, efter dårlige penge! Og det ender det sikkert med i denne sag...

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:07
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Henrik :

Gad vide om det ikke handler om at projektet skulle finansieres først, igennem reklameindtægter?

http://www.amino.dk/forums/t/65997.aspx?PageIndex=1

Nej men tak for dit link det er vi flere der sætter pris på. (idiot)

Virksomheden er gået fra at have 700.000,- på papiret til at have minus. Som nævnt i det indlæg du linker til var reklamen på ingen måde en del af budgettet.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:12

Hvis du træder ind i debatten som anonym, må du da vel forvente at folk slår de tråde op hvor du har deltaget med samme bruger.

Klogt træk.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 15:14

Fashion-Seller:

SørenLarsen:

Uden på nogen måde at skulle holde med nogen i sagen, så vil det nok være smartest for jer, at glemme sagen og komme videre. Så har i lært af disse fejltagelser og laver dem ik i fremtiden.

Modparten er et "LTD selskab", og jeg kan nemt gennemskue en løsning fra hans/deres side, som blot påføre jer ydeligere udgifter, men ingen kompensation for det udførte arbejde...

Smid aldrig gode penge, efter dårlige penge! Og det ender det sikkert med i denne sag...

Jeg ville forhøre mig hos en advokat inden jeg foretog mig noget som helst. Især hvis beløbet var af en betydelig størrelse. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:30

skyldig:

Det er vel ik forbudt at holde en anstændig tone?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:33

Andreas Lolk:

Jeg ville forhøre mig hos en advokat inden jeg foretog mig noget som helst. Især hvis beløbet var af en betydelig størrelse. 

Undersøg hva det koster at føre retsager på kryds og tværs af landegrænserne, og du vil indse min kommentar ik er helt dum...

Husk på du aner ik hvordan firmaet/personen er stillet økonomisk. Vinder du sagen og personen intet ejer, ender du bare med en stor regning, og har tabt endnu flere penge...

Dertil kommer en masse tidsspild og krafter der bliver brugt forkert... Samme råd vil en advokat sige, hvis han har nosser nok til at tænke på sin klient, fremfor tegnebogen. Og heldigvis findes der mange af dem Big Smile

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 21:14

Anonymous:

Henrik :

Gad vide om det ikke handler om at projektet skulle finansieres først, igennem reklameindtægter?

http://www.amino.dk/forums/t/65997.aspx?PageIndex=1

Virksomheden er gået fra at have 700.000,- på papiret til at have minus. Som nævnt i det indlæg du linker til var reklamen på ingen måde en del af budgettet.

Heh .. måske firmaet skulle bonne denne kunde et gebyr på 999,- kr. x et par gange, da der alligevel har været arbejde forbundet med opsætning osv. De skulle vil derfor tage et etablerings gebyr på 999,- til dækning af dette... eller noget.

Har sq ikke meget sympati med 'kunden'. Startede godt med vildledende markedsføring m.m. Mon de havde betalt de penge tilbage til Amino brugerne som havde hoppet på limpinden - eftersom de bare springer fra uden videre allerede indgåede aftaler.

Yderligere skal det nævnes snyltningen på wikipedia i deres koncept, samt et marked som allerede er fyldt med konkurrenter.

Virker sq ikke professionelt

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)