Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde har brudt kontrakt - hvad gør jeg?

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

maelstrom:

Mon de havde betalt de penge tilbage til Amino brugerne som havde hoppet på limpinden - eftersom de bare springer fra uden videre allerede indgåede aftaler.

Er der nogen herfra Amino, som har købt reklame???

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:32

Fashion-Seller:

Andreas Lolk:

Jeg ville forhøre mig hos en advokat inden jeg foretog mig noget som helst. Især hvis beløbet var af en betydelig størrelse. 

Undersøg hva det koster at føre retsager på kryds og tværs af landegrænserne, og du vil indse min kommentar ik er helt dum...

Husk på du aner ik hvordan firmaet/personen er stillet økonomisk. Vinder du sagen og personen intet ejer, ender du bare med en stor regning, og har tabt endnu flere penge...

Dertil kommer en masse tidsspild og krafter der bliver brugt forkert... Samme råd vil en advokat sige, hvis han har nosser nok til at tænke på sin klient, fremfor tegnebogen. Og heldigvis findes der mange af dem Big Smile

Jeg synes ikke, at din kommentar var helt eller delvis dum Smile

Jeg kan godt forstå den, men under alle omstændigheder kender vi ikke nok omkring de pågældende virksomheder. Derudover sidder vi på et offentligt forum og, hvis der er et betydeligt beløb på spil, samt et produkt man ikke kan sælge til andre, ville jeg ganske enkelt ikke tage råd fra en gut der hedder Fashion-Seller på et online forum - No offence, men trådstarter kender intet til hverken dine, mine eller tredjeparts kompetencer til at foretage en sådan vurdering af denne sag. 

Derfra kommer min kommentar om, at han skal tale med en advokat, som sættes ind i sagen. En ordentlig advokat vil også kunne se om det er det værd at gå efter kunden, hvilke muligheder der er o.l. Det har vi ikke nok baggrundsviden omkring situationen til at vide. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:00

Andreas Lolk:

Jeg synes ikke, at din kommentar var helt eller delvis dum Smile

Jeg kan godt forstå den, men under alle omstændigheder kender vi ikke nok omkring de pågældende virksomheder. Derudover sidder vi på et offentligt forum og, hvis der er et betydeligt beløb på spil, samt et produkt man ikke kan sælge til andre, ville jeg ganske enkelt ikke tage råd fra en gut der hedder Fashion-Seller på et online forum - No offence, men trådstarter kender intet til hverken dine, mine eller tredjeparts kompetencer til at foretage en sådan vurdering af denne sag. 

Derfra kommer min kommentar om, at han skal tale med en advokat, som sættes ind i sagen. En ordentlig advokat vil også kunne se om det er det værd at gå efter kunden, hvilke muligheder der er o.l. Det har vi ikke nok baggrundsviden omkring situationen til at vide. 

Delvis enig, men lad os sige det sådan. Er beløbet under 10.000-20.000 euro, så kan det ik betale sig, at sætte det store apparat igang, da alene sagsomkostninger til advokater i flere lande mm koster så meget, at det evt bliver dyre end det tabte...

Dertil kommer at det er umuligt at vide om køber reelt har noget af værdi.

Og slutteligt så siger LTD bare at man skal holde sig fra sagsanlæg. De er ganske enkelt for nemme at lukke og genåbne...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Er beløbet under 10.000-20.000 euro, så kan det ik betale sig, at sætte det store apparat igang, da alene sagsomkostninger til advokater i flere lande mm koster så meget, at det evt bliver dyre end det tabte...

Denne tråd er på mange måde et godt eksempel på, hvor vigtigt det på forhånd at have sikret sig, hvem du indgår en aftale med når du starter et projekt op.  2 selskabstyper som du skal passe er de engelske Ltd'er og de danske SMBA'ere. Begge selskabstyper dækker over selskaber med begrænset ansvar. Et ansvar der er begrænset til den indskudte kapital, hvilket med de nævnte selskabtyper praktisk talt kan være 0 kr.

Hvad bør du gøre hvis du indlader dig med et UK LtD??

Først og fremmest senest i forbindelse med at du indgår et kontraktforhold, undersøg om selskabet er registreret. Bed om "Certificate of Good Standing", hvorved du får en aktuel oversigt over selskabets stiftere, kapital mv. Hvis et nystiftet Ltd. kun har en begrænset kapital, så bør du som leverandør sikre sin kontrakt på anden vis.

Hvis du ikke kan få verificeret om et Ltd er registreret - eller du får at vide at det er under stiftelse så sikre din kontrakt ved at få stifterne gjort personligt ansvarlige for forpligtigelserne indtil selskabet er på plads (Husk også her at vurderer om de er kreditværdige). Du kan have i baghovedet, at det via internettet tager ca 3 timer at stifte et LtD.

Som det korrekt nævnes i denne tråd bør man altid søge juridisk assistance, hvis der er uenighed om kontraktforhold.  I den konkrete sag kunne jeg snildt forstille mig, at hvis det pågældende UK ltd ikke findes i dag, at det enten  vil blive stiftet med 1 punds kapital eller at kunden køber et skuffe ltd og omdøber det til det navn som fremgår af kontrakten.

Alene her vil der være med udgifter til juridisk bistand  i forhold at søge erstatning fra et selskab beliggende i UK med en kapital på måske kun 1 UK pund.  Dernæst hvis det nu lykkes at få det engelske LtD underkendt - ja så vil der være mulighed for at gå efter personen bag selskabet, men han tilsyneladende bosiddende i et helt tredje land. Det vil sige yderligere udgifter til udenlandske advokater.

Om alle de udgifter står mål med det tab som Søren har haft, kan kun Søren selv vurdere. Her kan ligge mange timers arbejde forude som måske bedre kan bruges til noget indtægtsgivende arbejde i stedet. På den måde er jeg enig med Fashion, at det er op af bakke. Det er en lærestreg som måske er dyr nu - men den kan snildt ende med at være meget mere omkostningskrævende....

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)