Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor så stor prisforskel ??

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:01

Hej Mikkel

Creuna er et af landets største webbureauer, de er rigtigt rigtigt dygtige til deres arbejde! og har alle de kompetencer der skal til at få dit projekt til at blive en succes!

Men fordi de er så dygtige, ja så er de naturligt også blandt nogle af dem med højst timepriser, og de bruger en del timer pr. opgave! Hvis dit budget rækker til det, så ville jeg har klart havde Creuna som en mulighed!

Den eneste fare der er ved at bruge store bureauer, er at de i værste fald ikke prioriterer din opgave særligt højt, hvis den er blandt deres mindste. Det er jo naturligt at hvis man skal vælge imellem hvilket kunder man vil gøre glade, jeg så sikre man sig at den største smiler først!

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 11:48

dejligt og få lidt respons...

jeg vil jo gerne hyre en der også tror på mit projekt og kan leve sig ind i det samt ville være stolt over at skulle vise det frem :-)

og ikke nogen der stikker af efter et halv dårligt job..

jeg synes også de har rigtig gode ref, men bange for de er meget dyre..

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:21

FRIIS INVEST:

Laver programmøren altid alt teksten og trådene ? Skal jeg regne med det er med i tilbudet ?

Det skal du ikke regne med som udgangspunkt, til den slags skal du bruge en tekstforfatter. Det kan godt være inklusiv i aftalen, men det skal stå helt tydeligt i jeres kontrakt i så fald, ellers er det ikke :)

FRIIS INVEST:

Jeg vil gerne have at siden er fuldt ud færdig og klar til mine besøgende når jeg får den så jeg kan bruge min tid på markesføring og ikke selv skal bygge videre på siden..

Typisk fungerer det sådan at du får et par revisioner. Programmøren laver den færdig efter de krav du har givet, og viser dig det færdige resutlat. Så er der med garanti noget han har misforstået eller du har glemt at sige, for så følger man nemlig op med en liste over rettelser, som programmøren efterfølende retter. Jeg har prøvet at være med til projekter hvor der var 4-5 rette omgange indvoldveret. Men der blev kunden også super tilfreds :)

FRIIS INVEST:

Specielhosting.dk kunne også godt være et bud ;-) Jeg vil bare gerne have så meget sikkerhed for hvem der skal lave siden og et sted man lige kan smutte ind forbi og se hvordan projektet skrider frem..

Jammen det glæder mig da du overvejer at komme i min retning, den måde (eller ihvertfald vi) gør det, er typisk at man sætte et såkaldt versioneringssystem op samtidig med at man arbejder på en online version af siden. Det betyder at du har adgang til en database med kildekoden i alle dens mulige udgaver ... du kan simpelthen gå ind og se hvor meget vi har lavet, og hvornår i har gjort det.

Samtidig med det kan du så se siden i dens nuværende funktion på dev-serveren. Generelt giver de to tingen, dig som projektleder (kunde, eller whatever) super god mulighed for at følge med i projektets udviklig :)

FRIIS INVEST:

Men alle er velkomne til at høre mere om projektet hvis de er seriøse og kan løfte sådan en opgave og få alt det at virke som det skal, samt designet er moderne og kvalitetsrigtigt..

En anden ting for at komme tilbage til dit oprindelige spørgsmål, hvis du finder en "programmør" som både tilbyder design og udvikling, så skal du være opmærksom på at han enten er en halvdårlig programmør og en god grafiker, en halvdårlig grafiker og en god programmerør, eller både en dårlig programmør og grafiker ... mennesket er nemlig fysisk strikket sådan sammen at de to halvdele af hjernen ikke kan være lige gode/veltrænnede, og du bruger den ene side af hjernen til at være systematisk og tænke i faste rammer, tal og lign. mens du bruger den anden side til at være kreative, tænke i g farver, former og æstetik.

Jeg tilbyder f.eks. også at lave små simple designs, men anbefaler _altid_ kunden at få en rigtig grafiker ind over ... det koster selvfølgelig mere end mit hjemmelavede, men burde tilgengæld også gerne være det pænere, og dermed gerne være det mere værd :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:36

i nogen af mine tilbud er prisen incl tekst i alle trådene...

jeg tænker også bare det er rigtig mange forskellige tekster til de forskellige tråde, skal alt det laves enkeltvis eller bliver det bare sat automatisk ind ? der er sku mange kategorier på dba og guloggratis

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:54

ville det iøvrigt ikke være en stor fordel og få samme mand/firma til at lave et a4 ark med reklame for sitet til ophæng forskellige steder ??

Så at a4 arket og sitet er 100% i opbygningen ... Og noget der virkelig fanger øjet ??

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:05

Mikkel Mikjær Christensen:
Rasmus Lindgren, 41concepts.com kan også godt være med på noderne når det drejer sig om webudvikling.

Nu hvor Mikkel var så venlig at nævne os, vil jeg da gerne lige komme med mit input.

Vores timeløn ligger typisk på en 850 hvilket ikke er voldsomt, men prøv at regne ud hvor mange timer man for for 50.000! Alene et par møder med kunden æder jo hurtigt halvdelen af det beløb.

Generelt tager vi slet ikke projekter ind af denne størrelse. Ikke fordi vi ikke gerne vil have pengene, men fordi vi ved at vi ikke kan skabe en win-win situation (ja undskyld Punkt1 Wink) hvor vi laver noget som kunden bliver tilfreds med, samtidig med at vi også tjener lidt penge.

Hvis vi snakker Creuna, er de ikke nødvendigvis de bedste, jeg har selv været involveret i projekter hvor Creuna også har været inde over. MEN de er ret store og dette betyder selvfølgelig at de har alle typer resourcer og kan løse de fleste projekter. Til en sådan opgave som du nævner ville jeg nu ikke vælge dem. Du ville heller ikke være interessant med mindre du kan hive et par hundred tusinde op af lommen (minimum) og så kan jeg afsløre at timerne bliver brændt rigtigt hurtigt af. Bemærk også at hvis du startede med en sådan virksomhed, skulle du også have en ret defineret krav spec, eller i hvert fald sikre dig hvad præcist der blev leveret og hvad der ikke gjorde. Jeg har selv været ansat i WM-data (nu Logica) som - om end større - ligner Creuna på nogen punkter.

Min anbefaling er at lave så meget krav specifikation du kan, få evt. lidt hjælp til dette af een der har arbejdet med it projekter før. Derefter kan du jo poste et link til den herinde.

Efterfølgende skal du vælge en leverandør og her ville jeg nok vælge en der har lidt erfaring. Det er umiddelbart svært at se her på Amino, især fordi der er mange "yngre freelancere" der er sultne efter opgaver. Så husk at spørge efter referencer of lad være med at vælge det absolut billigste tilbud (dette er ikke en fast regel, jeg kan fx i mit andet firma Get A Shop levere professionelle shop løsninger til en fast pris på 9.995,- men KUN fordi jeg outsourcer udviklingen og kører efter en fast defineret process).

Hvis der er stort spænd i prisen som de forskellige leverandører tilbyder, så gå ind og kig på leverendøren selv! Spørg evt. hvor meget de har estimeret opgaven til (og få dem til at bryde estimatet lidt ned). Hvis det viser sig at personen vil arbejde for 200-300 i timen, ville jeg mene at det var en useriøs spiller. Alle de freelancere jeg kender går ikke under 500 og der er ikke mange firmaer der går meget under 700.

Og nu ved jeg godt at en masse vil sige at de vil lave opgaven for 200 i timen og bare skal tjene "lidt", men det er altså i mine øjne useriøst! Hvis man som freelancer ikke kan tage mere end en 2-300 i timen, så har man et problem og er måske ikke "god nok" siden man bliver nødt til udelukkende at konkurrere på prisen! Prøv lige at regne efter hvad der er tilbage når man selv skal:

- sælge sig selv (og derfor ikke kan fakturere timer i denne tid)

- selv skal spare op til pension

- selv skal betale sin ferie

Så hvad er pointen på indlægget?! Tjah..

• Lav en krav spec og find ud af præcist hvad du gerne vil have. Få evt. hjælp til dette. 
  • Find en leverandør som giver dig en god mavefornemmelse og ikke bare den billigste

Find selv på flere konklussioner og følg med i julekalenderen igen i morgen Smile

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)