En programmør (Ikke en CMS udbyder) vil typisk tage udgangspunkt i en Open Source (Gratis software) og så modificere efter dine specifikationer.
Om han udvikler det på sit eget domaine eller dit, går ud på ét. du modtager al koden og så er det dit.
En open source CMS (Context management Solution) kan frit downloades og modificeres til eget brug og tager en time at installerer. Så har du en fuld funktionsdygtig webShop eller andet. Men så skal den lige designes med grafik, logo og opstilling. Hvilket kan tage lang tid for en programmør, alt efter hvad du kræver, men koden kan flyttes.
En CMS udbyder vil typisk sige 3000-10000 kr for det første oplæg du kommer med og derefter forlange 1200-1500 pr. time i udvikling for nye tiltag- eller ønsker. Og du kan ikke få udleveret koden, da den er integreret i deres eget system.
Du kan kopiere designet men ikke funktionaliteten.
Der skal vel også et betalings modul til. Og der har en CMS udbyder som DanaWeb en fordel. De har det allerede klart og skal bare trykke på nogle knapper. En Programmør skal lave en del ekstra arbejde med at få dette op at køre. Men så er det også dig som styre det.
Hvis jeg skulle anbefale en fremgangsmåde med en ny hjemmeside og ikke kender meget til programmering og skal holde mig til et budget. Ville jeg helt klart læne mig op af DanaWeb eller en anden CMS løsning og starte billigt op og betale hvad det koster for nye udvidelser når det bliver nødvendigt.
At hyre en programmør som skal bygge din side op fra starten bliver meget dyrt og så billigere hen ad vejen.
Når og hvis din side tjener gode penge, vil jeg få lavet diverse moduler og ekstra ting af en programmør til de 350.- i timen.
Jeg har gode erfaringer med DanaWeb og de er meget billige hvis du holder dig til de færdiggjorte moduler som de kan tilbyde. Formularer og lign, skal opbygges særskilt efter dit eget design og koster. Deres Abonnement for webhotellet er også rimeligt og du skal ikke tænke på din egen server etc.
Men hvorfor ikke få et tilbud fra specialhosting.dk som jo flittigt rådgiver dig ;-)