Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor så stor prisforskel ??

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht hvilket CMS det bygges på er det jo noget man aftaler fra gang til gang ...

Jeg mener det er en selvfølgelig at kunde har 100% ejerskab til det udviklede når man laver specialopgaver, men det er ikke alle der deler den holdning.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:33

Jeg vil da også forvente at jeg har det fulde ejerskab af mit site og dets indhold og kan flytte det som jeg lyster..

Jeg vil ikke låses fast til et fast sted.. Så ville der nok kunne komme problemer

hvad har i af erfaringer med joomla ??

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:35

FRIIS INVEST:

Jeg vil da også forvente at jeg har det fulde ejerskab af mit site og dets indhold og kan flytte det som jeg lyster..

Det er langt-fra altid en selvfølgelig ... det er en af grundende til at jeg normalt fraråder netop Danaweb som du selv tidligere var inde på.

FRIIS INVEST:

hvad har i af erfaringer med joomla ??

Det afhænger 100% af hvem der sætter det op for dig :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 02:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

En programmør (Ikke en CMS udbyder) vil typisk tage udgangspunkt i en Open Source (Gratis software) og så modificere efter dine specifikationer.

Om han udvikler det på sit eget domaine eller dit, går ud på ét. du modtager al koden og så er det dit.

En open source CMS (Context management Solution) kan frit downloades og modificeres til eget brug og tager en time at installerer. Så har du en fuld funktionsdygtig webShop eller andet. Men så skal den lige designes med grafik, logo og opstilling. Hvilket kan tage lang tid for en programmør, alt efter hvad du kræver, men koden kan flyttes.

En CMS udbyder vil typisk sige 3000-10000 kr for det første oplæg du kommer med og derefter forlange 1200-1500 pr. time i udvikling for nye tiltag- eller ønsker. Og du kan ikke få udleveret koden, da den er integreret i deres eget system.

Du kan kopiere designet men ikke funktionaliteten.

Der skal vel også et betalings modul til. Og der har en CMS udbyder som DanaWeb en fordel. De har det allerede klart og skal bare trykke på nogle knapper. En Programmør skal lave en del ekstra arbejde med at få dette op at køre. Men så er det også dig som styre det.

Hvis jeg skulle anbefale en fremgangsmåde med en ny hjemmeside og ikke kender meget til programmering og skal holde mig til et budget. Ville jeg helt klart læne mig op af DanaWeb eller en anden CMS løsning og starte billigt op og betale hvad det koster for nye udvidelser når det bliver nødvendigt.

At hyre en programmør som skal bygge din side op fra starten bliver meget dyrt og så billigere hen ad vejen.

Når og hvis din side tjener gode penge, vil jeg få lavet diverse moduler og ekstra ting af en programmør til de 350.- i timen.

Jeg har gode erfaringer med DanaWeb og de er meget billige hvis du holder dig til de færdiggjorte moduler som de kan tilbyde. Formularer og lign, skal opbygges særskilt efter dit eget design og koster. Deres Abonnement for webhotellet er også rimeligt og du skal ikke tænke på din egen server etc.

Men hvorfor ikke få et tilbud fra specialhosting.dk som jo flittigt rådgiver dig ;-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:40

Har lige lidt tillægsspørgsmål...

Laver programmøren altid alt teksten og trådene ? Skal jeg regne med det er med i tilbudet ?

Jeg vil gerne have at siden er fuldt ud færdig og klar til mine besøgende når jeg får den så jeg kan bruge min tid på markesføring og ikke selv skal bygge videre på siden..

Iøvrigt synes jeg folk gerne vil presse lidt på, brug mig jeg kan gøre det billigere.. Brug da ikke de dyre, Bryder mig ikke om den holdning...

Specielhosting.dk kunne også godt være et bud ;-) Jeg vil bare gerne have så meget sikkerhed for hvem der skal lave siden og et sted man lige kan smutte ind forbi og se hvordan projektet skrider frem..

Men alle er velkomne til at høre mere om projektet hvis de er seriøse og kan løfte sådan en opgave og få alt det at virke som det skal, samt designet er moderne og kvalitetsrigtigt..

Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:07

Alene søgemaskineoptimerede sider kan varierer væsentlig mere end det. Alle kan sætte en html side op på 3 minutter - og sælge den for 10.000 - nogle 5000  - men hvad er <b>værdien</b> af det? Folk er nødt til at undersøge hvad de køber - og sammenligne med andre produkter. Du kan også få en ny bil for 90.000 kr - og en ny til 6 millioner - de bringer dig begge fra A til B - men har de begge airbags, aircondition, osv osv? 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:13

Fix-it365:

Alene søgemaskineoptimerede sider kan varierer væsentlig mere end det. Alle kan sætte en html side op på 3 minutter - og sælge den for 10.000 - nogle 5000  - men hvad er <b>værdien</b> af det? Folk er nødt til at undersøge hvad de køber - og sammenligne med andre produkter. Du kan også få en ny bil for 90.000 kr - og en ny til 6 millioner - de bringer dig begge fra A til B - men har de begge airbags, aircondition, osv osv? 

jeg kan sagtens følge dig, men synes det er svært og gennemskue alle..

iøvrigt kan den dyre bil også gå istykker...

jeg ved ikke helt alt om hvad jeg skal kigge efter.. nogen råd..

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 10:24

Du skal bare hoppe ud i det. Få eventuelt en aftale om at du ka hoppe fra efter xxx antal ting er kodet. Derved kan du se om du er tilfreds ret hurtigt. Hvis ikke så skip dem.

Du kan lede herfra og til juleaften, spørge om gode råd til dit og dat, men i bund og grund kan du reelt først bedømme noget som helst når du ser og prøver/tester selv.

Husk, alle kan det hele indtil der skal leveres. Men det er først ved levering du ved om det holder vand.

Kan sagtens forstå din skepsis, har selv været i akurart samme situation ;o)

Pøj pøj med det.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:29

Hej Friis

Jeg kan godt forstå du synes det er vanskeligt at vælge, som ikke kender er det helt umuligt at vurdere. Du må bla. kigge på de forskellige udbyders referencer. Stille præcis op hvad siden skal kunne. Også hvor meget tid du selv ønsker at bruge, eller har mulighed for.

For min boligside www.thai-invest fik jeg også tilbud fra 10.000 til 80.000 for ( i mine øjne) det samme arbejde. Jeg valgte at få siden lavet i Thailand til dkk 3.000,-  , og så har de også al vedligehold, osv. osv. til en timeløn på ca. 50 dkk. Sikkert også mange andre lande som kan tilbyde gode løsninger langt billigere end her.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:34

virker din thai-invest side ik ?..

ja der skal klart ses ref og gerne lidt historie om firmaet eller personen..

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)