Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini vindmøller til husstande

Side 1 ud af 7 (64 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg har prøvet at google mini vindmøller, men kan ikke umiddelbart se et sted, hvor disse sælges, udover udlandet?

SKAL man importere for at få en mini vindmølle?

I dette tillfælde, tror i så der er penge i at importere og sælge videre?

Både vertikale vindmøller, og de "normale"?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:02

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 10:04

Hejsa,

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg har fået at vide, at man ikke må have sin egen vindmølle og bruge strømmen selv. Man skal sælge den til el-selskabet, hvorefter man kan købe den tilbage. Som sagt, så må du ikke hænge mig op på det, men hvis det ikke er helt ved siden af tror jeg ikke der er penge i det.

Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08

Kristian Kristensen:

Hejsa,

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg har fået at vide, at man ikke må have sin egen vindmølle og bruge strømmen selv. Man skal sælge den til el-selskabet, hvorefter man kan købe den tilbage. Som sagt, så må du ikke hænge mig op på det, men hvis det ikke er helt ved siden af tror jeg ikke der er penge i det.

Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Jeg aner heller ikke hvad der er sandt i forhold til ovenstående, men det ville umiddelbart virke ulogisk på mig hvis det er sådan det fungerer. Man må jo eksempelvis gerne få sit strømforbrug fra egne solceller. Det nogen så gør, er at sælge overskuddet, dvs. det de ikke selv forbruger, tilbage til elværket. Kan ikke umiddelbart se hvorfor der skulle forskelsbehandles på solcelle- og vindenergi?

De bedste hilsner

Amaris 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 10:12

Jeg er helt enig. Det virker mærkeligt. Jeg siger bare, hvad jeg lærte i de gode gamle folkeskoleår. :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:15

tror måske du kunne undersøge markedet for celler også..de fylder intet og nemmere at montere...

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:25

Jeg er selv meget tæt på at investere en del pegne i et firma de sælger og udvikler de små møller, så jeg kender en smule til problem stillingen.

Problemet er at for at de kan genere strøm nok skal de have en vis størrelse, og det vil sige at man som privat person pt ikke bare må sætte dem op på sit hus. (ligesom du heller ikke bare må smide dit eget vandtårn eller lign på taget) Før der kommer en løsning på det er der ikke marked for det, og selvom det på den lange bane er atraktivt med grøn energi, så skal der altså lidt til før politikerne bare sådan lige tør give alle lov til at smække en grimt monstrom på deres tage. eller i deres haver. 

Det med at du skal sælge strøm er ikke en regl, men har været en økonomisk model mange mindre andelshavere har benyttet sig af hvis de eks har købt 5 % af en vindmølle. (Der er også nogle tekniske grunde i forhold til at gemme strømmen, vi tæner jo ikke mere lys bare fordi det blæser)

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 10:25

De er bare stadig så utroligt dyre?

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 10:36

Altså jeg sys virkelig en vindmølle er et stykke smukt ingeniørkunst!

Den sender også "grønne" signaler, og hvis man har sådan en på taget viser man jo sin bekymring for miljøet?

Men hva så med at sælge et system af enten brændselsceller, eller batterier med, således at strømmen der genereres om natten også kan lagres?

Et sådan system har jeg selv lavet i miniformat: http://www.bricksite.dk/haagendrupindustries?id=261942

Jeg ville nemlig også starte en virksomhed op, der handlede med disse "mere eller mindre" uafhængige systemer.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:26

Smag og behag er forskellig, jeg synes egentlig også de er meget pæne, men der er vist mange der ikke ligefrem syens det pynter.

I forhold til den grønne profil, kræver det jo også en hel del energi at lave (og engang afskaffe) sådan en krabat. Så teknologien skal være temmelig langt fremme før det kan betale sig rent energi mæssigt, den første generation af vindmøller herhjemme "tjente" jo heller aldrig det ind i nergi som det kostede at lave dem og som de efterfølgende fourenede da de skulle kaseres. 

Men det hjælper efterhånden på det. Jeg er ikke tekniker så jeg kan ikke bedømme de uafhængige systemer du har udviklet, men bare fortælle at der er nogle regler der skal på plads først... Men jeg tror også det kan få en stor fremrtid

Side 1 ud af 7 (64 indlæg)