Hov, jeg har vist udtrykt mig forkert. Det er overhovedet ikke min holdning, det var bare lige det bedste eksempel jeg kunne komme på. Jeg er afgjort tilhænger af at folk må leve og dø som de vil. Eksemplet blev brugt for at illustrere min vurdering af hvorfor rygeloven efterfølgende er blevet en succes.
Jeg kan ikke lige overskue at tjekke din påstand efter
Så er vi jo enige, politikere er politikere med deres karriere som formål (surprise). Og så lige den sidste. Jeg skal gerne blankt indrømme at jeg finder EL politikere klart mest troværdige (måske lige bort set fra tossepræsterne fra DF, der er godt nok ikke meget populisme at komme efter!), så den eneste grund til at jeg ikke stemmer i den retning er sådan set forskyldt af noget så banalt som holdninger. Mvh Peder |
Jesper G:Alkohol og rygning er jo helt uskadelige i forhold til religion. Nu vi er igang med at forbyde adfærd på folks private ejendom kunne man da passende inkludere religion. Men så der ikke er tvivl, så er min holdning at man selv bestemmer hos sig selv. På arbejdspladser kan chefen naturligvis fint forbyde rygning, alkohol og religiøse- og politiske tilkendegivelser.
Ifølge dine forestillinger, måske. Men vil dog alligevel vove at påstå, at rygning og alkohol har en mere direkte, skadelig fysisk indvirkning på personer. Religion som sådan er vel ikke farlig, de fleste bygger på næstekærlighed og andre gode forslag. Religion er først farlig, når man insisterer på, at alle skal følge din religion - og din fortolkning af den.
Personligt er jeg nok af den overbevisning, at religiøse mennesker samtidig er en anelse uoplyste, men dem om det. Jeg er ligeglad med, hvad folk tror på - og hvor de tror det. Så længe de ikke pådutter mig samme overtro eller det medfører omkostninger for mig og samfundet som helhed. Burde vel egentlig melde mig ud af folkekirken.