Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbuds Danmark

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
EDIT: Udover naturligvis, at folk på hele det afrikanske kontinent, samt Afghanistan, bør holde op med at ryge hurtigst muligt.

Jeg vil foreslå disse lande indfører rygeforbud på arbejdspladserne og advarsler på cigarretpakker. Derudover skal de inddrage bevillinger og hæve alkoholafgifterne. Så skal du bare se deres levestandard 'ryge' i vejret...  

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper G:
Hvis en virksomhed skaber et job er det i udgangspunktet virksomheden selv der bestemmer vilkårene - og ikke de lønmodtagere som kunne tænkes at besætte stillingen.

Det er ikke lønmodtagerne, der har besluttet rygeforbuddet. Det er Folketinget. Absurd, at du mener en virksomhed selv bestemmer vilkårene. Så er det da slut med at betale skat, feriepenge, indførsel af 50 timers arbejdsuger osv. osv. Naturligvis skal der være regler.

Jesper G:
Du fokuserer udelukkende på røg og bruger sundhed som en løftestang.

Ja, min indgangsvinkel til denne debat var røg. Der blev sagt i en anden post, at ingen elskede rygeloven (eller noget i den stil). Det er helt forkert - og det, jeg kommenterede på.

Jesper G:
Min liste over levestandard viser at rygeforbud og alkoholforbud ikke skaber den længste levealder

Din liste viser da intet i den retning! Det er en liste, over gennemsnitsalderen i 225 lande - der står da ikke noget om baggrunden for levealderen.

Jesper G:
Dine eksempler er meget opfundne, så jeg synes ikke jeg vil kommentere på dem. At man skulle indføres rygemulighed i fælles kontormiljøer der før var røgfri ser jeg som urealistisk.

Mindes ikke, jeg har skrevet før eller efter rygeforbud? Men i din verden, så burde ejeren af kontormiljøet jo selv bestemme.

Jesper G:
Det er værtshusejeren der finansierer staten og staten er til for ham.

Staten er til for værtshusejeren? ...what? Det er en af de mere absurde udtalelser (efter min mening).

Jesper G:
Hvis værtshusejeren beslutter der må ryges på hans ejendom vil du bruge Big Mother til at fratage ham hans levebrød. Hvorfor - som en 'hævn'?

Det har ikke noget med hævn at gøre, så ved ikke, hvor du har det fra.

Jesper G:
Hvorfor holder du dig bare ikke væk fra det pågældende værtshus?

Hvorfor går du ikke bare udenfor og ryger? Du får det til at lyde som om, det kun var enkelte steder, hvor der blev røget en enkelt cigaret. Før rygeforbuddet var det vist meget få steder, hvor man kunne gå hen uden røg, så reelt var der ingen muligheder. Jeg var der naturligvis alligevel, men som jeg indledte min indtræden i tråden, så er jeg meget glad for, at det nu er muligt at undgå røg, hvis man gerne vil i byen med vennerne. Jeg er bestemt ikke fanatisk anti-ryger - men derfor kan jeg vel godt glæde mig over de forbedringer, der sker?

Anyways, jeg tror, jeg melder mig ud af tråden igen. Smile

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Anyways, jeg tror, jeg melder mig ud af tråden igen. Smile

Gør du bare det. Vi når vist ikke videre hvis du finder det 'absurd' med frivillige aftaler. Jeg tror arbejdsmarkedets partnere bliver kede af at høre det er lovgivning der forhindrer "50 timers arbejdsuge". 

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er flot, at du fik så meget ud af mit indlæg.

Her er et par stykker mere omkring forbud:

http://www.amino.dk/forums/p/66928/415759.aspx#415759

http://www.amino.dk/forums/p/66847/415250.aspx#415250

Og så farvel...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Ja, det er flot, at du fik så meget ud af mit indlæg.

Og så farvel...

Tja. Du lægger en lort i poolen og forsvinder. Hvorfor skulle jeg svare eller følge linksne? Hvordan mon ferie overhovedet er opstået? Er det mon lovgivning?

Men farvel da.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 51
Fra  DampShop.dk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nemt at være ryger i dag, det kan man vidst blive enig om uanset hvad.

Hvad synes man om forbuddet og så videre

Tjek denne undersøgelse! Jeg synes det kunne være spændende at se den generelle danskers holdning

http://www.dampshop.dk/pages/hvad-mener-danskerne-om-e-cigaretter

Find billige e-cigaretter hos DampShop.dk

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det en halvgammel traad du hiver frem, men "sjovt" at laese den igen, da det desvaerre ikke blevet mere frit for den enkelte siden 2009!

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min mor er oppe i årene og er kommet i den alder, hvor hun skal besøge lægen lidt oftere end tidligere. Men det vil hun ikke. Og hvorfor ikke?

Jo, fordi hun er ryger, og hun vil ikke risikere at skulle indlægges på et hospital, hvor hun ikke kan få lov til at ryge! Derfor gav min søn hende en e-cigaret i julegave, så hun dels kan ryge sammen med os astmatiske ikke-rygere, dels kan lade sig indlægge, hvis hun får behov for det.

Derfor blev jeg lidt frustreret, da jeg for nylig så i fjernsynet, at man ikke længere må bruge e-cigaretter på landets hospitaler. Grunden er, at man endnu ikke har bevist, at vanddampen, der kommer ud af e-cigaretten, er uskadelig. (Man har så heller absolut ingen beviser på, at røgen er skadelig!)

Derudover sagde de også, at rygende voksne med e-cigaretter var dårlige rollemodeller for børn. Men hvor mange børn er der lige på de almindelige afdelinger på et sygehus? For min skyld må de da gerne forbyde e-cigaretter på børneafdelingerne af den grund, men hvorfor på resten af sygehuset?

Sidste grund var nok den egentlige grund, gætter jeg på. E-cigaretterne giver nemlig i dag anledning til mange konflikter, fordi de bliver forvekslet med almindelige cigaretter. Men - suk - hvor svært er det lige at tvære et smil på, inden man spørger, om cigaretten patienten pulser på, er en e-cigaret?

Fra Orehoved
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Hellmansunivers Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er fuldstændig enig. Vi har fået skabt et forbuds- og kontrolsamfund her i Danmark. Og det fortsætter desværre. Og ja det skete også under den forrige regering, som liberal kæmper jeg for at vi får mere frihed til eget liv, mindre indblanding i alt fra det offentlige, ja for den sektor har vokset sig gigantisk, netop på grund af kontrol og at ville styre alt for danskerne.

Hvordan får vi stoppet det så vi igen kan få et samfund hvor det er god latin at tage vare på sig selv, at leve det liv vi ønsker med ansvar for at være borger i et demokrati der har så mange muligheder for at være et godt sted at leve.   

Med den nuværende regering bliver det kun værre hver dag desværre.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt dansk-agtigt at sidde og tude over det man selv har været med til at skabe...... selvfølgelig undtaget jer som har kommenteret i tråden :)

You reap as you sow. Jeg kan da give det råd, som jeg selv fik, at kunne jeg ikke lide lugten i bageriet, kunne jeg skride.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)