Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbuds Danmark

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg kan huske i 90,erne hvor vi sad og grinte lidt at svenskerne og forbuds Sverige. Smilet er sku stivnet en del de senere år hvor de såkaldte Eksperter dag ud og dag ind kommer med nye "epokegørende" undersøgelser. Den ene dag er det cigaretter, så er det fedt og andre usunde madvarer, sukker, motion, TV/PC-brug , og nu idag har genierne så fundet ud af at det er SKADELIGT at drikke for meget så vi må hellere lukke værtshuse og cafeer. Hvem sætter disse idiotiske undersøgelser igang, finansieret af vore egne surt betalte skattekroner, enhver ved da at overdrevet brug af stimulerende midler af den ene eller anden art ikke er sundt, det behøver vi ikke dyre undersøgelser for at vise. Alt med måde som det hedder.

Jeg er så træt af dette Overformynderi, som skal diktere hvad der er rigtigt og forkert, hvad vi må og ikke må. Hvad blev der af selvbestemmelse - vi er vores egen lykkes smed , osv. osv , og så under en borgerlig regering... Hvordan skal det så ikke blive hvis "de røde" kommer til magten.

Når jeg læser nyhederne får jeg fornemmelsen af at dette bakkes op af størsteparten af befolkningen, og det snart kun er mig der er ved at kaste op over disse selvretfærdige, bedrevidende, kommunalansatte.

Hvad siger i andre derude ? På en ellers super flot dag .

Mvh

Jesper Laugesen

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tja, det begynder at virke en lille smule som om politikerne er ved at fratage den almene dansker selvbestemmelsesret. Ud over at de vil bestemme hvor lang tid vi skal leve (med djævelens vold og magt) så er de også så småt begyndt at omfavne hvordan befolkningen skal gå klædt, de dikterer hvordan universiteterne skal ligge deres forskningsstrategier, hvad med ønsket om (fra Pia K) at politikerne skal dikterer hvad der er nu er kunst, mikroadministrationen af offentlige ansatte, etc.

Den liberale regering begynder at se mig en lille smule totalitær ud på en farlig masse områder.

Så din spændende påstand om; at de røde vil gøre det værre end vores nuværende regering:

Jeg må sige at jeg ikke helt er overbevist om at "de røde" vil fjerne flere friheder end den nuværende regering (kan man overhovedet forstille sig at der bliver fjerne flere frihedsrettigheder samtidig med at man stadig med en hvis retfærdighed kan kalde Danmark for et demokrati?).

Om ikke andet, så så vi overhovedet ikke indskrænkelser af den karakter under Nyrup i 90'erne overhovedet og som sagt så kan jeg ikke rigtig forestille mig at det skulle kunne bliver værre end det er nu.

Mvh Peder

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peder

Det med " de røde"  var nu egentlig heller ikke det primære i indlæget, jeg tænker bare at netop en liberalistisk regering burde gå ind for mest mulig personlig frihed. Og du har ret - der er mange andre områder som forsøges dikteret.

Trist udvikling.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha Jesper,

Det kan hurtigt blive til Pandoras æske denne tråd. Frihed, selvbestemmelse mv. ja det kan være en god ting, men er vi så også selv klar til at tage ansvar?.

Blot for at relatere lidt til din egen branche? Hvorfor så mange regler og afgifter? Lad dog folk æde alt det slik og chips de vil. Skyl det ned med et par colaer og nogle cigaretter! Det er jo dit liv..... Problemet kommer så når når overvægt, hjerte- og karsygedomme og diabetis eksempelvis opstår. Er det så dig der betaler hele udgiften? Nej det er fællesskabets kasse.....  Jeg synes det er foruroligende at når en dansk læge fortæller mig, at 80 % af hans arbejde relaterer sig til livsstilsygedomme...

Uanset hvordan man vender og drejer det vil regler aldrig gøre alle tilfreds. Frihed under ansvar er vist et af de slogans som de borgerlige har anvendt tidligere.... Det synes jeg er ganske rammende.

Henrik

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Jeg tænkte nok at en ville kæde dette sammen med et af mine firmaer, men det har nu intet med mine holdninger at gøre, og fjerner fokus på problemet, som netop  bla.er  frihed under ansvar.

Det kan man vel næppe kalde forbud som popper op i en lind strøm.

Selvfølgelig har vore handlinger konsekvenser, og vi bidrager alle til dette, ligesom vi bidrager til mange ande ting i fællesskabet/demokratiet som vi ikke nødvendigvis er enige i. Jeg foretrækker til enhver tid større personlig frihed til trods for de fejl vi laver, fremfor en række eksperter som dikterer hvad der er rigtigt og forkert. Hvor langt skal vi så gå af ensretningens vej før de er tilfredse?

mvh

jesper

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Som sagt er det Pandoras æske vi kan tage fat på her. Jeg er enig med at problemet er langt mere vidtgående end salg af slik. Eksemplet kom bare let til mig, da jeg som sagt lige havde diskuteret livvstilssygedomme med en dansk læge hernede.

Jeg tror ikke at vi to bliver uenige om ønsket om mere frihed.  Det vrimler med smagsdommere og eksperter som alle har en mening om hvad vi bør gøre. Det er her det overtager overhånd. Som Peder nævnte - en Pia som begynder at sætte grænser for hvad der er kunst mv.

Problemet er at der hvor vi gerne vil have mere frihed så er der en anden gruppe som vil mene af den frihed som vi har fået begrænser deres. Det er svært at opnå konsensus i et samfund med så mange forskellige interesser at tage hensyn til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100% enig med Jesper

Det er ALT for latterligt med alle de undersøgelser og forbud. Rygeloven er et glimrende eksempel. Der fratager man ejeren af virksomheden (baren) muligheden for at bestemme om han vil give sine gæster mulighed for at ryge i hans virksomhed. Og før rygeforbuddet, var der jo stadig MASSER af steder hvor man ikke måtte ryge, netop fordi der er mange der ønsker ikke-ryger steder vil der også være et marked for det. Det er helt naturlig udbud og efterspørgsel.

Nu vil man også forbyde burkaer, fordi det undertrykker kvinder. Men hvis der er noget som er menneskeundertrykkende, så er det da at fratage folk retten til selv at vælge deres påklædning. Jeg synes helt klart at Danmark er på vej ned ad den gale vej og inden for love og reguleringer, og jeg tror det ender RIGTIG galt.

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også skynde mig at tilslutte mig Jesper.

Forleden læste jeg om en sønderjysk politiker som ville have politisk indgreb mod de lave priser på blandt andet Marsbarer på den anden side af grænsen.

Helt ærligt ! At manden i den grad mangler rygrad og ikke kan holde fingrene fra chokolade og andet slik , så han nu er blevet flomme fed, skal vel ikke gå ud over den del af befolkningen som sagtens kan vise mådehold?

Eller skal det?

LarsQ.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Blot for at relatere lidt til din egen branche? Hvorfor så mange regler og afgifter? Lad dog folk æde alt det slik og chips de vil. Skyl det ned med et par colaer og nogle cigaretter! Det er jo dit liv.....

Ja - jeg ser intet alternativ.

Henrik Krogh:
Problemet kommer så når når overvægt, hjerte- og karsygedomme og diabetis eksempelvis opstår. Er det så dig der betaler hele udgiften? Nej det er fællesskabets kasse.....  

Det er vel heri problemet består.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Malte!

Undskyld hvis jeg skyder forbi - men det er efterhånden længe siden jeg har været i Danmark og min nyhedsstrøm begrænser sig til internettet... Rygeloven som var så forhadt synes jeg lige har set at det en lov som "folket" har taget til sig?  Er den ikke et eksempel på staten bedre vide - og nu hvor man har set effekten er "alle" glade??

Jeg er iøvrigt ikke uenig med dig men undrer mig bare over at der er sket en så stort holdningsskifte....

Henrik

 

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)