Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

YouTube Tester 1.024 forskellige forsider og fik 15% flere signups med GWO

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Alt ovenstående har med multivariant testing at gøre. Jeg har ikke kigget nærmere på hvordan de håndterer A/B testing endnu, men tilsyneladende er det fortsat med unikke URL'er som varianter og det er jeg bestemt ikke vild med!

Jeg kan ihvertfald røbe, at Silverstripe (der i øvrigt er er udmærket CMS) suger MAX i forhold til MVT, så der er man som udgangspunkt bundet til A/B-test...

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:56

Hej Mikkel

Da jeg umiddelbart læste om det, synes jeg at multivariant testing var relativt, uinteressant ud fra et integrationsperspektiv. Dels kan sætte på stortset alle shopløsninger, men de er også begrænset til at lave indholdsudskiftningstests på enkelte sider, ændrering i stylesheet, layout m.m. er synes jeg ikke det virker så egnet til.

A-B split delen, var helt klart mere spændende, her kan vi lave vores shopsystemer, så man nemt kan producere to versioner af en side, og så kan google klare hele hypotese prøvningsdelen.

Det er relativt nemt at løse problemet med de unikke url'er, det man gør er holde styr på de aktuelle versioner, via session variable. Så når en bruger besøger en side med splittest, så køres splittest scriptet første gang og der redirectes til en af de to test url'er denne url, sætter en session variable for om det er version a eller b, der skal vises, så redirectes tilbage til den url, som brugeren oprindeligt forespurgte, men den gang ved shopsystemet hvilken version der skal vises.
Hvis det f.eks. er en test der gælder hele sitet, som f.eks. udskiftning af topbanneret, så skal tricket kun udføres første gang man besøger sitet. Faktisk vil tricket kun skulle udføres maks. en gang pr. test pr. besøgende.

Umiddelbart, burde dette gøre at den almindelige besøgende aldrig bemærker splittesten, eller ser de forskellige url'er, der burde ikke være duplicate content problemer, da det er samme url der vises forskellige versioner for, faktisk kan jeg ikke rigtigt se nogle ulemper ved løsningen, andet det dobbelte redirect, men det er en minor, bare der er den defaulter til version a, hvis js ikke understøttes. Jeg tænkte lidt på om google ville se det som et forsøg på snyd, det tror jeg ikke, men det er ude for mit ekspert område, hvad siger du ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:09

Boysen:

Har I overvejet GWO til Redpitt? Eller måske kan det allerede bruges til systemet?

Ingen af vores kunder har bedt om det endnu - men det ville da være helt logisk for os at indbygge en let måde at styre det på.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:27

Lundsby, du glemmer, at scriptet på de forskellige URL-varianter skal eksekveres i browseren - du kan ikke bare redirecte siden server side, så trackes den jo ikke :)

Jeg synes ikke det lyder som den mest elegante løsning...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:04

Mikkel deMib Svendsen:
Lundsby, du glemmer, at scriptet på de forskellige URL-varianter skal eksekveres i browseren - du kan ikke bare redirecte siden server side, så trackes den jo ikke :)

Det har du ret i, men det kan løses trivielt ved at lade den side der redirectes til inkluderer scriptet. Det eneste der skal til er en session variabel der fortæller om scriptet er kørt eller ej.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg synes ikke det lyder som den mest elegante løsning...

Såvidt jeg kan se er der ikke nogle ulemper for den besøgende og jeg tror også den er okay overfor søgemaskinerne, men her er jeg ingen ekspert.

Umiddelbart vil den også være rigtigt hurtig for os at implementerer formendligt under 2 dage.

Men hvis du kan finde på en mere elegant løsning, så vil jeg meget gerne hører den ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:55

Jeg må indledningsvis stemme i med, at det er et super godt indlæg - og så vil jeg takke for linket og omtalen af min Website Optimizer introduktion.

Mht det med at split-teste priser, så er jeg ikke 100% sikker på at det er ulovligt i Danmark, men mener at have hørt det. Man må derimod godt teste en side med produkt A til 99,- og en anden side med 2 x A til 178,-. Sådan som jeg har forstået lovgivningen. Så det er nok måden at gøre dét på.

Lundsby, det lyder eddermanme lækkert, at I shop shop-udbyder er klar til at tilbyde GWO. Jeg er overbevist om, at det bliver en gigantisk fordel over konkurrenterne (omend jeg forventer, at alle shop-platforme snart tilbyder integreret GWO).

Mht at teste på stylesheets, så har jeg testet det og det kan sagtens lade sig gøre. Hvis man læser deres Techie Guide, så er man i stand til væsentligt mere end "bare" deres A/B og multivariate test.

Jeg savnede dog et link i Wikien: gwotricks.com - det er siden, man besøger, når man vil lave nogle ekstraordinære tricks med GWO. Jeg har derfor tilføjet det til din i forvejen suveræne wiki-artikel. Håber, det er i orden.

Bedste hilsner

Molvins

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:12
super tilføjelse og indlæg Molvins. Det er dejligt at se debatten komme igang. Vi har brug for mange flere starter med at teste deres tiltag så de kan blive meget klogere på hvad der netop tjener penge i deres shop. Jeg vil så lige sige at MAGENTO som platform i en 3 - 4 mdr. Har tilbudt integration med GWO på landing. Det ville dog være fedt at andre udbydere begyndte at tænke i test og analyse baner.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 18:04
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)