Der er ikke noget let svar. De fleste (undertegnede inkl.) kender langt fra alle shops. Min favoritshop er ikke favorit blandt alle, men favorit mellem de par stykker jeg rent faktisk har kendskab til ;-)
du er i gang med det rigtige. Læse, spørge og læse. Her er noget mere læsning:
http://www.magentocommerce.com/blog/comments/what-are-your-favorite-ecommerce-sites/ og der er masser af andre tråde. Så må du i gang med at kigge demoer bagefter.
Det er selvfølgelg bedst, hvis du har nogle krav til mere end brugervenlighed, så listen kan gøres noget kortere. Fx.
- skal eksistere dansk betalingsmodul
- skal kunne trække data fra fx. Concorde/C5 og skal det eksisterende lager opdateres
- skal være i php, .net, database af typen det ene eller det andet
Noget af de vigtigste begrænsninger, jeg er ramlet i, er momsregler. Skal man kunne sælge både med og uden moms? Der er den regel, at indenfor EU skal udenlandske virksomheder kunne købe uden moms! Av... den er der ikke mange systemer der tager hånd om.
--
Af de shops jeg har set, synes jeg godt om brugergrænsefladen på Magento. Den er ikke spor simpel mht. antaller af knapper og felter, der skal fyldes noget i, men er til gengæld lækker og indbydende og alt er struktureret ganske godt i admindelen. Men, den er tung at afvikle med alt alt alt for mange serverkald. Folk fra USA vil nok ikke synes det er sjovt at tilgå en Magentoshop i Danmark og omvendt.
- det er måske nok det bedste bud jeg lige kan komme med, hvis det skal være billigt (kun hostingpris) og du ellers kan følge en vejledning til opsætning eller købe 1 times hjælp til den del.
Skal shoppen trække data fra C5, så er ChainBox en god løsning, som arbejder med livedata fra C5 og præsentere dem direkte ind i CMS'et Umbraco. Her må du nok købe dig til hjælp, og ChanBox koster desuden penge.
Skal du bare billigt i gang og er det ok med begrænsede mulighed for udvidelser, så er DanDomain et fint sted at starte, men højere driftsudgifter. Jeg har ikke brugt det selv, men vi har da et par kunder, der er glade for det, altså må det være forholdsvist brugervenligt. Du kan vist klare det meste selv uden at købe dig til hjælp.
Er det noget med at kunne tilmelde sig seminarer på givne dage med givne pladser pænt vist i kalender mm. så er TYPO3 og alle dens moduler et rent slaraffenland at søge rundt i. Men her kommer du nok ikke udenom at købe dig til hjælp.
Skriv, hvad du ender med at vælge.