Som belønning til dem der bruger meget tid på at hjælpe andre, og dermed meget tid på Amino... Hvilket vel er fair nok et eller andet sted... |
Hvad gør man ikke for lidt karma Glenn ;o) Skylder forresten også dig en tak!
Som belønning til dem der bruger meget tid på at hjælpe andre, og dermed meget tid på Amino... Hvilket vel er fair nok et eller andet sted... |
Hvad gør man ikke for lidt karma Glenn ;o) Skylder forresten også dig en tak! |
Good point, Fashion. Men jeg tænker, jeg føler mig mere værdsat af et "tak" fra den jeg hjælper, end et karma-point. Jeg tror ikke på, at du, Fashion, vil spille en mindre rolle på Amino, hvis du ingen karma fik. Det samme gælder for mange af de andre som er meget aktive på Amino. Men måske gætter jeg forkert. Hvis jeg gør, handler det så ikke om grådighed - jeg giver, derfor fortjerner jeg også mere karma ?? Jeg ved godt, at jeg udfordre |
Er skam helt enig. Tak eller andet i samme retning er meget mere værd. Men for en udefrakommende kan point eller et andet system, bevise hvem der er aktiv og evt i hvilke kategorier. Derfor er jeg helt klart mere tilhænger af evt 1 point system pr indlæg, da det er nemt at forholde sig til for alle... Og du har så meget ret. Amino-karma point er ik grunden til man er her. Man kan så sige, at et point system giver en eksponering, som er lidt værd. Men det er jo blot en sidegevindst... Hvis man sidder herinde for at jagte værdiløse points, så er min påstand at tiden kunne bruges mere konstruktivt! Man skal være her fordi man har spørgsmål, eller overskud til at hjælpe andre... Og selvfølgelig netværke! |
Nu skrev jeg ingen steder at man skulle gå efter points, blot at de var en ekstra eksponering og i nogle kategorier værdifulde som guideline for, hvem der har ekspertise osv... Igen points gives kun hvis man er aktiv. Og ingen besidder viden indenfor alle områder, for så havde vi nok travlt med at opfinde en udødelighedskur... ;D
|
Ja eller hvis man har deltaget herinde gennem flere år ;o) |
Hvilket så igen understreger at man er aktiv... |
Den var dyr - den omgang. Jeg har været med fra starten på Amino, men er skåret tilbage til under 10.000 point. Det er da vist meget godt, de ikke har handelsværdi, for så ville det være lige så slemt som at have aktier ;-) |
Haha, det eneste der har formået at støde mig omkring karmapoint indtil nu, var da John138 (som de fleste herinde nok kender), på få dage formåede at overhale mig i point og indenfor en uges tid mere fordoble dem, på hans utallige "har du msn?" posts. Og at jeg har taget anstød af det er endda groft sagt, det har nærmere blot givet mig anledning til at tænke at systemet vist ikke fungerede helt optimalt ;) Så jeg er sikker på at en revurdering af systemet er en god idé. Det ser dog heldigvis ud til at folk er meget modne omkring det herinde, som med alt andet. Jeg har set folk gå fuldstændig op i sømmene over karmapoint på andre communities og der burde være bedre ting at bruge sin tid og energi på. Noget af det der gør Amino så værdifuldt for mig, er netop at folk herinde i høj grad er langt mere rare og saglige at omgås end alle andre steder på nettet jeg har opholdt mig indtil nu. Og det gælder både for dem med tonsvis af karmapoint, dem der stort set ingen har og alle midt i mellem.
De bedste hilsner Amaris |