Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis reklame på wikipedia

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 10 person

Hej Wiki sms group. 

Nu siger du at 999,- er et administrativt gebyr for opsætning af annoncen. ok - fair nok- det vil sige det ikke er prisen for produktet men kun den omkostning i har til at sætte annoncen op. 

Med andre ord - I tager 999 for opsætningen af 90 tegn?

Hvor på strandvejen bor jeres tekstforfatter? - har i evt. overvejet at finde en der kunne gøre det for mindre, jeg mener... der er sikkert mere end et par AMINOer der vil gøre det for en brøkdel af den pris, og stadigt tjene rigtigt, rigtigt godt på det?

come-on kald nu spaden for en spade, og lad være med at prøve at gemme dig bag ordene. 

Annonceprisen for at komme med i de 90 nederste tegn i sms'en er altså 999 kroner, og i vil ikke garantere nogensomhelst form for antal visninger. Undskyld mig, men det synes jeg er meget useriøst. 

-Karsten 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 7 person

Hej Wiki sms group. 

Nu siger du at 999,- er et administrativt gebyr for opsætning af annoncen. ok - fair nok- det vil sige det ikke er prisen for produktet men kun den omkostning i har til at sætte annoncen op. 

Med andre ord - I tager 999 for opsætningen af 90 tegn?

Ja det er rigtigt vi tager 999,- for opsætning.

Hvor seriøst eller useriøst det er kommer vel an på mængden af arbejde der er forbundet med at lave opsætningen og den tid der bruges sammen med kunden ud over dette.

Det er klart at vi ikke kan give nogen garanti for en service der ikke er startet, vi kan dog give et ret præcist gæt ud fra en masse eksterne elementer. Disse siger ca 150.000 visninger.

Så kan du  jo selv vælge om det er 999 ,- værd i opsætning.

hvis ja så send os en mail, hvis nej så er du velkommen til at takke nej.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 16:05

Hej Wiki Sms

Jeg kunne principielt være ligeglad med om ombudsmanden kommer efter jer pga. jeres markedsføring og i får en stor bøde for dette. Du har også ret i at i har omkostninger forbundet med at drive jeres forretning - hvem har ikke det. 

Tankegangen om bare at prissætte en ydelse som reklamering efter jeres omkostninger + det overskud i gerne vil have, er for mig helt og holdent forkert. Ikke forkert for jer, fordi i skal jo betale for jeres biler i England (selvom de er dejligt billige) - men for jeres kunder - dem i gerne vil sælge det her til. 

At jeg kalder det her useriøst er jo nok fordi enhver der kender reklame/annoncørbranchen ved at et sådan produkt vil fejle ved alle bureauer og seriøse firmaer, ikke pga. prisen - men pga. den manglende fokus på at måle, dokumentere og leverer effekt. 

Det er meget udbredt i branchen at det er annoncestedets ansvar og pligt at sørge for at virke troværdig, og dette gøres igennem målrettet at kunne dokumentere mediets formåen, og indtil man kan dokumentere effekten, investere man i sine kompetencer i form at billige priser og en fast kommunikation om formålet. 

At jeg så kan se, i aldrig ville få et ben til jorden med dette "tilbud" hos de serøise spillere, kan jeg jo kun frygte at de der måske ikke har den vilde erfaring indenfor medier og markedsføring kun tænker på ideen i konceptet (hvilket jeg på intet tidspunkt har anset for dårligt) og hiver derfor 999 kroner op af lommen der via Adwords kunne have skabt en dokumenteret meromsætning. I bedste fald leverer i produktet som i lover, og kunden er glad... i værste fald det modsatte. 

Hvem skal betale for den risiko - JER - eller jeres KUNDER?

Jeg tror godt jeg har gjort det klart hvem JEG synes skal påtage sig den risiko.

-Karsten

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 16:17

Det er klart at vi ikke kan give nogen garanti for en service der ikke er startet, vi kan dog give et ret præcist gæt ud fra en masse eksterne elementer. Disse siger ca 150.000 visninger.

Nej det er ikke klart. Lad være med pådrage jeres kunder en risiko som i ikke selv er villige til at løbe. Så lad være med at være så ambitiøse i starten. Hvis i mener jeres estimat på 150.000 visninger er reelt (hvilket i jo mener siden i siger det er et ret præcist gæt) så tag 20.000 fra og kald det unøjagtighed. 

Med 130.000 visninger og 999 pr opsætning, kunne man evt. sige i maks tager 5 kunder ind, derved kan i jo så garantere hver kunde 26.000 visninger på SMS-'en hvorved i har en omsætning i jeres "testfase" på 5.000 kroner ALENE fra annoncerne - dertil kommer prisen i får ind fra de 130.000 der har sendt en sms.

I den sammenhæng ville jeg jo mene at de der sender SMSerne levere mange gange flere kroner til jeres virksomhed, og 1 krone mere i pris pr sms ville så give 130.000 flere kroner i kassen. Tænk hvor mange annoncer i skal have bøvl med at opsætte til de kroner... Nå men tilbage.

Så kan i kommunikativt gå ud og garantere 26.000 visninger, og kunderne kan så regne på at det så koster 3,8 øre pr visning, eller 38 kroner pr. 1000 visninger (CPM). Derved kan de sammenligne med de priser de ser fra andre online medier, der normalt afregner i CPM, og måske ser det som en gylden mulighed for at teste om jeres medie nu er forsøget værd kontra en Adwords kampagne eller andet. 

Så har i lige pludselig en potentiel WIN-WIN situation, kontra det andet som i bedste fald er det, i værste fald ikke er det. 

-Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til at starte med så er annoncering ikke vores hoved eller kerne produkt og ikke her vi skal tjene vores penge.

Dette tilbud er ikke det tilbud der eventuelt vil blive præsenteret for reklame virksomheder eller kunder i fremtiden. Vi vil blandt andet bruge data fra 2009 til analyse samt gøre folk opmærksomme på at der kan laves reklame på vores produkt.

Det er på baggrund af dette at prisen er sat som den er, hvilket vi mener er yderst billigt. Specielt hvis du sammenligner med andre der tilbyder sms reklamer.

Angående dokumenteret effekt så ligger der faktisk dokumenteret effekt på at sms reklamer kan øge salg med op til 20% hvis reklamen laves rigtigt. Dette kan eksempelvis være at kunde viser sms beskeden i butikken og opnår en rabat, eller ved at modtage en rabat kode der kan bruges online. På denne måde kan ejer af butikken også personligt mærke effekten direkte og faktisk mere præcist måle sin konvertering en med både adwords og facebook da man ved 100% hver gang man har lavet et salg og hvor det kommer fra.

Jeg kan godt se hvor du vil hen med dit indlæg, men det er slet ikke de ting vi lægger op til med denne tråd. Vi gør bare opmærksom på at vi her i opstarten har det vi mener er et super godt tilbud med fuld reklame visning resten af året mod betaling for opsætning.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Karsten jeg er glad for dine inputs og vil have dem i tankerne. Men vi har valgt at gøre det på denne måde, din mening om produktet og måden vi gør det på er du helt i ret til.

Og de "småpenge" der kommer ind på disse reklamer er ikke engang med i vores budget beregninger, det er udelukkende for at hente data og gøre opmærksom på at der kan købes reklame.

Som jeg også sagde tidligere vil vores tilbud ikke se sådan ud efter 2009. Her vil det ligne meget mere det du snakker om. Det er dog ikke sådan det vil være i vores opstarts fase resten af året.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 16:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

wiki sms group:
Med hensyn til antallet af visninger så forventer 150.000 visninger resten af 2009. Dette tal er lavet på baggrund af tests, konkurrenter og partner aftaler med danske virksomheder der gør dette til et yderst realistisk mål.

Måske du skulle tage ved lære af andres fejl, ved eksempelvis at læse lidt om Enron.. Du kan ikke sælge reklameplads for dit produkt, udfra forventede brugere i 2009. Hvor mange nuværende brugere du har d.d. er det mest interessante for en mulig annoncør, hvilket er hvor mange??

De udgifter / tid det måtte kræve at få funktionen i gang, kaldes også investering. Dvs. få wiki sms i gang og testet, inden i tager penge for noget som helst..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 16:28

Hej Wiki group

Og de "småpenge" der kommer ind på disse reklamer er ikke engang med i vores budget beregninger, det er udelukkende for at hente data og gøre opmærksom på at der kan købes reklame.

Hej, det er jeg glad for at høre - så slet dem helt, og se en masse AMIINOER stå i kø, eller sæt den på 99,- eller noget andet symbolsk. Det kan godt være at det er et lavt beløb for jer, og slet ikke er med i jeres budget, men tænk nu lidt mindre på jer selv, og mere på jeres kunder.

999,- er potentielt MANGE penge for en annoncør, og der skal trods alt sælges varer for min det beløb før i har en glad kunde, og derved kan fortælle den gode historie. Tænk nu på markedet i prøver at lave en hybrid til, der er altså ikke meget forretningside i ikke at tænke på det, hvis det er rigtigt at det ikke har nogen relevans for jeres produkt, hvilket det jo heller ikke har set med de øjne i forventer 150.000 SMS'er til 5kr stykket vil blive leveret. 

-Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan godt se din point og vil have det i tankerne hvis vi laver en amino pakke til et beløb der kan "sluges" Måske en ret god ide da vi som sagt ikke er ude efter penge men reklamer. VI vil dog stadig gerne være sikre på at vi ikke sidder og atbejder gratis Wink

PS.

Der er mulighed for ubegrænset adgang til wiki sms leksikon til alm sms taks hvis man har medlemsskab Så der kan ikke beregnes en omsætning på 5,- pr sms.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46

wiki sms group:
VI vil dog stadig gerne være sikre på at vi ikke sidder og atbejder gratis Wink

Så er et arbejde hos kommunen nok mere noget for dig. At være selvstændig er ingen garanti for at tjene penge, mange arbejder ved siden af i starten eller bruger 50+ timer på det om ugen for at det overhovedet løber rundt.

Karsten Lund: Har du nogle gode links el. til at lære lidt om, hvordan man får lavet data og målinger? Har selv en side pt med 30-40.000 unikke besøg daglig, men kan ikke gennemskue, hvordan jeg gør det attraktivt at reklamere på den.

Btw, har lige rettet dette indlæg. hvilket blev nævnt et par gange i tråden, at man ikke kan... Hmm

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)