For mig er der stor forskel på et B2B (e-pusher) og et B2C produkt når det kommer til reklamer...
Arh, nu er e-pusher jo ikke et B2B produkt. Mig bekendt nægter Thorborg dig ikke at købe den hvis du bare synes han er mega rar mand, og gerne vil støtte ham :)
Der er dog forskel på hvad man må og ikke må når det handler om medier.
For eksempel er du velkommen til at sende en snail-mail til en virksomhed uden at skulle have spurgt dem først, men du absolut ikke må sende dem en mail med en reklame. På samme måde er SMS mere reguleret i forhold til regler end andre kontaktmedier er, men det håber jeg da så inderligt at Wiki group har sat sig grundig ind i :)
-Karsten
Nu snakker jeg ikke lovgivning, men om jeg som privatperson ønsker at betale for et produkt med reklamer i.
Nej E-pusher er ikke rent juridisk set et B2B produkt, men der er vel heller ingen privatpersoner der køber den for at læse den under dynen (uden at have erhverv i tanken) ;)
eller læser jeg bare den helt forkert, og overser at i ikke udgiver jer for at trække på wiki databasen.
-Karsten
Ja det er rigtigt vores presse meddelelse er blevet dårligt formuleret og kan misfortolkes.
Vi så til at starte med ikke et problem i at relatere os til wikipedia da det er de "samme" oplysninger der kan hentes. Forstået på den måde at du kan få svar på de samme spørgsmål hos os, uden det er det samme indhold der kommer retur som hvis hentet fra wikipedia.
Vi har vores egen database med over 100.000 artikler som tilsammen danner vores sms leksikon hvor alle svar er unikke.
Vi kan dog se på det meget kritiske amino panel at vi bliver nød til at være meget mere direkte om hvordan det virker. Dette har vi blandt andet gjort ved at tilpasse de tekster vi har haft mulighed for, men der er ikke alt der kan ændres.
Til dem der stadigvæk er i tvivl så er wiki sms leksikon et unikt og selvstændigt produkt uden relationer til wikipedia, med den undtagelse at vi kan svare på det samme som wikipedia kan.
Nu er der blevet skrevet meget frem og tilbage i denne tråd. Jeg må erkende at jeg aldrig ville betale 999 kr. til et firma med et domæne der er én uge gammelt. Heller ikke for at få "gratis reklame"
Det er meget muligt du som privat person ikke ønske at benytte vores produkt hvis det indeholder reklamer, men det er nu engang vores produkt.
Du er frit stillet til at finde de oplysninger vi tilbyder på anden vis.
Wiki sms ser dog intet problem i at have en kort reklame tekst i vores artikel opslag.
Det er altså ikke for at være super kritisk og "øv bøv jeg gider ikke købe jeres produkt", det er mest for at give jer mit råd og mening (og lidt af mine erfaringer).
Hvis jeg ikke havde en iPhone med netadgang kunne jeg sagtens finde på at bruge jeres produkt, dog ville jeg være træt af at betale for en telefonservice også få reklamer med oven i hatten.
Nu er der blevet skrevet meget frem og tilbage i denne tråd. Jeg må erkende at jeg aldrig ville betale 999 kr. til et firma med et domæne der er én uge gammelt. Heller ikke for at få "gratis reklame"
Nu har alderen på domæne jo absolut intet at sige om selve virksomheden og selv de største giganter havde på et tidspunkt et domæne der var 1 dag gammel, så den holder altså ikke.
"Nu har alderen på domæne jo absolut intet at sige om selve virksomheden og selv de største giganter havde på et tidspunkt et domæne der var 1 dag gammel, så den holder altså ikke"
Jo den holder absolut. Langt de fleste seriøse firmaer køber de domæner de "måske forventer at bruge" ved opstart af projekter. Dermed er det selvfølgelig ikke udelukket, at man skifter navn en uge før opstart :-) Og hvis omtalte projekt holder hvad det lover, har en artikeldatabase på over 100.000 artikler, har lavet alt det grundlæggende arbejde med udvikling af systemet, styr på det juridiske osv. Så har det uden tvivl taget mere end en uge at stable på benene.
Det er naturligvis ikke en garanti for at der er noget galt. Men det er et tegn på at man skal være påpasselig. Ligesom produkter med lettere skjulte omkostninger gør folk mistænksomme (som du nok har bemærket). Det samme med salgsindlæg fra anonyme folk.
Nu hvor budskabet md din tråd er blevet ødelagt af mistænksomme typer som jeg og mange andre, så kunne du overveje at lave en ny tråd med et lidt klarere budskab :-)
For det første har vi ca 2 måneder til opstart så vi taler ikke om at der er brugt en uge til at starte op ( vi har desuden været i gang i 6mnd)
Desuden har vi som du selv er inde på skiftet produkt navn for nyligt.
Men kan fortælle dig og andre der eventuelt burde have en unødvendig og til dels unormal skepsis, at produktet lover hvad det holder. at vi har en database på 100k artikler og at det grundlæggende arjede og juridiske er på plads.
Plejer virksomheder ikke at have det når de skriver det på deres hjemmesider og udsender presse meddelelser!
Jeg er desuden på ingen måde anonym hverken i forbindelse med projektet eller på andre måder.
Vil overveje både at lave en ny tråd samt overveje om amino er stedet at bringe denne slags budskaber i fremtiden.