Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vælger man Dandomain fra i en krisetid?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi har haft rigtig mange Dandomain-opgaver tidligere, men de sidste måneder er det gået mere stille for sig - Til gengæld virker det til at folk bliver nemmere at overtale til open source systemer. Vi har mange kunder som ønsker sikkerheden hos Dandomain, og deres support er ofte grunden til at vores kunder vælger netop Dandomain.

Hvad er din vurdering?
Er du webdesigner/programmør, hvordan fordeler dine kunder sig?

Laver du e-handel, hvad er dine tanker så? Vælger du abonnementsløsningen fra til fordel for et billigere system?

Dandomain er selvfølgelig rart, fordi der ikke er så vanvittigt mange der kan arbejde i det, men den store efterspørgsel på open source er meget positiv i mine øjne.

Jeg blev opmærksom på hvordan udviklingen har været, og det har resulteret i at vi har lavet nogle enkelte marketing- og salgsindsatser om.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:39

Vores kunder vælger ikke open source pga. prisen men pga. friheden og typisk så bruger de ganske mange ressourcer på hele processen omkring det at etablere og få skræddersyet løsninger til deres behov.

Det handler derfor for kunderne i højere grad om at have muligheden og friheden til at skille sig ud og tilpasse systemerne til deres behov end det handler om det koster 500 eller 1500 om måneden at drive en webshop.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:40

Hej Nikolaj.

Jeg skipper Dandomain ligeså snart jeg kan. Jeg er parat til at ofre de penge der skal til for at blive "fri igen".

Jeg er ikke tilfreds med en løsning der ikke engang fungerer som jeg ønsker mig - og som ikke kan tilpasses mine ønsker - som samtidig koster mig næsten 1.000kr hver måned. Og så har jeg selvfølgelig ondt i røven / jante over det faktum at de skovler så mange penge ind på mig hver måned uden at røre en finger.

Når jeg flytter fra Dandomain (SNAREST MULIGT) bliver det til en magento-webshop.

Der er så mange ting i vejen med Dandomain og jeg magter ikke at skrive til deres mærkelige brevkasse med forslag - det har jeg ikke tålmodighed til - enten laver de dem (evt. mod betaling) eller også siger jeg farvel - jeg vælger så at skride asap.

Dandomain mangler mulighed for at kombinere unika- og ikke unikavarer i en webshop - der findes ikke en indstilling på varegruppebasis, men kun globalt.

Dandomain gemmer ikke nogen historik over pakkenumre til en kunde så hvis jeg kommer til at lave noget ged kan jeg ikke finde pakkenummeret og kan dermed ikke dokumentere at have afsendt varen - medmindre jeg tager en fysisk kopi selv eller fører anden form for manuel historik.

Og så er jeg utilfreds med at Dandomain skilter med integration til systemer de ikke kan stå inde for. For alt det jeg blev lovet i Winfinans blev jeg snydt for - deres lagerstyring fungerede ikke - og der var ikke de ting der ikke var i vejen - og de har ingen support. Jeg føler næsten jeg er den første kunde der har valgt at bruge dette system sammen med dandomain og lagerstyring og at jeg skal hjælpe dem med at finde alle systemets børnesygdomme - og det er jeg stærkt utilfreds med. Og så er der det latterlige faktum at jeg skal betale ekstra alt efter hvor tit jeg vil synkronisere ordrer og at det bliver pissedyrt hvis man skal op i nærheden af noget der ligner realtime.

Der står ikke idiot på ryggen af mig, derfor skal jeg selvfølgelig have sat skub i en opensource løsning til Olsens IT.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

PS jeg ønsker ikke alle mulige tilbud på baggrund af mit ønske om migrering fra dandomain til opensource - jeg har allerede fundet en leverandør.

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:49

Hej begge,

Tak for Jeres indlæg. Det er klart, at synes man ikke systemet lever op til ens krav og forventninger, eller ønsker man en større fleksibilitet eller hvad ved jeg - Så vælger man Dandomain fra.

Vi har en del kunder, som ikke har sat sig 100% ind i denne verden - Og som heller ikke gider det. De er utrolig glade for at Dandomain er dansk, nemt for dem til daglig og deres gode support. Vi har haft kunder som har insiteret på Dandomain, selvom det egentlig havde været smartere at bygge deres webshop i et andet system - På grund af ovenstående. Det der undrer mig er den manglende efterspørgsel, og den stigende efterspørgsel på open source fra disse kunder. Vi er kun blevet bedre, vi har ikke ændret salg eller marketing på dette område - Så hvorfor dette skift?

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 16:02

Nu har jeg ikke undersøgt det til bunds, men måske fordi design til DanDomain shops er kostant under mere og mere pres mht. konkurrence. Jeg mener folk holder jo mere øje med deres pengepung i dag, og det kunne jo være at de måske udskyder opsætningen og design af webshoppen til når de er kommet igang. 

Har du indtryk af at DanDomain får mindre kunder også? 

-Karsten

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 16:12

Jeg har ikke rigtig nogen idé om Dandomain har en nedgang i kunderne.

I foråret har vi lavet rigtig mange webshops, men det er stilnet lidt af over sommeren - generelt - Måske der bliver startet færre virksomheder om sommeren. Alligvel synes jeg dog at der kommet flere open source kunder til ift. Dandomain.

Ift. hvor mange der arbejder i Dandomain, så er der vist kun kommet 1-2 certificeret partner til siden vi blev det, men fx har Cygnet lavet et meget spændende tiltag med billige Dandomain webshops, det kan selvfølgelig trække lidt fra os.

Det er spændende at måle, jeg må lave noget statistik senere på året, så vi virkelig kan se hvor salgsindsatsen skal fokuseres.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 16:21

Jeg tror desværre at når man arbejder med en vinkel der tilbyder "her & nu" arbejde som opsætning af webdesign (kontra en længerevarende service som DanDomain), så shopper kunderne meget mere rundt.

De kigger måske kun på 2 ting: refferencer og pris, og i krisetider som nu, så betyder pris nok en smule mere end refferencerne. 

-Karsten

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:39

Nikolaj Astrup Madsen:

Laver du e-handel, hvad er dine tanker så? Vælger du abonnementsløsningen fra til fordel for et billigere system?

Jeg har en standard webshop (scannet) og kunne ikke drømme om at vælge en Open Source løsning - jeg gider simpelthen ikke at have problemer med det, og den funktionalitet shoppen har opfylder til fulde mit behov. Jeg har hørt argumentet om, at man kan 'vokse' ud af en løsning, men jeg mangler stadig at se eksempler på funktionalitet/design som kan overbevise mig om, at det er et problem - selv meget store virksomheder kører på standardløsninger, så det kan nok også fint dække mit behov.

Jeg vælger at bruge min tid på det jeg er god til, og lade andre tage sig af resten. Dog har jeg gennem det sidste års tid arbejdet med et nyt design, som er implementeret på brevpapir, visitkort, prismærker, brochurer, poser osv., og i løbet af efteråret skulle min shop gerne få et designmæssigt løft. Opgaven med nyt design , ligger hos den grafiske designer, jeg i øvrigt bruger, og derefter er det planen at finde en, der kan implementere det.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:58

Hej Nikolaj

Jeg tror bestemt ikke at antallet af kunder, der ønsker standard systemer er faldet, snarere tværtimod. Vi har ihvertfald de sidste to måneder oplevet en massiv fremgang i antallet af nye kunder. Men jeg tror helt klart pris er ved at blive en vigtigere konkurrence parameter. Det er ihvertfald tydeligt at en overvejende stor del af de nye kunder, køber designpakker hos os.

Vi er også begyndt at lave en hel del mere konsulent arbejde, på vores eget system, og her tror jeg faktisk også at pris/kvalitet er den overvejende grund til at kunderne strømmer til. Vi er også blevet markant hurtigere til at lave langt de fleste konsulent opgaver, og ja da kunden betaler ud fra antal timer forbrugt så er vi også blevet markant billigere!
Faktisk ville jeg tror at vi cirka. er dobbelt så hurtigere, som samme tid sidste år. Mest pga. vi efterhånden har så mange værktøjer som generer kode og så mange biblioteker som vi kan genbruge (Men vi har også været 8 år om at bygge dem :-) )

Faktisk har vi pt. så forrygende travlt at vi har måtte lynansatte to nye programmører, den første starter mandag og den næste starter næste mandag. Derudover har vi også gang i et outsourcing eventyr i Vietnam, som det bliver spændende, at se om vi kan få til at virke.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:11

Hej Kirsten

Kirsten E:
Jeg har en standard webshop (scannet) og kunne ikke drømme om at vælge en Open Source løsning - jeg gider simpelthen ikke at have problemer med det, og den funktionalitet shoppen har opfylder til fulde mit behov.

Jeg tror faktisk at der er flere og flere e-købmænd, der ligesom dig fortrækker at lade nogle andre stå for alt det tekniske besvær, til gengæld får en fast lav månedlig ydelse.

Kirsten E:
Jeg vælger at bruge min tid på det jeg er god til, og lade andre tage sig af resten.

Bravo! Når det modsatte sker og ny startede e-købmænd, starter på at intresserer sig for teknik, it-projekter, open-source m.m., og glemmer fokus på indtjening, ja det gør mig så ærgerlig! Faktisk så meget at mit motto for tiden er:

"Open Source - godt for nørder, dårligt for e-købmænd"

Du kan iøvrigt læse en masse argumenter for og imod i flg. debat:

http://www.amino.dk/forums/t/64841.aspx?PageIndex=19

(Den er relativt lang og til tider kører den meget i ring, så meget at det ikke gav mening at fortsatte. Men den kommer rigtigt godt rundt om de forskellige fordele og ulemper)

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)