Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig reklame for din virksomhed - + din mening om dette system

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har i længere tid prøvet at udarbejde et annoncerings system til mine servicesider.
Det jeg vil prøve at arbejde videre på, er et system hvor man betaler et fast beløb, f.eks. 495,- kroner om måneden som 1 ud af 5 hovedsponsorer. De 5 hovedsponsorer får så hovedreklamepladserne, altså de reklame der vises på ALLE sider.

Det er muligt at skrive sig op til 3 / 6 / 9 eller 12 måneder af gangen, skriver man sig f.eks. op til 12 måneder, så er det prisen på 495,- kroner der gælder i alle 12 måneder, ligemeget hvor meget trafik, kliks, visninger og leads man får og hvor godt det går siden. Skriver man sig istedet kun på til 3. måneder, så kan prisen f.eks. være forhøjet til 595,- kroner pr. måned efter de 3 måneder. Så hvis man tror på siden, så er der mange penge at hente i fremtiden, hvis man tror på systemet :p

Kære amino'er, jeg vil gerne høre jeres mening om et sådan system ? :)
Er der nogen der har erfaring med en sådan løsning og eller nogen som kan komme med en kommentar til det :)

Til jer der måske kunne være interesseret i at blive 1 af de 5 hovedsponsorer, så kan jeg oplyse følgende:
URL: www.biograf-nettet.dk  (biografnettet.dk / bio-net.dk / biograffen.dk)
Opstart: d. 26. Juni 2009
Allerede her 40 dage efter, bliver vi dagligt besøgt af igennemsnit 70 unikke besøgende om dagen, og leverer igennemsnit 250 sidevisninger om dagen. Det vil sige 2170 unikke besøg og 7750 visninger om måneden på nuværende tidspunkt, men det stiger hver dag.
Vi har 1004 nyhedsbrevmodtagere, og 1050 andre nyhedsmodtagere via Facebook og Twitter.com.
Det vil sige at vi komme ud til 2050 nyhedsmodtagere, (dette stiger også hver dag)

Alt i alt har vi fået en kanon start, og når vi hver dag kan se det stiger, så er der meget potentiale i fremtiden. Det betyder også at der er mange reklamepenge at hente, hvis man tror på dette, og f.eks. skriver sig op til 6. måneder.

Vi arbejder på et mål der hedder pr. 1. Januar 2009,
500 unikke besøg om dagen igennemsnit.
Nyhedsbrev modtagere på 10.000 i alt via alm. nyhedsbrev + facebook + twitter samt diverse medier.

På forhånd tak for hjælpen,

De bedste hilsner:
Lasse Vesterskov
Vesterskov Media
Att: Biograf-Nettet.dk

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:00

De gange jeg har købt annoncering på enkeltsider, da har det været afregnet pr. visning også kaldet CPM. Du kan jo stadigvæk godt sælge en pakke til 495 kr./md. med X antal visninger.

I den model du nævner, vil det da være muligt at ændre sin reklame/banner løbende?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 11:25

Til den pris skal i godt nok have en del flere brugere....

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Skrevet kl. 12:09

GevinstGaranti:

De gange jeg har købt annoncering på enkeltsider, da har det været afregnet pr. visning også kaldet CPM. Du kan jo stadigvæk godt sælge en pakke til 495 kr./md. med X antal visninger.

I den model du nævner, vil det da være muligt at ændre sin reklame/banner løbende?

Det som ligesom er det unikke ved den pakke af, at prisen bliver fastlagt efter hvad vi har af visninger nu, og hvad de "prøver" vi netop er igang med, viser. Lige pt. giver 100 visninger = 1,4 klik, så det er jo et meget positivt resultat. Så bliver der lagt en pris på nuværende tidspunkt,
Det unikke er så, at f.eks. hvis man binder sig for 3. måneder, så sker der jo en stigning i visninger og klik, men prisen er den samme for jer. Det vil sige at i får flere visninger, flere klik, og bliver brand'et bedre, men betaler kun den pris, som det var da i gik igang.

GevinstGaranti:

Og vores grafikker + en af webmasterne bliver tilknyttet sponsorerne, så reklamerne kan ændres løbende. Der vil dog komme nogle betingelser, så det ikke er hver dag, de kan ændres, og hele tiden - men f.eks. det kan ændres gratis 3 gange om måneden, ellers er der en fast timepris derefter hvis de skal ændres mere.

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Skrevet kl. 12:12

Hej Maelstrom,
Det ville være super fedt, hvis du gad fremover argumentere for dine holdninger, istedet for bare at smide en enkel linje, med 5 punktumer efter..
Det kan jeg ikke rigtigt bruge til så meget.

Prisen der er opgivet, er et (f.eks.) pris, [ SOM DER OGSÅ STÅR ] , den rigtige pris bliver udregnet og fastsat efter de "prøve kampagner" vi køre på nuværende tidspunkt.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:21

Hej Lasse. 

Jeg synes som sådan ikke der er noget imod at tænke i de baner du tænker, med fast abbonnement, og prisen er da også lav nok til at jeg tror der er nogen der kunne være interesseret. Jeg ser bare nogle problemer, og jeg tror det kan give dig en del badwill at starte det op på den måde. 

Du efterspørger en fastprisaftale med en annoncør. Det vil sige du går efter en længere aftale og samarbejde. Normalt køres kampagner på udvalgte sites i en begrænset periode. Et samarbejde vil derfor indskrænke dine muligheder for at få flere annoncører, fordi de normalt ikke binder sig til noget. 

når du nu går efter samarbejdet skal vi lige kigge på prisen. Jeg tror desværre du prissætter så aftalen passer dig. Det er ikke den rigtige indgangsvinkel til et længere samarbejde. 

Hvis jeg nu tager regnebrillerne på og ruller excel frem, begynder dit koncept at krakkelere lidt. 

Det svinger meget hvad CPM koster i markedet, så slå mig ikke i hovedet for at sætte det til 25kr. pr tusinde impressions, jeg sætter det længere ned senere for at vise effekten. 

Jeg regner med en konvertering fra banner til site på 1%, og derefter 2% konvertering til køb 

Det betyder at kunden køber ~ 20.000 visninger pr måned ved dig. Det betyder at kunden kan forvente at få 200 besøg på baggrund af 20.000 visninger. Kunden konverterer så disse 200 besøg til 4 salg, og hvert salg har kostet 125 kr i reklameomkostninger. 

Matrixen fortsætter:

CPM | VISNINGER | BESØG | KØB | OMK.

20 | 24.750 | 247,5 | 4,95 | 100

15 | 33.000 | 330 | 6,6 | 75

10 | 49.500 | 495 | 9,9 | 50

5 | 99.000 | 990 | 19,8 | 25

Det betyder så at jo bedre aftalen bliver for kunden, jo dårligere bliver det for dig. Jeg ved jo heller ikke om dit site kan trække 5 x de visninger som der er regnet med ovenover. 

Faktum er dog, at det giver mere mening for kunden at måske gå ud og bruge 2.000 kr, og få 100.000 visninger for at få trafikken til sitet, fordi det giver mere omsætning på bundlinjen istedet for at nøjes med 500 kr. til dig. 

Det er en svær ligning at sætte op på den måde... og hvad nu hvis bannerne er elendige.. så er der måske kun 1/5 der kommer videre til sitet, og det ender måske så kun ud i 1 salg... så vil kunden ikke være glad. 

Jeg håber du kan følge min tankegang... fastprisaftalen virker som om den er drevet af din lyst for at sikre en indtjening mere end hvad din potentielle kunde for ud af det. 

-Karsten

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Skrevet kl. 12:46

Hej Karsten.

Faktum ved dette system er, at vi præcist ved hvad vi har af indtjening om måneden. Biograf-Nettet.dk er et projekt som bare skal løbe mere eller mindre rundt til at starte med, altså få dækket omkostningerne til KODA, til hosting, til nogle event til de frivillige jeg har til at arbejde på siden ol.
Ved dette system, skal annoncørerne se på det som en investering, de får ikke konkret tal på bordet først (f.eks. hvor mange klik man får ol.) Det køre lidt på noget Old School, som vi ser fra de fysiske medier, som heller ikke kender resultatet af annoncer i aviser og blade.
. Prisen bliver fastlagt efter hvordan det ser ud nu, f.eks. 25 kroner pr. 1000 visning, tror man på fremgang på siden, kan man binde sig helt op til et år, på prisen som den er nu, og når man ser på den fremgang vi har fået på bare 40 dage, (siden vi åbnede), så ser fremtiden positiv ud.
Men som sagt, det er en ny virkel indenfor online markedsføring.

Ideen til dette system ligger i at vi kan bruge vores tid på de konkrete indhold, istedet for reklamer, og hvad der giver noget.
Vi ved præcist hvad vi får ind om måneder, godt nok vil prisen være lavere end andre steder, men vi spare så bare en masse tid istedet.

Men ja, det skal være nogle der kan se en investeringmulighed i dette, og ikke bare vil have konkrete fakta fra starten.

Men tak for dit indlæg :)

Dbh: Lasse

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:03

Hej Lasse. 

Ville det så ikke være bedre at gå efter en investor, jeg mener, det du beskriver er jo faktisk som om du beder annoncørerne om at investerer i din side, for at få bedre udnytte når i så udvikler sitet. Hvad stopper annoncørerne fra bare at være interesseret når i ellers har vist at i kan få trafik nok til sitet. 

Du snakker om at sælge en investor-pakke til annoncør-kunder og du må tænke på at annoncør-kunder frit kan vælge for eksempel dine konkurrenter. 

Lad være med at pakke en transistor radio ind i en fladskærmskasse... Det folk vil have når de køber et produkt i en fladskærmskasse... er jo en fladskærm!

-Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42

Hej Lasse.

Jeg forstår godt din mening med systemet, men Karsten har ret.

En anden ting, som jeg lægger mærke til er, at du tager udgangspunkt i, hvad der passer jeres projekt bedst, og vil derfor have at annoncøren retter sig ind efter dette. Sådan virker det ikke i virkeligheden.

Det er dit projekt som skal afdække en annoncørens behov og ikke omvendt.

Dvs. du bliver nødtil at tag udgangspunkt i, hvordan de etableret indtægtsformer kan skabe de bedste muligheder for bæredygtig indtægt hos jer.

Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:08

Hej Lasse,

Det er et fedt site du har lavet. Det er et godt design og jeg kan se at du lægger kræfter i daglige opdateringer. Det skal der helt sikkert til.

Jeg er desværre enig med de øvriges betragtninger i denne tråd. Annoncørene giver IKKE ved dørene, og udfra en annoncør synsvinkel er dine egne økonomiske overvejelser desværre ofte uinteressant. Endvidere skal hertil lægges at et "Sponsorat" i den beløbsmæssige størrelses orden du nævner vil være dyrere for annoncøren i tidsforbrug en selve sponsorpladsen. DVS annoncøren skal måske betale dig 500, men skal iøvrigt også bruge 2.000 kr. i internt tid.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter at få mere trafik ind på sitet. Fortsæt med de daglige opdateringer, gør siden indekserbar på Google og byt links med andre sites.

PS: Et godt råd er i øvrigt at fjerne din Flash app der viser biografer i dit område. Den er tung og den virker ikke (når jeg klikker på sjælland sender den mig til Nordjylland), lav istedet en regions opdelt liste/database.

PPS: Jeg vil gerne bytte et link med dig i underholdnings kategorien på eldorama.dk: http://www.eldorama.dk/?CA_ID=15

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)