Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncering på nettet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er ny her på Amino, så beklager hvis dette spørgsmål allerede er besvaret!!

Sagens kerne er at jeg er ved at starte en netbaseret virksomhed (som så mange andre) og jeg har hørt at man kan få reklamevirksomheder til at sælge den annonceplads man har på sin hjemmeside. Er der nogen der har et bud på hvem jeg skal have fat i (eventuelt dem der tager mindst for det)...

Hvilken type er bedst : pr. klik eller pr. visning? 

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh

Jn7120

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Har du overvejet adsence eller leads?

Har du ik en stor brugerflade, er det svært at sælge reklamepladser især i disse tider!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:26

Hey,

Kontakt mig Smile

Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 19:30

Hej igen.

Jo jeg har overvejet adsence, men må jo erkende at jeg er ude på nyt vand, så jeg ved ikke om det er det rigtige. Dog har jeg hørt at folk der bruger det synes det er super godt.

Egentlig er det imod mit princip at lade andre gøre mit arbejde og samtidig tjene penge på det, men jeg arbejder selv 45+ hos en privat virksomhed, så jeg vil have ualmindelig svært ved at sælge min annonceplads selv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jn7120:

Hej igen.

Jo jeg har overvejet adsence, men må jo erkende at jeg er ude på nyt vand, så jeg ved ikke om det er det rigtige. Dog har jeg hørt at folk der bruger det synes det er super godt.

Egentlig er det imod mit princip at lade andre gøre mit arbejde og samtidig tjene penge på det, men jeg arbejder selv 45+ hos en privat virksomhed, så jeg vil have ualmindelig svært ved at sælge min annonceplads selv.

Vil mene adsence eller leads er en god start. Det passer sig selv, og sørger for at du viser de mest givende reklamer, og desuden reklamer som er relevante i forhold til dit indhold.

Når du så har en større brugergflade, kan du altid betale andre for at sælge reklamer, da dette også er nemmere til den tid...

Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 19:42

Ok. Tak for hurtig respons...

Mvh

jn7120

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 19:50
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:40

Du skal have RIGTIG meget trafik på dit website før reklamer giver nogen indtægt af betydning. Så mit bedste råd til dig er, at du starter med at fokusere 100% på at få websitet op og stå og får noget trafik på det. Inden du er komet så lnt kan mange detajer i annoncemarkedet være ændret.

Det er ofte en fordel at starte websitet UDEN reklamer, men hvis du meget gerne vil have reklamer på fra starten så start med Google AdSense - de formater (højde/brede) er stort set de standarder, som andre netværk og annoncører også benytter sig af, så det er let at skifte ud senere, hvis det skulle vise sig givtigt.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 21:04

Hej Jn7120

Først og fremmest velkommen på Amino, her kan du helt sikkert få masser af gode råd og blive del af et spændene netværk his du ønsker det.

For at kunne få en virksomhed til at varetage salget af annoncer på et websted, kræver det oftest en hulens masse trafik, en hulens masse unikke besøgende og en niche som har en stor målgruppe og som det derfor er forholdvis nemt at finde annoncører til. Og så skal du forberede dig på at de fleste af den slags virksomheder tager omkring 50 % af alt der kommer ind.

Har du ikke lyst til at fortælle os mere om emnet samt hvilken form for online virksomhed du ønsker at lave?

Hvad er dine primære mål med din virksomhed? Har du tænkt over hvilke indtægter (beløb) du satser på at kunne få ind?

Om klik eller visningsbaseret er bedst for dig og din nye virksomhed, afhænger af mange ting, for finder du en niche og en annoncør der betaler godt pr. kliks selv om du endnu ikke har ret mange sidesninger og annoncen rent faktisk er lavet så folk føler lyst til at klikke (og foråbentlig købe eller lave anden action på annoncørens hjemmeside) så er det jo win/win for begge parter.

De bedste måde at få svar på dit spørgsmål er ved at prøve dig frem Wink Prøv både klik baserede annoncer og at sælge pr. 1000 bannervisninger (CPM)

Og se hvad der er bedst for dig, siden og annoncørerne i længden.

Men ønsker du at starte med annoncer som du ikke i den forstand behøver bruge ret meget tid på, så start med Google Adsense, og se så hvad der sker efterhånden som din side udvikler sig.

Men husk at have fokus på indholdet og brugerne, for uden dem, får du ikke brug for dine annoncer

Held og lykke med sitet Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47

Mikkel deMib Svendsen:

Du skal have RIGTIG meget trafik på dit website før reklamer giver nogen indtægt af betydning. Så mit bedste råd til dig er, at du starter med at fokusere 100% på at få websitet op og stå og får noget trafik på det. Inden du er komet så lnt kan mange detajer i annoncemarkedet være ændret.

Det er ofte en fordel at starte websitet UDEN reklamer, men hvis du meget gerne vil have reklamer på fra starten så start med Google AdSense - de formater (højde/brede) er stort set de standarder, som andre netværk og annoncører også benytter sig af, så det er let at skifte ud senere, hvis det skulle vise sig givtigt.

Lyt på hvad Mikkel siger, det er meget klogt. Han har helt ret. Vil også anbefale dig, at starte hjemmesiden UDEN reklamer.

Håber du vil lykkes med dit projekt, ser frem til at følge det. :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)