Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag modtages med kyshånd og stor tak

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Mine tanker går i ring, og nu søger jeg hjælp og ny inspiration hos jer.

Sagen er den, at jeg har problemer med at finde frem til den rigtige form for markedsføring. Måske i har nogle kreative, gode, anderledes ideer eller måske endda konkrete erfaringer.

Jeg sælger rengøringsmidler til professionelt brug B2B via en online koncept (webshop + telefonisk hotline) . Hos Basic Clean er al overflødig administration og mellemled skåret væk, og det kunden får er nemhed, hurtig levering og de bedste priser. Se evt. www.basicclean.dk

Målgruppen er cafe, restaurant, hotel, kro, bager, slagter, industivirksomheder og rengøringsfirmaer.

Kære aminoer hvordan ville i gribe markedføringen an?

Jeg er meget spændt på jeres tilbagemeldinger, og håber virkelig at nogen kvikke personer kan give mig lidt inspiration.

Med venlig hilsen

Louise

www.basicclean.dk

Bonus info: Jeg har selvfølgelig  allerede adwords, fået lidt presseomtale, forsøgt mig med en annonce i et fagblad, nyhedsbrev er under vejs, messe er en overvejelse osv. Mit koncept er online og markedsføring kunne måske med fordel også være online. Kender i steder hvor det ville være oplagt for mig? Måder hvor jeg kunne nå målgruppen. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:32

Hej Louise,

Da du henvender dig til til b2b ville det være en fordel at lave en reklame her på amino, da der for det meste kun er b kunder herinde.

Har du overvejet en key account manager, du kan ansætte en der kører 100% provisionslønnet, så betaler du ingen penge for arbejde der ikke giver nogen ordre. 

Mvh

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 11:34

Hej Louise.

Jeg kan måske ike hjælpe dig så meget, andet ind med reklameballoner Big Smile

Men jeg ville da godt vide lidt mere om dine prudokter, jeg bruger da nogle rengøringsmidler i min virksomhed og det kunne da godt være at jeg skulle prøve dine Smile

Fedt at se du har skåret dine mellemled væk, jeg har også skåret alle mine mellemled væk og spare ca. 40.000 kr. om året.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:38

hej

tror der findes organisationer som www.kroer-i-danmark.dk , for hver enkelt gruppe, og disse grupper har måske online blade/magasiner, hvor du kunne annoncere. Evt. tilbyde de enkelte at prøve produkter gratis i en periode ( ved ikke hvad avance du har), eller intro-tilbud.

Start med at søge for de enkelte kundegrupper og se hvad der dukker op.

Hvis du kan give godt tilbud, får du måske gratis/billig annoncering.

Ellers er fodarbejde jo altid godt - ud og besøge...

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 11:40

Hej Jonas.

Kan du ikke også hjælpe mig Smile hvor finder jeg en key account manager og også helst som  100% provisionslønnet, det kunne måske også være noget for min virksomhed.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:45

Hej Louise

For det første skal du sikre dig at det er de rigtige virksomheder du henvender dig til.

Du nævner bl.a. at hoteller er den ene af dine målgrupper. Mange hoteller udliciterer rengøring til andre virksomheder. Det er både til ISS og andre mindre aktører.
Så kunne det ikke være en idé at målrette noget af salget til rengøringsfirmaerne? Det er sandsynligvis svært at få fat i disse kunder, men de har et stort behov for dine produkter.

Du skal også huske at der er stor konkurrence på din produktserie. Tag fx min kone, der har en lille frisørsalon i Roskilde. Hun får jævnligt besøg af sælgere, der har "det perfekte", "det billigste", "det mest skånsomme" rengøringsmiddel etc. Og for at være helt ærlig, så er rengøringsmidler altså ikke det der optager hendes tid særlig meget...... så der er en masse "støj" du skal trænge igennem, og det er garanteret noget af en udfordring.

Har du overvejet strategisk samarbejde? Fx prøve at danne nogle alliancer med firmaer, der allerede har samme målgruppe?

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Skrevet kl. 11:51

Hej Jonas,

Tak for hurtigt svar.

Jeg har allerede overvejet muligheden for banner annonce på amino, men er kommet frem til at der er for mange enkeltmandsvirksomheder herinde som ikke rammer min målgruppe. Men har du andre online forslag vil jeg meget gerne høre fra dig :o) Ideen er god, men hvor er det lige mine kunder de færdes på nettet?

En 100 % provisionslønnet sælger ville være fint og fuldstændig uden risiko. Men hvor finder man sådan en? 

Tak for svar så langt :o)

Med venlig hilsen

Louise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02

Hej Louise.

Super lækker hjemmeside.

BtB salg handler mest om at opbygge netværk med personlig indtryk. For troværdighed i erhvervslivet er alt afgørende i et samarbejde. Så du skal nok telefon canvas potentielle kunder, før de vil prøve dig. Altså det er den hård vej til succes.

En anden ting jeg vil lige gør dig opmærksom på, er din mission statement. "Vores mission er det rene pletskud, og Basic Clean er dit skjold i kampen mod snavs og høje priser."

Jeg forstår godt, hvad du mener, og hvis du solgte til privatforbruger så virker den. Men hos rengøringsvirksomheder er formålet med rengøring, at tjene penge eller spare penge. Så din mission statment vil have større effekt, hvis du skrev "Vores misson er, at sikre, at du spare penge på rengøringsmidel uden at det går ud over kvaliteten på produktet".

Held og lykke med forretningen.

/Glenn

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Skrevet kl. 12:09

Hej Morten,

Tak for et godt og brugbart svar.

Du har ret - Rengøringsmidler er ikke lige hvad folk ønsker at bruge deres tid på. Netop derfor har jeg, til forskel fra de eksisterende på markedet forsøgt at skille mig ud, og har lavet et online tilbud til de professionelle. Jeg lægger vægt på nemhed, hurtig levering og de bedste priser. Serien har jeg selv formuleret og giver garanti for dens kvalitet. Og nu lyder det her som en salgstale - sorry :o)

Men hvad der bekymre mig, er at jeg har et super koncept som kunderne elsker, men jeg kan ikke finde ud af at formidle budskabet. Jeg aner ikke hvor mine kunder de færdes! Hvor jeg skal gøre mig synlig og hvordan?

Iværksættere er på amino, men hvor er cafeejeren f.eks.?

Hilsen Louise

p.s.  Jeg forsøger mig med netværk, og tænker skam også i strategiske samarbejde, og jeg ved at du har ret i at mange udliciteter. Du mener selvfølgelig at jeg skal tage mod til mig og klø på :o)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Skrevet kl. 12:19

Bravo Glenn. Tak :o)

Du har ret i at jeg skal få mig et nye slogan. Det holder ikke, og jeg kan egentlig godt selv se det. Jeg har tænkt på det før, og nu skal det ændres. Meget konkret input. Thank you.

Troværdighed er jeg godt til, men netværk er svært synes jeg! Kender du nogle gode muligheder? Jeg har deltaget på BNIs møder nogle gange, og tager afsted til alt hvad mit lokale erhvervscenter kan tilbyde.

Både jeg og min medarbejder går den hårde vej hver dag med opsøgende salg pr. telefon. Men jeg tænker på fif til at nå flere på en hurtigere og nemmere måde. Kreative ideer?

1000 tak så langt. Det er så pænt af alle de søde aminoer som gider hjælpe.

/Louise

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)