Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et nyt a la bakken søger folk.

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ungfodbold.dk:

ps. hørte i radioavis at djurs sommerland havde 20000 besøg forlede dag af ca. 150 kr pr stk, så regn lige ud hvad det er af penge, så få du et chok ...

Djurs Sommerland havde et overskud i 2008 på 10 mio. efter skat og en gæld på 105 mio. så vidt jeg kan se.

BonBon Land gav i 2008 små 5 mio. i underskud, og ca 6 mio i underskud i 2007 efter skat og har en gæld på 161 mio så vidt jeg kan se i deres regnskab.

Fårup Sommerland havde et overskud i 2008 på 5 mio. efter skat og en gæld på 70 mio.

Så det er ikke altid nogen dans på roser at drive en forlystelsespark :-)

Danmarks BNP pr indbygger er cirka det dobbelte af Letlands, så jeg kan forestille mig at købekraften ikke er helt den samme derovre, som den er her :-)

Selvom arbejdslønnen naturligvis er lavere end her i DK, så koster maskinerne jo stadigvæk det samme, og skal jo nok installeres af folk fra leverandøren.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:57

samligne ikke med fårup sommerland. men dem der vil have int. i dette kan skrive, og ja vi få at se hvad der er i 2012 , der er en stor park som i så vil fortynde at i gik ind og advarer så meget i mod.  men den der ler sidst ler bedst ... tror ikke i læser det hele med allerede kunde base,  prøv at læs helt hvad der står .

på forhånd tak

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:05

Anders Christensen:

ungfodbold.dk:

ps. hørte i radioavis at djurs sommerland havde 20000 besøg forlede dag af ca. 150 kr pr stk, så regn lige ud hvad det er af penge, så få du et chok ...

Djurs Sommerland havde et overskud i 2008 på 10 mio. efter skat og en gæld på 105 mio. så vidt jeg kan se.

BonBon Land gav i 2008 små 5 mio. i underskud, og ca 6 mio i underskud i 2007 efter skat og har en gæld på 161 mio så vidt jeg kan se i deres regnskab.

Fårup Sommerland havde et overskud i 2008 på 5 mio. efter skat og en gæld på 70 mio.

Så det er ikke altid nogen dans på roser at drive en forlystelsespark :-)

Danmarks BNP pr indbygger er cirka det dobbelte af Letlands, så jeg kan forestille mig at købekraften ikke er helt den samme derovre, som den er her :-)

Selvom arbejdslønnen naturligvis er lavere end her i DK, så koster maskinerne jo stadigvæk det samme, og skal jo nok installeres af folk fra leverandøren.

Skulle selv til at undersøge det, men super med flere facts der kun bekræfter det der indtil nu er kommet frem...

Og hold da op en gæld kontra overskud...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders,

Jeg håber også for dig, at det er dig der står og peger finger i 2012.  Jeg er slet ikke i tvivl om at ideen er god og at der kan være muligheder i Letland. 

Hvis jeg virkelig var interesseret i dit projekt kunne jeg formentlig have have fået oplysningerne ved at sende dig en mail.  Tråden her virker på ikke særlig overbevisende på mig. Du efterlader flere spørgsmål end du giver  mig svar.

At du så kraftigt ignorere at Letland er et af de hårdest økonomisk ramte lande og underkender Fashions henvisninger som ikke engang er 2 måneder gamle. Det siger for mig, at du har en meget optimistisk indstilling til virkelighedens verden og risiko. Problemet er netop at dette smitter igennem når du så frejdigt henviser til Djurs Sommerland's rekordbesøg med 20.000 besøgende på en dag. Hvor mange har år har dette ikke taget dem osv?

At du vil lave nogle a la Bakken betyder formentlig at du vil have selvstændige teltholdere ind. Det vil sige, at du skal finde nogle som har kapital, er risikovillige og ikke mindst indstillet på at drive en virksomhed i Letland med de fordele og ulemper som er forbundet med dette.

At du selv via din fodboldforbindelser kan få besøgende over - rækker jo ikke engang til en en god dag i Djurs Sommerland. Har I undersøgt markedet for dette og kan du påvise en lokal  interesse.

Du bruger hele tiden ordet "vi".  Er "vi" lig med  Anders med transportfirma og fodboldside - ja så har jeg svært ved at se et projekt på et formentlig 3-ciffret million beløb foran mig.

Du har ikke mange chancer når du præsenterer en ide og det er derfor vigtigt, at den bliver præsenteret ordentlig første gang. Ellers ender det som denne tråd, hvor der bliver stillet flere spørgsmål end der gives svar. Svar som du formentlig i et vist omfang kan give svar på. Desværre har du efterladt mig med en tvivl om du selv har et realistisk forhold til begrebet risiko?

Held og lykke med projektet.

Henrik

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:56

Fashion-Seller:

Nej det gør det ik... Forskellen på en eksisterende brandet forlystelsespark, og en ny forlystelsespark under bygning er mega stor. Og hvor er det lige præcist kapitalen til sådan en park skal komme fra?
Desuden er der mange problemstillinger i trådstarters indlæg. Sammenligning af Bakken vs Fårup Sommerland (Bakken er uden entre, Fårup er med), fokus på Danmark og danske kunder fremfor at bygge et kundesegment op lokalt osv...

Som projektet er nu, fremstår det som en ide, men der er MEGA langt til handling... Men spændende at se hva det ender med Smile 

Jeg skal ik være spåmand, jeg nøjes bare med at kigge på de fakta der er, og arbejde derud fra. Det er sku nemmere end alt det gætteleg ;D

Jeg forholder mig KUN til idéen om en forlystelsespark i Letland. Hvor kapitalen kommer fra aner jeg ikke, det må være trådstarters hovedpine, og det håber jeg da at han har styr på.

Såfremt der er styr på den økonomiske side af sagen, lavet en god plan for udviklingen og så videre, så vil jeg fastholde at det kan være en kanon idé at åbne en forlystelsespark i Letland netop nu. Det kan godt være at det bare er en idé, men så er der lang vej hjem. Det er en anden diskussion. Er der ikke tale om andet end at man har set en grund på nettet som koster det og det, og man så har fået en lys idé, er det jo direkte useriøst allerede at begynde at søge investorer herinde.

Forskellen på en etableret og en ny park er stor ja. For eksempel har den nye nyhedens interesse, og det kan jo være en gigant fordel på kort sigt. Samtidig bliver der i andet indlæg fortalt at der i forvejen faktisk ikke findes den slags i Letland - i hvert fald ikke som vi kender det herhjemme fra.

Det er fakta, så det forholder jeg mig til :-)

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 21:01

Anders Christensen:

Fint nok, men BonBon-land kan af den grund sagtens være en rigtig god forretning alligevel. Kan du ikke lige grave budgetterne fra 2008 frem også, for så vidt jeg ved er der brugt rigtig mange penge på investeringer i nye forlystelser m.m. De penge er formentlig finansieret. Det kunne jo være at man har kalkuleret med underskud i 2007 og 2008 på grund af ekstraordinært store investeringer.

At en stor virksomhed har stor gæld er ikke noget særsyn. Det er helt almindeligt faktisk. Langt de fleste finansierer hellere større anlægsprojekter og den slags med lånte penge end via egenkapitalen. Det er der mange grunde til.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:11

Hvis vi nu antage at konceptet er a la danske forlystelsesparker, så tror jeg at det er en skide god idé !!! 

Ja, der er økonomisk krise i Letland (jeg kan også læse epn.dk og borsen.dk). Men hvad var status i DK for i 1975 ? Det burde Hr. super Økonom alias Fasion-seller have styr på! Der var økonomiske problemer pga oliekrisen og stigende arbejdsløshed. Men netop der, blev Fårup Sommerland stiftet. Eller 1981 (2. Oliekrise) her dukkede Djurs Sommerland sørme op ! Behøver jeg at forsætte????

Jeg ved godt at det står væsenligt værre til i Letland, men er det så netop ikke, at de bliver i deres hjemland? Og så er en sommerpark vel yderst attraktiv. Der bør også tages højde for, at deres lønninger mv. er meget lavere, hvilket betyder at der skal færre gæster til end i DK. 

Ang. diskussionen om Letland bliver et U-land, helt ærligt det er jo et EU land, og der vil blive brugt mange ressoucer på, at få dem i gang igen.  Det er sgu da så logisk at selv burhøns kan ræsonnere sig frem til det. 

Men det var så bare min mening om det ;) 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:20

Peter Holmstrand:

Anders Christensen:

Fint nok, men BonBon-land kan af den grund sagtens være en rigtig god forretning alligevel. Kan du ikke lige grave budgetterne fra 2008 frem også, for så vidt jeg ved er der brugt rigtig mange penge på investeringer i nye forlystelser m.m. De penge er formentlig finansieret. Det kunne jo være at man har kalkuleret med underskud i 2007 og 2008 på grund af ekstraordinært store investeringer.

At en stor virksomhed har stor gæld er ikke noget særsyn. Det er helt almindeligt faktisk. Langt de fleste finansierer hellere større anlægsprojekter og den slags med lånte penge end via egenkapitalen. Det er der mange grunde til.

Jeg er enig med dig i det du skriver omkring investeringer.

Ledelsesberetningen for 2008 beretter dig at resultatet er utilfredsstillende og der er taget organisatoriske og investeringsmæssige tilpasninger, og at de forventer et positivt resultat i 2009.

I 2007 blev bonbon land solgt til nye ejere og var plaget af en dyr brand samme år og måtte ud og give 50.000 fribilletter væk til at vende den dårlige presseomtale, ser det ud til.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:21

Peter Holmstrand:

Anders Christensen:

Fint nok, men BonBon-land kan af den grund sagtens være en rigtig god forretning alligevel.

Hvordan kan et firma der har givet underskud de sidste mange år være en god forretning? De nye ejere har KUN tabt 16 mio kr på denne park...

http://www.tv2east.dk/artikler/bonbon-land-fik-million-underskud

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:29

UNILAZE I/S:

Hvis vi nu antage at konceptet er a la danske forlystelsesparker, så tror jeg at det er en skide god idé !!! 

Ja, der er økonomisk krise i Letland (jeg kan også læse epn.dk og borsen.dk). Men hvad var status i DK for i 1975 ? Det burde Hr. super Økonom alias Fasion-seller have styr på! Der var økonomiske problemer pga oliekrisen og stigende arbejdsløshed. Men netop der, blev Fårup Sommerland stiftet. Eller 1981 (2. Oliekrise) her dukkede Djurs Sommerland sørme op ! Behøver jeg at forsætte????

Jeg ved godt at det står væsenligt værre til i Letland, men er det så netop ikke, at de bliver i deres hjemland? Og så er en sommerpark vel yderst attraktiv. Der bør også tages højde for, at deres lønninger mv. er meget lavere, hvilket betyder at der skal færre gæster til end i DK. 

Ang. diskussionen om Letland bliver et U-land, helt ærligt det er jo et EU land, og der vil blive brugt mange ressoucer på, at få dem i gang igen.  Det er sgu da så logisk at selv burhøns kan ræsonnere sig frem til det. 

Men det var så bare min mening om det ;) 

Ja men skal vi så lige starte med at sige, at DKs fundament var bygget i både 1975 og 1982. Letland har ingen struktur i landet, det er styret af mafiaen, der er kurruption over alt og økonomien sejler. Især den voldsomme vækst har blot forværret opdelingen af landet.

Desuden er Letland teknisk konkurs. Med andre ord, de lever på andres nåde... Det gjorde Danmark ik, selvom det var hårde tider og økonomien var stram.

Dertil skal lægges at der er en kultur i DK om at tage på udflugter til forlystelsesparker, som åbenbart ik findes i Letland, for så ville der jo allerede findes nogle parker.

Så det er fint du kigger i historien, men så kig lige på det hele, for dit sammenligningsgrundlag er ik brugbart...

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)