Nej det gør det ik... Forskellen på en eksisterende brandet forlystelsespark, og en ny forlystelsespark under bygning er mega stor. Og hvor er det lige præcist kapitalen til sådan en park skal komme fra? Som projektet er nu, fremstår det som en ide, men der er MEGA langt til handling... Men spændende at se hva det ender med Jeg skal ik være spåmand, jeg nøjes bare med at kigge på de fakta der er, og arbejde derud fra. Det er sku nemmere end alt det gætteleg ;D |
ungfodbold.dk:ps. hørte i radioavis at djurs sommerland havde 20000 besøg forlede dag af ca. 150 kr pr stk, så regn lige ud hvad det er af penge, så få du et chok ...
Djurs Sommerland havde et overskud i 2008 på 10 mio. efter skat og en gæld på 105 mio. så vidt jeg kan se.
BonBon Land gav i 2008 små 5 mio. i underskud, og ca 6 mio i underskud i 2007 efter skat og har en gæld på 161 mio så vidt jeg kan se i deres regnskab.
Fårup Sommerland havde et overskud i 2008 på 5 mio. efter skat og en gæld på 70 mio.
Så det er ikke altid nogen dans på roser at drive en forlystelsespark :-)
Danmarks BNP pr indbygger er cirka det dobbelte af Letlands, så jeg kan forestille mig at købekraften ikke er helt den samme derovre, som den er her :-)
Selvom arbejdslønnen naturligvis er lavere end her i DK, så koster maskinerne jo stadigvæk det samme, og skal jo nok installeres af folk fra leverandøren.
Bliv gratis medlem