Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et nyt a la bakken søger folk.

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ungfodbold.dk:

Hey

Mange tak for alle indlæg, gode og dårlige….

Dette er noget vi er blevet godkendt til at opfører og vi har tjekket kunde base for det, både lokale vil besøge det og vi har allerede en stor kundebase fra folk i udlandet.

Dette er en feriepark og sommerland(tivoli) og med den rette indstilling og kamp ånd kan det lykkes.

Vi vil bare have hjælp til at du som eget firma kan eje nogle ting i sommerlandet så vi kan starte med at lave mange forlysterne med det samme.

Vi har kun råd til at bygge 10 hytter mere og 3-4 forlysterne selv.

Og vi vil gerne have der måske var 20-50 forlysterne når vi åbner i stedet for 3-4 stk.

Vi vil lave mad steder og barer også et kæmpe pool området.

Vi har allerede en del fodbolds klubber i Danmark der gerne vil tage af sted til vores ferieland, og der taler vi om en pris på et hold på 16-18 spillerede til en pris på 17000-20000 kr. for 3 dages ophold. Dette er kun et eks. På hvad et hold kan indbringe. Vi regner med at vi vil have omkring 100 hold på besøg hver sommer…

Også lige den med Letland økonomi den sætter jeg ????? til da vi jo er midt i en finas krise så vel i Danmark som i Letland….

I kan kontakte mig få et møde eller noget papir tilsendt på det hele. Da jeg ser det er bedre med en personligt møde hvor man kan fortælle meget mere end man kan på skrift

Hilsen

anders      

Hvor jeg dog bare elsker folk der tilside sætter fakta for egne holdninger!!! Hvordan kan du sætte spørgsmålstegn ved Letlands økonomi? Er det ik dig der burde have styr på det, nu du prøver på at sælge noget til folk?

Men nu du åbentbart ik har sat dig ind i tingene så tjek nedenstående links!!!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/05/11/134808.htm

http://borsen.dk/okonomi/nyhed/158869/

Behøves jeg sige mere eller?

Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:19

ja de link du sender viser noget men kig på dato hvornår de er skrevet, der er fremgang i gen 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:27

ungfodbold.dk:

ja de link du sender viser noget men kig på dato hvornår de er skrevet, der er fremgang i gen 

Ja der er kun budgetteret med en tilbagegang på 32% i anden. kvartal... Det går fremad hvis det gælder om at have så høj en procent som muligt Wink

Og ja Maj og Juni 2009 er VIIIIIIIIILDT længe siden!!!

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 15:35

så så.. lad ham nu tro på det.. :)

så må vi se anno 2012 om der er en forlystelsespark i Letland...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:40

Tim Krupsdahl:

så så.. lad ham nu tro på det.. :)

så må vi se anno 2012 om der er en forlystelsespark i Letland...

Har du læst tråden? Det er jo ik trådstarter der kun løber en risiko, men alle de investorer vedkommende leder efter. Og som mit første indlæg sagde, så skal evt interesserede virkelig sætte sig ind i Letlands økonomi eller mangel på samme...

Desuden kan jeg ik se at der skulle være et opland til at få sådan en park til at løbe rundt. Det er jo i Letland kundegrundlaget skal være, og ik DK... Og slet ik med de tal trådstarter smider med Fårup Sommerland, som sammenligningsgrundlag!!!

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 15:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden at blande mig i hvorvidt sådan et projekt er bæredygtigt eller ej, vil jeg da blot lige påpege at lige præcis en forlystelsespark kan være en af den slags virksomheder det går rigtig godt for i en krisesituation.

På side 1 i håndbog om finanskriser står nemlig med store bogstaver at folk i højere grad bliver hjemme og søger glæden i nærmiljøet end rejser ud. Danmark anno 2009 er unik i den forbindelse, da vi netop har frigivet milliarder fra SP-opsparingerne, men andre steder i Europa er tendensen klart at man støtter de lokale attraktioner i højere grad, fordi man rejser mindre.

Så måske er tidspunktet for at starte op i netop denne branche overhovedet ikke dårligt. Des dybere krise i Letland, des flere besøgende i parken? Hvem ved? ;-)

Jeg går ud fra at en dagsbillet for en familie skal koste et beløb de fleste letter kan overkomme - krise eller je. Letland er altså ikke et u-land.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:42

Som tidligere medarbejder i LEGOLAND og som dansker i Letland på 10. år var det jo en ret interessant tråd at finde her på amino.

Med hensyn til Letlands økonomi må vi nok erkende at 18 år med politisk vanrøgt, korruption, skatteundragelser, grådighed og kortsigtethed bragt os i en knap så interessant situation. Netop i disse timer sidder den lettiske statsminister og finansminister i møde med den internatinale valutafond, og resultatet af det møde kan reelt betyde om der er penge til pensioner, barsel, sygehuse og lignende her til efteråret. Kort sagt er landet på bankerotens rand og er absolut det land i EU der lider mest under finanskrisen. Dog er jeg sikker på at dette bliver en lærestreg, og vi om 12-18 måneder kommer ud på den anden side stærkere og klogere end nogensinde før. Letterne har været igennem meget og blandt andet overlevet 50 års sovjetisk besættelse, så det her kommer vi også igennem.

Med hensyn til en forlystelsespark i Letland er ideen jo sådan set ikke helt dum. Et af de største forlystelsesparker i Danmark  var i Letland og Estland for nogle år tilbage for at undersøge mulighederne. Hvad der i sidste ende gjorde at det blot blev en føler ved jeg ikke, men jeg tror stadig at der vil være et grundlag for det rette koncept. Afstandene er små herovre, og i de tre baltiske lande tilsammen har du 7-8 millioner mennesker samt rigtig gode skibs-og fly forbindelser til Skandinavien og det tidligere Sovjet. Desuden er der i Baltikum pt. ikke nogen forlystelsesparker for børnefamilier som vi kender det fra DK og andre steder i Europa, så nærmeste konkurrenter er parkerne i Finland, Danmark og Sverige. 

Om det så lige er Anders der får stablet det på benene må tiden jo så vise. Herfra skal der i hvert fald lyde held og lykke.

Esben

Esben Kalhøj, Letland

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:47

Peter Holmstrand:

Letland er altså ikke et u-land.

Nej ik endnu... Men der kommer rigtig mange grimme grimme år!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:50

Esben Kalhøj:

Dog er jeg sikker på at dette bliver en lærestreg, og vi om 12-18 måneder kommer ud på den anden side stærkere og klogere end nogensinde før.

12-18 mdr? På island forventer de først at være på nogen lunde rette fod igen i 2025-2030... Og Letland er MEGET dårligere stillet både samhandelsmæssigt, og relationsmæssigt i forhold til andre lande

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:03

Fy da - så må jeg da hellere se at komme hjem Wink

Nu er jeg jo ikke økonom, og kan kun forholde mig til det jeg kan læse eksperterne kommer med af udtalelser i medierne herovre, men min betragtning (stærkere og klogere) går på hvornår vi begynder at se en økonomisk vækst igen, og at det denne gang bliver en mere sund vækst, end de 15-18% som vi så i årene op til krisens start. Det var iøvrigt EUs højeste vækstrate.....højt at flyve, dybt at falde......

Esben Kalhøj, Letland

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)