Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg min bog til at blive solgt i boghandlerne?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med dig

Fandt du nogen sinde frem til et svar. Jeg har også udgivet en bog. Og nu ligger en bare der. Hvordan får man den ud i boghandelen

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 15:13

Sindsyg spændende læsning... Jeg er selv ved at skrive en bog, så det er enorm brugbar læsning Big Smile

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 49
Fra  ARKINAUT Arkitekt- og byggerådgivning ApS Skrevet kl. 13:41

Det kommer an på mange forhold. Når du skriver at du "... har udgivet en bog...", har du så dine egne ISBN-numre på? Er bogen trykt? Eller har du blot skrevet manuskriptet og vil gerne videre?

Du kan naturligvis gå til et etableret forlag, og du kan også udgive bogen på dit eget forlag. For at få bogen ud til boghandlerne, skal du naturligvis have trykt nogle bøger (med mindre der er tale om en e-bog), og have bogen oprettet i boghandlernes centrale IT-system Bogportalen/BIBI. Tjek evt. www.bogportalen.dk , som du også kan kontakte med spørgsmål, de er virkelig søde til at svare hurtigt og nyttigt.

Hvis du vil ud med en e-bog kan du tjekke en distributionspartner ud her: www.pubhub.dk (du skal have et CVR-nummer for at samarbejde med dem).

Disse råd og 270 sider mere har jeg samlet i min nye bog "Forfatter A/S - Sådan udgiver du en bog og opbygger en business omkring den", som du kan læse mere om her: www.forfatter-as.dk ligesom du kan blive holdt ajour på bogens facebookside: http://www.facebook.com/#!/pages/FORFATTER-AS/215079115193275

vh/ Jan Felland

KREAKTOR.dk : KOMMUNIKATION MED EFFEKT

Fra Aarhus C
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  I SpiL Skrevet kl. 13:06

Håber nogen stadig kikker herind, selv om det er en gammel debat.

Du - Hans Stokholm Kjer - skriver at du har fundet frem til, at boghandlernes avance er 30 %. Tusind tak for den info, som jeg lige står og mangler, men jeg er nødt til også at spørge: Er det udsalgsprisen minus 30% ? Eller er det udsalgsprisen minus moms, minus 30%? Hvis det er det sidste - altså 55% fra salgsprisen, er der sørme ikke meget tilbage til at lave bogen for.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:19

Glastine:
Er det udsalgsprisen minus 30% ? Eller er det udsalgsprisen minus moms, minus 30%? Hvis det er det sidste - altså 55% fra salgsprisen, er der sørme ikke meget tilbage til at lave bogen for.

Jeg kan ikke huske, hvor jeg fik oplysningen fra, og det er så længe siden, at den måske ikke længere er valid. Der er jo sket meget på bogmarkedet de sidste år.

Men avancen er det, som boghandleren lægger oven i den pris, han giver for bogen hos dig.

venlig hilsen

Hans 

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)