Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg min bog til at blive solgt i boghandlerne?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også hørt historien om, at der udelukkende bliver satser på de store forlag. Mange har derfor svært ved at komme af med 1.oplag, som de typisk må afsætte til f.eks. Føtex' bogudsalg, bogmesser osv. Ved at inden for børnebøger er nogle mindre forlag gået sammen om websitet godebørnebøger.dk, som de så bruger som salgskanal. Måske findes der noget tilsvarende inden for dit felt?

Ellers lyder det som om vi hurtigt kan lave en fælles webshop med bøger fra Aminoer? Ideen er hermed givet videre!

mvh

Jacob

Vil du ha' flere kunder til dit outlet? Eller bare gode outlet tilbud? Prøv www.outletters.dk

Vil du hellere have råd til og om markedsføring, så kig ind på www.Ordkontoret.dk

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 16:53

he - jeg har et forlag hvis det er =) - men en webshop er en fed idé.. =)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:28

Spændende at se at der er gang i skriveriet.

Hvad er den typiske oplagsstørrelse for bøger (fagbøger) i Danmark?

Henrik

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 20:08

Hej Henrik - jeg fik at vide at 1500 for en bog i danmark er en bog der sælger godt - så jeg har fået 1000 (1100) kopier af bogen i alt)... Jeg tror at de godt kan sælges, men jeg ved ikke om den bliver genoptrykt på dansk - men den skal trykkes på engelsk helt sikkert =)

Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:19

Det er ikke rigtigt, at de kun tager de store forlag ind :)

Jeg udgav bogen "The Models Diet - Mere end en Krop" og den kom fint ud i boghandlen. Jeg var endda ude i Bog&Idé i Fields hvor de havde en stor portion af mine bøger stående, og også inde på Strøget i Kbh osv., så det handler simpelthen bare om, at have en vare som er salgsbar og at du kan lave et salgsbrev som virker hos boghandlerne! ;)

Hvis man udgiver på eget forlag, har styr på sine omkostninger mv., så kan man tjene ganske godt, hvis bogen har solgt i +1500 eksemplarer!

Hvis du vil vide mere, så kan du kigge forbi: www.MiamiMuffin.dk

Mvh SloganFabrikken :o)

Fra Odense M
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:55

Sådan gør man det.

Hej alle. Det man gør er at man starter med at få et isbn nummer hos www.isbn-kontoret.dk
Der får man også sit forlagsnummer.

Det er vigtigt at huske at få et nummer for hver format type man ønsker at udgive bogen i. Et til fysisk bog, derefter et til evt. e-bogs udgave osv.

Ønsker man at give alle landets boghandlere mulighed for at bestille bogen skal man bede DBK, www.dbk.dk en af landets to store distributører om at tilsende en distributionsaftale. Den udfylder man, ligesom man skal udfylde nogle papirer (som DBK medsender automatisk) i form af et oplysningsskema til boghandlernes informatios og bestillngssystem (BiBi) herefter opretter DBK dit forlag - for du skal have et SE nummer og tidl. nævnte forlagsnummer som forlag før at nogen distributør vil distribuere dig - og når du er oprettet kan du selv holde dig ajour med dine udgivne titler.

Efter oprettelsen, sender du et startoplag måske en 3-400 bøger til DBK, og de sender så videre ud til boghandlerne, når der indgår en bestilling.

Det er vigtigt at huske at det at bogen nu kan distribueres, ikke betyder at den så begynder at sælge. Det begynder typisk først når man efterfølgende har sendt promoveringseksemplarer til pressen og et godt reklamebrev til landets større boghandlere.

Rigtig god fornøjelse, og held og lykke med jeres projekter.

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:34

Hej Henriette

Jeg ved godt at det er et ældre indlæg, men jeg er ny her og har interesse i forlæggeri' og boghandel, så jeg er lidt nysgerrig..

Hvorfor vil du gerne ud via boghandlen med den type bog som du har begået? Nu har jeg jo ikke læst den, men det lyder som om den ikke er beregnet på Hr og Fru Jensen. Skulle den ikke målrettes til et mere specifikt publikum og afsættes mere direkte?

Jeg arbejder på noget i den retning, så lad mig høre din erfaring m.v. hvis du har tid. Hvordan er det gået?

Tak.

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 20:32

Hej - jamen det er gået godt med den, den er næsten udsolgt og den har været ude i et år. Jeg valgte ikke at få den igennem boghandlerne for at ramme hr. og fru danmark, men for at gøre den disponibel for folk der nu engang godt vil handle bøger igennem boghandlerne også. Dertil kommer så alt det online, der er langt fra færdigt endnu =)

Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:03

Kære Henriette

Jeg vil blive utrolig glad for at høre om du har fundet et svar på dette spørgsmål.

Det ser ud til at man skal "ind" i søgemaskinen hos boghandlerne via noget distribution af boghandlernes informations og distributionssystemer. Har du fundet en løsning i mellem tiden på dette? så vil jeg meget gerne høre fra dig.

Mvh Mette

Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:11

Kære Jakob

Jeg synes rigtig godt om din ide om en amino site for folk der har udgivet bøger - måske man også kunne udvikle noget netværk med hensyn til at samle sig til fællesomkostninger på at deltage på en bogmesse?

Mvh
Mette

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)