Det kan man forholde sig til og naturligvis får man hvad man betaler for og med baggrund i ovenstående er det vel ikke et urimeligt leverandørkrav? Vi er ved at udvikle en ny indpakning og i den forbindelse har vores leverandør leveret en god mængde prøve i en bestemt ny folie som vi har fået udviklet og som de kun har produceret til vores prøve, men de har ikke stillet krav om betaling og vi har ej heller en kontrakt så det er helt for deres risiko. |
Jeg har i tidligere jobs arbejdet sammen med nogen af landest største virksomheder som har bedt op til fem forskellige grafikere om at komme med et udkast til et givent design og det uden beregning for derefter kun at vælge en til opgaven.
I den sidste virksomhed jeg sad i kom regningen på hjemmesiden op på 2,3 millioner kroner (inden nogen hamler op, var 90% af arbejdet bagvedliggende systemer + webservices), og det er klart at når man snakker de beløb, så er virksomheder der byder på den opgave jo også meget mere interesseret i at arbejde gratis i en længere periode. Budrunden tog også næsten 1 år, hvor alle arbejdede gratis, og kun 1 fik jobbet.
Det er lige præcis det jeg siger. For nogen kan 2.200 kr. virkelig gøre meget på bundlinjen og for andre er det alt for lidt at arbejde for. Udbud og efterspørgsel vil så regulere den del.
-Karsten
Bliv gratis medlem