Det står ikke nævnt i deres betingelser og man kan jo altid (som privatkunde vel og mærke) nægte at modtage en pakke og på den måde benytte sig af returretten.
Så jeg er ganske overbevist om at deres krav om betaling for manglende brug af den pågældende blanket, ikke vil holde til en tur i byretten hvis kunden ikke er informeret om det før handlens indgåelse.
Nu checkede jeg lige bekræftelsesmailen og der står kun:
Hvis du fortryder dit køb, kan du indenfor 14 dage ophæve købet. Du kan derfor for egen regning returnere varen til os på vores adresse (se nedenfor). Varen skal være i original emballage, uskadt og salgsbar igen. Inden du sender varer retur vil vi bede dig om at informere os herom, og vi vil naturligvis også gerne vide, hvorfor du har fortrudt købet. Når vi har modtaget varen hos os, vil vi tilbagebetale dig varens pris (Inkl. Forsendelse/fragt). Vi vil derfor bede dig om at give os dit kontonummer. Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Købet kan både fortrydes ved at sende varen retur til os, eller ved at nægte at modtage varen ved postvæsenet.
---
Så den går vidst ikke. Tror lige jeg vil gøre dem opmærksom på det - surt his de løber ind i en der slæber dem i byretten for det...
Hvis du fortryder dit køb, kan du indenfor 14 dage ophæve købet. Du kan derfor for egen regning returnere varen til os på vores adresse (se nedenfor).
MetteSkagen:
Så den går vidst ikke. Tror lige jeg vil gøre dem opmærksom på det - surt his de løber ind i en der slæber dem i byretten for det...
Det behøver de slet ikke. Det er nok at nogle melder dem til Forbrugerombudsmanden - så får de en bøde i omegnen af 35.000 kroner. Der har også for nyligt været et tilfælde, hvor en webshop fik en bøde på 30.000 kroner, for slet ikke at oplyse om den lovbestemte returret på deres hjemmeside. Så samlet risikere de vel 65.000 kroner i bøde... send en mail og husk at byde dem velkommen på Amino :)
Den holder ikke juridsk. Vilkåret om, at det koster et gebyr på kr. 150,- at fortryden uden at bruge den rigtige blanket, er jo også en del af den aftale, som forbrugeren har ret til at fortryde.
Send en mail til Ehandelsfonden som jeg kan se de er en del af, så er det nok hurtigt rettet til? det kan dog undre mig de ikke har fanget dette i deres gennemgang af sitet. Dog syntes jeg de skriver "Ledsages returvaren IKKE af denne formular, forbeholder vi os retten til at fakturere dig 150,- i ekspedition." altså mere end de 79,- men uanset hvad er den ikke helt fin i kanten...
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
Rolig nu. Ingen grund til at bringe andre ind i det, medmindre de vælger at ignorere hendes henvendelse :)
Det jeg mener,
er at når en E-butik vælger at skilte med E-mærket så skal de også leve op til
de ting som Ehandelsfonden tjekker butikkerne igennem for at få dette mærke.
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
Send en mail til Ehandelsfonden som jeg kan se de er en del af, så er det nok hurtigt rettet til? det kan dog undre mig de ikke har fanget dette i deres gennemgang af sitet. ...
Dette er blot endnu et eksempel på de mangler der er ved denne form for mærkning. Emærken gør nemlig ikke det store nummer ud af at oplyse forbrugerne op, de mange huller - og dermed mulighed for fejl, der er i deres mærkningsordning.
Hvis der var samme ustabilitet i Økomærket, eller Smiley ordningen, så ville disse nok være ligeså ukendte og meget lidt anderkendte, som e-mærket er.