Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returblanket med gebyr - er det lovligt?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Martin René Mortensen:

Send en mail til Ehandelsfonden som jeg kan se de er en del af, så er det nok hurtigt rettet til? det kan dog undre mig de ikke har fanget dette i deres gennemgang af sitet. ...

Dette er blot endnu et eksempel på de mangler der er ved denne form for mærkning. Emærken gør nemlig ikke det store nummer ud af at oplyse forbrugerne op, de mange huller - og dermed mulighed for fejl, der er i deres mærkningsordning.

Hvis der var samme ustabilitet i Økomærket, eller Smiley ordningen, så ville disse nok være ligeså ukendte og meget lidt anderkendte, som e-mærket  er.

Helt enig, det er jo lidt til grin med det E-mærke efterhånden. Det er blevet mere en pengemaskine fremfor en god seriøs mærkning, som er brugbar...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59

Jeg vil sige at tage penge for en retur formular til en kunde - vil være utrolig dårlig service. Og vil måske hindre og skræmme kunder væk. Jeg ville personligt blive mega pist over at blive charget x antal kr for at sende en varer retur. Gør det til en del af din service - det vil dine kunder blive glade for. Og det er trods alt dem du lever af !!

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 20:56

Skrev til butikken som påstod at det stod i deres betingelser og at det var fuldt lovligt at tage sådan et gebyr. Jeg kontaktede derfor e-handelsfonden, som svarede således:

Hej Mette

Tusind tak for din henvendelse angående en e-mærket butik.

Med hensyn til procedure ved returnering/fortrydelse af varer kan netbutikken kræve, at man vedlægger dokumentation for, at købet er foretaget hos den pågældende erhvervsdrivende. Det vil med andre ord sige ordrebekræftelsen eller en kopi heraf. Grunden hertil er, at det skal være muligt for den erhvervsdrivende at identificere det pågældende køb.

En erhvervsdrivende vil ikke kunne opkræve et gebyr for manglende dokumentation, idet den erhvervsdrivende jo heller ikke i sagens natur vil kunne identificere købet, hvis der ikke medfølger dokumentation for købet.

En erhvervsdrivende må selvfølgelig godt kraftigt opfordre til, at en kunde følger en specifik procedure – men det må ikke være et krav for behandlingen af hverken en fortrydelse eller reklamation.

Jeg vil nu tage kontakt til den erhvervsdrivende og bede dem tage hånd om sagen.

Endnu engang tak for din henvendelse

Venligst

Frederik Hyllested

Stud. jur.

e-handelsfonden

Generatorvej 6 B

2730 Herlev

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)