Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Matt,

giver dig 112% ret i, at det er træls med dårlige betalere, men hvorfor skal man nødvendigvis hænge dem ud på den ene eller anden måde? Begynder man på dette riskierer man jo, at ødelægge forretningen for den virksomhed bare fordi de måske har lavet en eller to fejl med betaling. Det kan jo så gå ud over andre virksomheder der ikke får deres betaling af den grund.

Dårlige betalere skal ned med nakken, men det har man sin advokat eller inkassofirma til - ikke offentlige fora.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:43
Dato: 12/24/2005 4:53:53 PM Forfatter: Casper Sigaard Matt, giver dig 112% ret i, at det er træls med dårlige betalere, men hvorfor skal man nødvendigvis hænge dem ud på den ene eller anden måde? Begynder man på dette riskierer man jo, at ødelægge forretningen for den virksomhed bare fordi de måske har lavet en eller to fejl med betaling. Det kan jo så gå ud over andre virksomheder der ikke får deres betaling af den grund. Dårlige betalere skal ned med nakken, men det har man sin advokat eller inkassofirma til - ikke offentlige fora.

Det afhænger rigtig meget af den atitude folk har. Hvis de er kede af det, så er det hvad der kan ske for os alle og så er jeg enig. Men folk der spekulerer i det, kan for min skyld fint komme i offentlig gabestok.
Jeg har selv med succes fået min vilje ved at hænge folk ud, det troede at de kunne tage røven på mig fordi de "var de store". Det var de også, men ikke større end de kunne ligge ned.
Så ja, er folk ydmyg og kede af det, så lad dem være, men er de overlegne og ligeglade så "Fry their ass".

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:56
Ja helt sikkert Martin - den variabel havde jeg lige glemt

Folk der handler svigagtigt beder jo altid om at blive hængt ud
Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:42

Der findes ikke noget mere end irriterende/noget der kan pisse mig mere af end dårlige betalere!!!

Jeg har nogle gode erfaringer på hvordan dette undgåes!

1. Benyt kreditforsikring eller fakturaSALG (IKKE factoring)
2 Tilbyd Leasing / leje af dine produkter serviceydelser (brug f.eks. delagelanden eller Nordania til dine kunder) - Du får dine penge med det samme
3. Lav en samarbejdsaftale med et proff. inkassobureau. F.eks. Lindorff!! De er dygtige, benytter "no-cure-no pay". Tilbyder konsulentbesøg hos debitor osv.!!! (Undgå CIS - her skal du kæmpe for at få pengene, når de har inddrevet dem)
4. Lav en kreditpolitik - Kør en hård linie. Ønsker folk (som ikke har leaset/lejet hos dig) at indegå en afdragsaftale så lad inkassobureauet stå for det - Overholdes den nemlig ikke, så kan man tage sagen direkte i retten; og du skal ikke bruge kræfter på at holde øje med debitor.
5. Sørg for at sende 3 rykkere og lad der være min. 10 dage i mellem (lovgivningen) således det kan blive en inkassosag med det samme bureauet får sagen. Evt. Send 2 rykkere og lad dit inkasso bureau sende den sidste, så sidste rykker er en "alvorlig" advarsel.
6. Undgå advokater til inkasso - Det er tit meget dyrt (oftes kræver de en % af beløbet) et inkasso bureau er meget billigere og kan (som nævnt tidl.) tilbyde konsulentbesøg etc.

Vi har gode erfaringer med ovenstående - og kan varmt anbefale det.
Specielt fakturasalg er en god ide, da man her ikke er afhængig af at kunden betaler (er man jo i factoring). Uanset om kunden betaler eller ej får man sine penge ved firmaet som køber ens faktura - Typisk indenfor 2 hverdage.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:12

Hej Mikkel,

Jeg står i samme situation som dig. Det er dog "kun" lige godt dkr. 32.000,- jeg har ude hos én kunde og lige godt 10.000,- hos en anden, men stadig rigtigt irriterende, da jeg lige som du blot er en lille enmandsvirksomhed

Jeg har både sendt begge kunder rykkere og efterfølgende til inkasso og ingen af de to har reageret, dog har den ene indgivet indsigelse, men først da han fik en stævning på sin bopæl, den anden kunde skal jeg i fogedretten med i næste uge.

Jeg synes det er vildt at der er nogen der trækker den SÅ langt. Og jeg synes ikke sagen bliver kønnere af at de begge er advokater.

Nå, men det jeg vil frem til, er at jeg synes det lyder som en særdeles fremragende idé, at kunne bruge søgeoptimering mod den slags kunder, så de kan blive hængt ud! Dels for at, så kan de lære det.... Og naturligvis også for at advare andre mod at lave noget for dem! :-) Er det noget du har arbejdet videre med? :-D

Btw. hvordan endte din egen sag, fik du nogensinde dine penge?

/Jc

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Fra  SEFA Inkasso Skrevet kl. 01:16
Side 4 ud af 4 (36 indlæg)