Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan Tjener Just Eat osv. deres Penge

Side 7 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henriette:

Hmmmm...nu har jeg læst hele tråden og jeg forstår altså ikke, hvorfor det er så slemt et koncept disse Just Eat har, de har banket en god forretning i gang, og tjener vel sagtens penge på det. Men nogle gange er det som om, at man helst skal give en kanon god service samt produkt......men....det må ikke koste penge...

Jeg kender ikke personligt til Just Eat, men går ud fra at de pizzeriaer der er med i ordningen er tilfreds med markedsføringen osv. for den synes jeg man ofte ser.....

Helt enig og misundelse er bare en grim ting... Ellers kig på argumenterne mod Just-Eat, der er jo intet hold i dem!

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:24

@Fashion-Seller

Lad os la den ligge du har et helt andet synspunkt end jeg har, på hvordan man driver en anstændig forretning. Samtidig sidder du og kører rundt i det du skriver, og snakker om at jeg vil modsige mig selv.

Det syntes jeg du er godt i gang med selv så lad os lade den ligge.

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 18:29

Du er jo helt væk fra vinduet.

Hvorfor tror du jeg er misundelig på justeat?
Hvis jeg var interesseret i at kører en forretning som deres havde jeg sgu nok valgt at gøre det.

Det her indlæg er en debat omkring hvordan justeat tjener deres penge, som åbenbart faldt over en kold øl. Jeg er vel i min fulde ret til at forholde mig kritisk og have nogen kritiske synspunkter uden at man behøver at hører kommentarer om misundelse og jantelov.

Efter den kommentar der føler jeg virkelig jeg har spildt alt på at fører en dialog med dig, og ville have fået mere ud af at snakke om det her med min hoved dør den har sgu mere fornuftige ting at sige.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:29

Tilbudsguiden:

@Fashion-Seller

Lad os la den ligge du har et helt andet synspunkt end jeg har, på hvordan man driver en anstændig forretning. Samtidig sidder du og kører rundt i det du skriver, og snakker om at jeg vil modsige mig selv.

Det syntes jeg du er godt i gang med selv så lad os lade den ligge.

Jeg modsiger ik mig selv, ellers må du gerne sige hvor... Og ja du kan med dine citater kun ende med at modsige dig selv. For ifølge dig driver firmaer som Mærsk, Novo Nordisk, Lundbeck, Vestas, Torm, Norden, Danske Bank mm ik en anstændig forretning...

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 18:30

Gå tilbage i debatten dette indlæg fortjener ikke et svar. Du bør lære at læse tingene igennem før du skriver.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:34

Tilbudsguiden:

Du er jo helt væk fra vinduet.

Hvorfor tror du jeg er misundelig på justeat?
Hvis jeg var interesseret i at kører en forretning som deres havde jeg sgu nok valgt at gøre det.

Det her indlæg er en debat omkring hvordan justeat tjener deres penge, som åbenbart faldt over en kold øl. Jeg er vel i min fulde ret til at forholde mig kritisk og have nogen kritiske synspunkter uden at man behøver at hører kommentarer om misundelse og jantelov.

Efter den kommentar der føler jeg virkelig jeg har spildt alt på at fører en dialog med dig, og ville have fået mere ud af at snakke om det her med min hoved dør den har sgu mere fornuftige ting at sige.

Du kommer med indlæg uden sagligt indhold og klager over et firma overholder reglerne, fordi de binder andre. Du har jo ik nævnt et brugbart argument mod Just-Eat. Kun at du synes de er dyre og de tjener for mange penge. Men det beviser jo blot at de har fat i den lange ende i et segment og gør noget helt rigtigt!!!

Og misundelse behøves ik dække over deres firma eller branche, men f.eks deres enorme succes! Hvis du mener de gør alt forkert, så er det sjovt at de er UKs største allerede, blot 1½ år efter de gik ind på markedet. Det er altså ik bare godt klaret, det er fandme tumbs up!

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 19:56
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Om man kan lide konceptet eller ej, er det åbenbart ikke en tosset ide.

Den 14. juli starter grundlæggerne af just-eat siden www.Miinto.com, som kommer til at handle med mode istedet for pizza, men ellers med helt samme koncept

Jeg forestiller mig (og jeg har ingen grund til at være misundelig på Just-eat), at kritikken i mange tilfælde er berettiget. Mange pizzaria ejere, har haft svært ved at gennemskue betingelserne og har skrevet under uden forhandling eller vejledning iøvrigt. Når de så opdager, hvad de har skrevet under på er det for sent og de må finde sig i en aldeles urimelig kontrakt.

Just-eat bruger desværre den kedelige salgsmetode, som også flere annoncesælgere bruger, at du ved at skrive under med det samme sparer x-antal kroner. At man så kunne lade være med at skrive under, berettigere bare ikke metoden.

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 20:01

Tak Miriam endelig en med et lidt bredere perspektiv og det var godt du fik skrevet du ikke var misundelig ellers var du bare blevet flamet :-)

Kan du ikke linke til noget mere info omkring deres nye koncept, det lyder spændende.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kære alle som har deltaget i denne tråd,

Det er jo fantastisk så mange holdninger og meninger der er om Just-Eat, sådan er det med et koncept som virker.
Dog må jeg slå fast at nogen af de kloge skribenter i denne tråd ikke helt har læst nok på lektien til at udtale sig.

Vi har ingen hemmeligheder i Just-Eat, så herunder hvad det koster at være medlem som Pizzaria der selv bringer ud.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Årligt abonnement, kr. 2.298 + moms (Første år koster fra kr. 2.995,- + moms afhængig af merchandise man tilkøber)

Transfer fee: 8,75% af den omsætning som kommer via Just-Eat.dk

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad angår faxmaskiner m.v. så sælger vi slet ikke den slags mere da det er dybt forældet og giver dårlig kundeservice.
Derimod kan man låne en boks af Just-Eat (ordre terminal) som koster et depositum på kr. 2.495,- + kr. 1.000,- i installation.

Dette depositum har vist sig være nødvendigt for, at sikre boksen kommer retur til Just-Eat igen og der bliver passet på den.

Hvorfor være med i Just-Eat?
- Restauranten bliver markedsført lokalt og nationalt (Bl.a. bruger vi mange millioner på TV og anden markedsføring hvert år)
- Omsætningen stiger gennemsnitligt 35% for de restauranter som er en del af Just-Eat
- Just-Eat er kendt af 72% af alle danskere i målgruppen, det ville jeg som forretningsmand gerne betale for at være en del af
- Ingen misforståelser, ordren sort på hvidt
- Restauranter kan købe menukort til kostpriser, købe pizzaæsker til langt under markedsprisen og meget andet

Just-Eat er ganske enkelt sitet man besøger når man skal købe mad på nettet, vi udvider konstant udbudet og kan nu sælge mad fra flere end 1.165 restauranter over hele Danmark hvoraf en del nu også sælger andet end pizza.

Håber ovenstående gav lidt klarhed over betingelserne for Just-Eat restauranter - og husk det er ganske frivilligt om man ønsker at være en del af Just-Eat, men det er ingen god forretning af undgå os :-)

I er velkommen til at følge mig på min blog hvor der står meget mere om Just-Eat.

Just-Eat.dk Aps

Morten Larsen
Adm Direktør

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 21:19

Kære Morten.

Tak for at frigive disse informationer til os alle :-)

Jeg kunne godt tænke mig at hører om Pizzariaer må benytte deres egen 'Boks' som du kalder den eller om de er nødsaget til at leje den af jer?

Jeg kunne også godt tænke mig at hører om folk der ejer en restaurant og er hos jer, frit kan vælge en anden service i samme stil som justeat eller om i har tænkt jer at kører en sag hvis et pizzaria valgte en anden service udbyder der tilbød præcis det samme som i gør.

Med andre ord låser i jeres kunder til en aftale som de skriver under på?

Side 7 ud af 11 (101 indlæg)